{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opvarmning - hvordan gør du ??
  • #1   4. jul 2008 Jeg har ikke et fast program.
    Det kommer også an på hvad du opvarmer til.


  • #3   4. jul 2008 Skridter altid godt for smiley Det er VIGTIGT !
    Rider ham godt dyb og land og bøjer ham til udvendige og indvendige smiley
    Jo mere jeg arbejder med sådan noget smidighed i skridt desto nemmere er han når vi skal ordentlig i gang smiley


  • #5   4. jul 2008 - hvordan gør du ?
    skridter først ca. 15 min. for løse tøjler, traver 5 miniutter ud samlet, og begynder så at samle
    - hva gør du med din hest ?
    ^^
    - hvor lang tid ?
    ^^
    - hvorfor ?
    fordi ellers bliver hesten skadet, alle muskler og sener skal varmes op, ellers får man intet ud af ens træning


  • #6   4. jul 2008 Jeg skridter gerne 20-30 min
    traver letridning først med løse tøjler i 3-5 min
    samler tøjlerne mere op og fortsætter trav og letridning i 3-5 min..
    Galopere et par omgange på begge volter...


  • #7   4. jul 2008 Jeg bøjer bare af i skridt, og så går vi igang med selve ridningen, for ellers bliver Thor meget ivrig og svær at ride, da han gerne vil lave noget. Har prøvet flere gange at varme ham op med løsgørning etc. og der kan han slet ikke koncentrere sig, og bliver alt for ivrig.

    Men jeg laver MEGET forskelligt, fordi jeg ikke vil kede ham..


  • #8   4. jul 2008 Nu har jeg ikke nogen ridehest, men når Wariant begynder at blive redet vil jeg starte med at skridte en del uden at bøje eller noget, så når det er gjort vil jeg bøje til indvendige og udvendige og senere begynde at ride hende ned :o) Så efter mindst 15 min. begynde at trave lidt måske, kommer an på om hun har brug for længere skridte-tid eller ej .. Det ved jeg jo intet om endnu..



  • #9   4. jul 2008 Jeg rider jo mest i terænnet for tiden fordi min hest og jeg synes det er meget sjovere at ride dressur mange forskellige steder hver eneste dag frem for at tulle rundt på en ridebanene.

    Men afhængigt af hvad jeg har planlagt at lave skridter jeg ham mellem 10 - 30 min før jeg begynder at lave noget andet end skridt. Vi skridter udelukkend for lange tøjller, så han har mulighed for at kikke rundt.
    Så begynder jeg så at gallopere lidt - vi må ikke rigtigt trave. Det gør jeg så i små intervallet fordelt på hele ruten. Det betyder at vi både rider trav og galop op og ned af bakker - ind mellem træer, i volter, sving og meget andet.
    Men jeg bruger også meget at ride bakke træning på ham. Det vil sige at jeg rider op og ned af en masse bakker for at få ham styrket i sin bagpart og lænd så han kan bære mig.

    Det er længe siden jeg sidst har rede t på ridebanen. Det er nu mest fordi jeg synes der er for støvet og så er det også meget hyggeligere at ride rundt i skoven fremfor at ride rundt og rundt på en ridebane.
    Dog springer vi ikke i terænnet endnu men det regner jeg med kommer inden så længe.


  • #10   4. jul 2008 Jeg gør det altid forskelligt... Alt efter hvor stiv hesten er, hvad jeg skal ride og hvor hårdt, om hesten kommer fra box eller fold og hvad jeg gerne vil ende med som slutresultat.

  • #11   4. jul 2008 Eller skridte en lang tur smiley

  • #12   4. jul 2008 Mit træning´s pogram ca:

    Skridt til i 10 minutter.
    Trav og let ridning i 10 minutter.(løsgørenden øvelser)
    Træning i 10 minutter.
    skridt pause i 5 minutter ca.
    Træning 10-15 minutter.
    Trav af 2-5 minutter.
    Skridt af 10 minutter.




  • #13   5. jul 2008 Lidt forskelligt, som AS også ofte "opvarmning" med noget jordarbejde osv. Skridter 5-10 min (vinteren længere) og begynder så at trave osv...

  • #14   5. jul 2008 Mit trænings program:

    Hvis jeg skal ride dressur skrider jeg i 10min for lange tøjler så traver jeg 10min for ikke helt lang men heller ikke korte tøjler og let ridning. Så tager jeg en galop på begge volter. Så traver igen og for hesten til biddet og laver nemme øvelser som skråt i gennem og 20 meter volte. Så skrider jeg lidt igen og så går jeg igang med træningen.

    Hvis jeg skal springe starter jeg at skride for lange tøjler i 10.min. Så traver jeg for ikke lange men heller ikke korte tøjler og let ridning i 10.men.
    Så tager jeg en galop på begge volter hvor jeg står op i stigbøjlerne. Så laver jeg nogle nemme øvelser i trav bagefter tar jeg nogle små spring og Så har jeg varmet op:)


  • #15   8. jul 2008 Min opskrift jeg lærte på uddannelsen:

    hvis du gerne vil vente til alle hestens muskler er varme så skridt 15-20 min først.

    Dernæst trav let i 5-10 min.

    Så kan du begynde at samle hesten. Og hvis du vil undgår den grimme mælkesyre så sørg for at hesten kommer ned i skridt ca. hvert 5. minut. Lyder af lidt, men tro mig det er slet ikke så galt:-) Det gør også du har en mere koncentreret hest. Hold den kencentrerede ridning på ca. 30 min. (stadig med indlagte skridtpauser)
    og trav så af 5-10 min
    skridt 20 min

    Rimer på en glad og sund hest:-)


Kommentér på:
Opvarmning - hvordan gør du ??

Annonce