{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opvarmning
  • #1   1. apr 2011 Plejer gerne at varme op i skridt i 10-15 minutter for løse tøjler, så varmer jeg gerne op i trav, men ikke altid, i en 10 min også gerne for løse tøjler...
    Så kan jeg går rigtig i gang, ellers forsætter jeg mere intens skridtarbejde et stykke tid, skulder arbejde og samling også tager vi traven, hvor vi først løsgøre og så arbejder på det mere samlede, skulder arbejde og tempo..

    Laver ikke så meget gallop arbejde for tiden, mest anspring osv, og skift over midten så der er ikke så meget galop arbejde der..



  • #2   1. apr 2011 Jeg plejer at skridte ca. 10 min med løse tøjler.
    derefter samler jeg tøjlerne og får hesten til at arbejde, laver volter, slange gange, bøger hesten god igennem. skridter nok 15 minutter. derefter begynder jeg at trave med kontakt. skifter mellem skridt og trav hele tiden, lidt trav, lidt skridt, lidt trav, lidt skridt osv. efter ca. 30 min inde i ridningen bygynder jeg at galopere. Her skifter jeg mellem trav, galop, trav, galop og lidt skridt en imellem. rider ca 45- 50 minutter. derefter skridter jeg af i ca. 15 min for løse tøjler :O) Sådan ser min dressur ud til hverdag :O)


  • #3   1. apr 2011 jeg er en ægte mishandler, jeg skridter 2 omgange, så tager jeg fat og gør hesten lang og dyb, så traver jeg hvor jeg bare runder og rider dyb. og så samler jeg lidt mere, og laver versader på volter for at få hende løsgjort(det virker meget godt på heste der er lidt stive eller som skal have mere gang i ryggen) så lidt galop og så er hun varmet op til den højeste samlingsgrad, det tager ca 20 min smiley

  • #4   1. apr 2011 Lige for tiden:
    går et par runder med ham, så hopper jeg op.. skridter li en runde og så begynder jeg at ride schenkelvigninger, versader osv. i skridten, så han nok er skridtet i 10-15 min. så er det trav.. rider ret meget letridning på ham stadig(han er 4).. rider volter, slangegange osv.. så starter jeg på temposkift og overgange.. imellem det galop, med mange overgange mellem trav og galop.. så måske lidt skridt arbejde. lidt galop.. traver af og færdig..
    Tager i alt mellem 45-60 min.


  • #5   2. apr 2011 Det tager 9 min at skridte over til den bane hvor vi rider også skridter jeg lige 3-4 runder mere stadig for løse tøjler, så tager jeg fat i tøjlen og får ham bøjet godt igennem.. Også når jeg syntes han selv begynder at tage lidt på biddet og søge ned så sætter jeg frem i trav og letridning også begynder vi egentlig bare at ride.. Så falder opvarmningen sammen med hvad skal man sige, den nomale træning? smiley

  • #6   2. apr 2011
    Når jeg en gang imellem bevæger mig ind på banen er det helt næsten "opvarmning"

    Skridter 10min i skoven for løse tøjler, skridter 10-15min på banen for lidt samlede men stadig lange tøjler og laver lige schenkelvigning og opfrisker lige signalerne til diverse øvelser.
    Så bruger jeg den næste ½ time på så få Maja til at slappe af - dvs. har helt lange tøjler og bruger den ½ time på at få hende til at komme roligt ned i tempo og slappe af og ikke kigge på 117 andre ting.
    Efter den ½ time er der så max ½ time, ofte mindre hvor jeg laver volter, sætter mig ned, laver schenkelvigning - det er vel kun 5min galop indblandet.


  • #7   3. apr 2011 ville sige 15 minutter for lange tøjler og der efter samle op og arbejde 10 minutter hvor du løs gøre hesten der efter begynde at trave eller galopere


Kommentér på:
Opvarmning

Annonce