{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ØV, det gik dårligt ..
  • #1   9. jun 2008 Nøøøj hvor er den dog strid og fræk ... Puha.. Den er virkelig grov !
    Hold da op .. Den burde godtnok sættes på plads.. Siger ikke du skal gennemsmadre den men den opførsel er da totalt uacceptabelt den gør lige nøjagtigt som der passer den.. Har ondt af dig :S
    - Kan godt forstå hvis du syntes det er træls at han skaber sig sådan

• #2   9. jun 2008 Muligvis flipper hesten bare fordi den er frusteret over at den ikke forstår dine signaler?

• #3   9. jun 2008 som jeg har skrevet ved videoen:
    Den pony er da tydeligt generet over noget, se hvor den svinger med halen....vores pony har ogsp gjort sådan engang, da den havde en sadel der sad helt oppe i nakken på den og trykker de helt forskellige steder.....
    Få en anden sadel...... der er altid en grund til at en pony opfører sig som den gør....

Desuden ville jeg også få styr på min hest i skridt inden jeg rider andre gangarter....

• #4   9. jun 2008 hvor den kan man vide om en ikke menneske talene sporst udøver har ondt ?

det er os der skal lære hestens sprog, ikke hesten der skal lære vores sprog

• #5   9. jun 2008 i starten af sætningen skulle der stå ''hvordan'' i stedet for '' hvor den''

• #6   9. jun 2008 Som et par andre har sagt, så ligger den sadel helt af helved til på den, og den er for lille til din popo.
    Du sidder helt ude på bagsvidslen af sadlen og dermed er trykket ned i ryggen på hesten fordelt helt forkert og kan give smerter.
    Når sadlen ligger korrekt og passer til både hest og dig, så får du også en helt anden opstilling og fordeler dermed vægten korrekt.

• #8   9. jun 2008 hmm jeg skal ikke kloge mig på noget mht. selve ridningen...det føler jeg mig ikke god nok / erfaren nok til...men jeg tænkte på...hvilken forskel gør du på ponyen når den gør noget forkert kontra når den gør noget godt....som jeg ser det har du lige meget ved i tøjlerne og benene lige meget til den når den gør det rigtigt som forkert...nu har jeg ikke lige lyd på men husker du at rose den når den gør det rigtigt ?

Held og lykke...det er forresten en lækker pony ;o))

• #9   9. jun 2008 Først; det er ikke nemt med de heste smiley xD
    Jeg tror måske at du skal ride mere frem ad, når din hest begynder på sine tricks. De fleste heste er nødt til at stå stille for at kunne stejle.

Men held og lykke med videre træning smiley

• #11   9. jun 2008 Ja, har oplevet præcis det samme med en pony der også smed alt og alle af, og forsøgte at stikke af. Det blev BETYDELIGT bedre da den fik en anden sadel - og da den så også fik en rytter der kunne give tydelige signaler holdt den helt op med det pjat.

Men ja, passer sadlen ikke, så rid uden. Det er ikke så svært igen, og det giver god balance.

• #12   9. jun 2008 Eller - pjat er det jo ikke ;o) Det er et udtryk for frustration over noget der generer den, eller noget den ikke forstår ;o)

• #13   9. jun 2008 Få en ny sadel, det jeg ville hjælpe (:
    Den er tydeligt irreteret over noget.

• #14   9. jun 2008 - Cillepiieh : Ja, han er virkelig strid. Men han gør det kunn for at slippe. Og når jeg så bliver med at kæmpe med ham, gegynder han på det der, og går tit på bagben. I videoen når tiden er 00:55, hvis jeg da presser ham en lille smule mere går han på bagben .. Hvilket han gør tit i den situation.

Eva K : Han gør dette for at slippe, og når jeg så bliver ved med at bede ham om det, så gør han dettte. Men det er dog ikke hvergang vi træner .. Hedligvis, nogle gange er han bar SÅ sød, andre en være Lort smiley
    Det med at ride uden sadle burde hjælpe ja, men det sjove/underlige er han gør det oss uden sadlen..

Reikke V : Venter oss på at få min anden sadle hjem, der går max 11 dage ..

Mette K : Tusinde tak, .. Bar rolig han bliver sørme rost, li så snart han gør det rigtig ..

• #15   9. jun 2008 Uanset hvor dårligt sadlen ligger skaber den pony sig hel vildt det er min mening.. Selvfølgelig kan der være mange grunde, men uanset har den bestemt ikke lov til at skabe sig på den måde !

• #16   9. jun 2008 jeg ville prøve og få tjekket ryggen på den eller få tjekket sadel... min har også gjort det og det var fordi hun havde ondt i ryggen...

• #17   9. jun 2008 Den sadel ligger jo ALT for langt fremme, og låser dens skulder + når den ligger så forkert, trykker den klart hesten et eller andet ubehageligt sted .
    og sadlen er alt for lille til dig og du sidder helt på bagenden, og det trykker hesten ned i ryggen .
    og så du alt for stor til den ponyen .

Men hvis du ved den ikke har ondt, føler noget ubehageligt, hvilket jeg tvivler på den ikke har .
    Så skal du ride den frem i stedet for at stoppe den op når den hopper .

• #18   9. jun 2008 Cillepiieh : Den må jo vise på en eller anden måde hvis den føler noget ubehageligt, eller noget der gør ondt, den kan jo ikke fortælle det smiley

• #19   9. jun 2008 Det er jeg godt klar over, men kig på ørene og øjenene på den, det er tydeligt den gør det hvergang hun kræver noget af den ? Har selv redet den type pony, den fejlede bestemt ikke noget, kunne bare ikke tåle at den ikke måtte bestemme farten og det... smiley
    Kan også udemærket godt se at sadlen ligger forkert, og ryttere ikke sidder helt korrekt, men hun sidder alligevel roligt på den hvis burde hjælpe lidt, og den opførsel i længere tid af gangen burde den ikke vise hvis den har rimelig opdragelse

• #20   9. jun 2008 Delte meninger... Som jeg skriver syntes jeg ikke øjnene viser noget om at den er fyldt med smerter eller lignende, kan godt se det med sadlen osv. men den burde efer min mening stadig ikke tage sig SÅ meget frihed til at skabe sig, sjovt nok hver gang rytteren kræver det mindste, og så går jeg også lidt ud fra det hun siger ? at så slemt er det heller ikke med sadlen og den gør det når den ikke gider..
    Nogle gange må man også godt lytte til det folk skriver når det jo er deres hest..

• #21   9. jun 2008 Kebab, tror du burde kigge videoen. Tvivler på det er biddet der gør det der

• #22   9. jun 2008 Andre har nævnt sadlen, så det gider jeg ikke.

Du holder hesten tilbage, samtidig med at du beder den om at gå frem. Der er ikke andre veje for den end op. Desuden slipper du ikke presset når den gør noget korrekt, hvordan f***** skal den så vide når det er korrekt/ukorrekt?

• #23   9. jun 2008 pauline...

Lige mine ord...

• #24   9. jun 2008 Vil godt holde med i at en ny sadel og god underviser vil hjælpe ? Men det er stadig en meget meget fræk pony den måde den hopper rundt på så snart hun ber den om noget, for når hun bare lader den gå så gør den jo ingenting ?

Jeg har også redet utrolig mange af den type ponyer og heste, fordi andre ikke turde ride på dem..

• #25   9. jun 2008 Du skriver du får en ny sadel hjem om 11 dage smiley
    Det er da ikke særlig genialt at ride rundt med en sadel der ikke passer hesten? ..

• #27   9. jun 2008 Selvom jeg godt kan forstå hvad du skriver osv så vil jeg nok give de andre ret i at du BURDE få noget kvalificeret undervisning, og så er det godt at du snart får ny sadel.. Held og lykke

• #28   9. jun 2008 Som Katja skriver, heste kan ikke være frække og de skaber sig ikke bare fordi de ikke gider..
    Hesten er dybt fustreret (det kan enhver da se) sikkert forvirret over modstridende signaler og at den ikke aner hvornår den gør det rette.. og sadlen ligger helt af h til.. så den har sikkert også godt ondt i ryggen..
    Men det er jo altid nemmere bare at give hesten skylden smiley

• #29   9. jun 2008 En heat har altså ikke forstand til at "skab" sig. Der er på en eller anden måde noget den ikke forastår, eller noget der gør ondt, eller begge dele.
    Heste gør aldrig noget"bare for at slippe" for så langt kan de ikke tænke. De kan selvfølglig lære, hvis det foreksempel er dine ben den ikke forstår, at når du presser med benen, så bukker den, også forsvinder presset, og derfor tror den at det er det rigtige at gøre.
    Men at du rider i den der sadle, tangere altså noget der ikke er lovligt. Alt din vægt ligger ned i hestens ryg på et areal på ca 10 cm. og er på ingen måde acceptabelt. Så enten synes jeg du skal vente med at ride til du har en der ligger rigtigt, eller også ride uden.
    Men han gør det IKKE fordi han er strid. Han forstår bare ikke hvad du vil, da dine signaler enten ikke er godtnok instaleret, eller betyder for mange forskellige ting, så han bliver forviret.

• #30   9. jun 2008 Camilla - Ja, han gør det for at slippe. Men det er højest sandsynligvis for at slippe for et ubehag fra sadlen, eller for at slippe for den signal forvirring han får.

Rid dog uden sadel indtil?

• #31   9. jun 2008 Eva K : Det er både med og uden sadle han gør det.

Og det er ikk under hver træning han gør sådan ..

• #33   9. jun 2008 Katja - God pointe der.
    Camilla - Så er det jo nok både øm ryg og signal forvirring der spiller ind?

• #34   9. jun 2008 Han er blevet tjekket helt igennem, og fejler intet. Min ridelære siger at mine signaler ikk fejler noget, og tror jeg på da hun er under uddannelse til berider.
    Hun siger oss selv det er fordi han er utidig og prøver grænser af ..

• #36   10. jun 2008 Only you & me Bopsi . : SKifter sådan så det ikk bliver det samm og det samm vi laver, da han skal multivers og ikk kommer til at kede sig ..

• #38   10. jun 2008 Only you & me Bopsi . : Heh, okay .. Ville jeg oss gøre, hvis jeg laved det samm dag ind og dag ud..

• #40   11. jun 2008 Only you & me Bopsi . : Det er heldigvis ikk hvergang det er sådan smiley Nogle gange går han bar så godt, og andre knap så godt .. Men Tak, for rådet smiley

Kommentér på:
ØV, det gik dårligt ..

Annonce