Når hesten ikke viil i trailer. {{forumTopicSubject}}
Så akn jeg sq kun foreslå Torben Andersen!
Han kom ud og hjalp med Thor idag. Torben går meget op i Horsemanship/natureltraining af hestene.
Det tager flere timer for mig at læsse min hest, og det ender altid med at han stejler.
Nå, men Torben kom i dag, og han stod lidt med Thor, jeg lyver ikke, efter 2 min stod Thor i traileren o.O
han stod helt rolig der oppe, Torben stod og hoppede og alt muligt deroppe, Thor stod bare med hovedet hvilende på den stang der.
Nå, men Torben trænede så nogle foreskellige metoder med Thor i godt og vel halvanden time. Mens han fortalte han selv havde fjordheste, og det var en fin fjeldøgle jeg havde og han var meget intelligent og lærenem, samt han mindede utroligt meget med sind og intelligens om hans egen:-)
efter lidt tid bliver det så min tur, og han gik sq op! Selvf. lidt mere akavet end med Torben, men vi blev bedre.
Det er bare super dejligt at Thor nu er helt tryg med en trailer. Men jeg skal træne det med ham 15-20 min hver anden dag hvor han så skal op i en trailer.. Plus Thor ikke må få godbidder mere, da det helt fuldstændigt ødelægger forholdet mellem hest og rytter.
Jeg ville lige ud med min glæde
Også kunne det jo også være der var nogle, som selv havde problemer med deres heste når de skulle i trailer
aug 2006
Følger: 34 Følgere: 62 Heste: 2 Emner: 50 Svar: 1.132
jan 2007
Følger: 90 Følgere: 71 Heste: 2 Emner: 316 Svar: 2.122
Det var bare dybt fascinerende (-:
aug 2007
Følger: 18 Følgere: 19 Heste: 4 Emner: 41 Svar: 156
apr 2006
Følger: 63 Følgere: 89 Heste: 1 Emner: 88 Svar: 3.488
Jeg kunne godt tænke mig at prøve at læsse din hest :o)
aug 2006
Følger: 34 Følgere: 62 Heste: 2 Emner: 50 Svar: 1.132
Men man skal bare betale mere jo længere han skal køre
jan 2007
Han laver jo selvf en rute:-)
aug 2007
Følger: 18 Følgere: 19 Heste: 4 Emner: 41 Svar: 156
Ja det kan være det er mig der ikke kan få ham til det...men har fået mange til at prøve...han er meget nervøs af sig i det hele taget og endnu mere hvis der sker noget nyt... han fik beroligende af dyrlægen da han var ude at køre denne ene gang og det tog to timer at få ham ind:o)
Har før fået ham ind, men så er han gået helt amok derinde..... så har måtte ride ham hvor han nu skal hen...he he
jan 2007
Thor gik også amok inde i traileren, inden Torben kom, men nu kan man stå og hoppe og gøre ved derinde xD
jun 2007
Følger: 53 Følgere: 51 Heste: 5 Emner: 12 Svar: 204
Her i jylland vil jeg bestemt anbefale betinna Mørk fra www.hesteleg.dk
Det lyder nemlig nøjagtig som da jeg havde hende ude ved mine heste, og det går bare super med at læsse dem nu. Hun bruger de samme hms metoder som du skrev om og hun er super dygtig, kender mange der har fået hjælp af hende. Hun bor lidt uden for Skive i jylland ;0)
jan 2007
Fedt
Når hesten ikke viil i trailer.