594 visninger
|
Oprettet:
Opvarmning {{forumTopicSubject}}
Heeeeeeej
Hvor lang tid synes I, man skal bruge på at opvarme hesten? Og hvordan skal træningen se ud?I må meget gerne skrive det lidt detaljeret¨osv. fx hvor lang tid man skal skridte, trave varm osv
apr 2005
Følger: 40 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 78 Svar: 4.980
Så kan jeg går rigtig i gang, ellers forsætter jeg mere intens skridtarbejde et stykke tid, skulder arbejde og samling også tager vi traven, hvor vi først løsgøre og så arbejder på det mere samlede, skulder arbejde og tempo..
Laver ikke så meget gallop arbejde for tiden, mest anspring osv, og skift over midten så der er ikke så meget galop arbejde der..
apr 2008
Følger: 71 Følgere: 71 Heste: 3 Emner: 154 Svar: 1.946
derefter samler jeg tøjlerne og får hesten til at arbejde, laver volter, slange gange, bøger hesten god igennem. skridter nok 15 minutter. derefter begynder jeg at trave med kontakt. skifter mellem skridt og trav hele tiden, lidt trav, lidt skridt, lidt trav, lidt skridt osv. efter ca. 30 min inde i ridningen bygynder jeg at galopere. Her skifter jeg mellem trav, galop, trav, galop og lidt skridt en imellem. rider ca 45- 50 minutter. derefter skridter jeg af i ca. 15 min for løse tøjler :O) Sådan ser min dressur ud til hverdag :O)
jan 2008
Følger: 112 Følgere: 113 Heste: 4 Emner: 106 Svar: 992
mar 2010
Følgere: 18 Heste: 1 Emner: 68 Svar: 2.375
går et par runder med ham, så hopper jeg op.. skridter li en runde og så begynder jeg at ride schenkelvigninger, versader osv. i skridten, så han nok er skridtet i 10-15 min. så er det trav.. rider ret meget letridning på ham stadig(han er 4).. rider volter, slangegange osv.. så starter jeg på temposkift og overgange.. imellem det galop, med mange overgange mellem trav og galop.. så måske lidt skridt arbejde. lidt galop.. traver af og færdig..
Tager i alt mellem 45-60 min.
dec 2010
Følger: 26 Følgere: 27 Heste: 5 Emner: 37 Svar: 145
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Når jeg en gang imellem bevæger mig ind på banen er det helt næsten "opvarmning"
Skridter 10min i skoven for løse tøjler, skridter 10-15min på banen for lidt samlede men stadig lange tøjler og laver lige schenkelvigning og opfrisker lige signalerne til diverse øvelser.
Så bruger jeg den næste ½ time på så få Maja til at slappe af - dvs. har helt lange tøjler og bruger den ½ time på at få hende til at komme roligt ned i tempo og slappe af og ikke kigge på 117 andre ting.
Efter den ½ time er der så max ½ time, ofte mindre hvor jeg laver volter, sætter mig ned, laver schenkelvigning - det er vel kun 5min galop indblandet.
dec 2010
Følger: 39 Følgere: 22 Heste: 1 Svar: 2
Opvarmning