ny trænings metode {{forumTopicSubject}}
Maloor er jo hingst, og vi har flere unghopper, der er såå forelskede, de kommer så tæt på hans fold som de nu kan, og blinker og lokker, så han er helt oppe at køre:-)
det har betydet at ridningen er blevet lidt ukonsentreret, til ærgelse for både underviser (mig) og rytter (natascha) og selvfølgelig Maloor.
Den anden dag tænkte jeg at nu måtte det stoppe, Natascha og Maloor slåssede i ridning, og det var bestemt ikke godt.
Nu har vi et par dage, brugt den nye metode, hun sætter sig op, og så bestemmer han de første 10 minutter cirka, da drøner han afsted, i trav og galop, hun rider bare med løse tøjler og følger med, men når han går i skridt, skridter de i nogle minutter, og så arbejder vi alle sammen, det virker super.
Han gik så lækkert i aften, og jeg er så glad for at vi har fundet en metode, hvor vi ikke skal slåsse. for det er jeg meget imod.
Anita W
mar 2008
Følger: 34 Følgere: 33 Heste: 4 Emner: 29 Svar: 1.583
mar 2007
Følger: 71 Følgere: 64 Heste: 1 Svar: 888
nu er zandra jo ikke hingst, men hvis hun er hyper en dag,
får hun også lov til at drøne rundt, til hun er brændt lidt af
- så kan vi gå i gang (;
jul 2004
Følger: 65 Følgere: 62 Heste: 5 Emner: 125 Svar: 1.016
jeg kæmpede også bragt med Zarina i dressuren da hun rent ud sagt synes at det var så kedeligt (ligesom jeg selv synes) men det skal jo til, selv om vi er til spring Men så fik min nye beriderunderviser mig til at skifte over til at bruge noget fra den spanske dressur (Han har arbejdet med at ride den spanske ridestil) og nu går hun som en drøm i dressuren det bare dejligt
apr 2005
Følger: 40 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 78 Svar: 4.980
dec 2004
Følger: 263 Følgere: 247 Heste: 22 Emner: 444 Svar: 4.037
Det samme kan man ikke helt nå i spring, nogle kan, men det er meget få.
måske ævler jeg lidt, er lidt træt, men alle springryttere burde lære dressur.
Anita W
dec 2004
Følger: 263 Følgere: 247 Heste: 22 Emner: 444 Svar: 4.037
Anita W
jul 2005
Følger: 44 Følgere: 43 Heste: 2 Emner: 30 Svar: 643
Han er vallak men blev kastereret meget sent, så tror vidst stadig han er lidt hingst
aug 2007
Følger: 58 Følgere: 51 Heste: 3 Emner: 26 Svar: 265
ny trænings metode