Bakke ud af trailer {{forumTopicSubject}}
Hej - Har nogen af jeg en god idé til at lære en plag at bakke ud af traileren. Den vil gerne ind og den står rigtig pænt, men den vil ikke bakke ned af rampen.
Jeg kan sagtens bakke den udenfor traileren og bakke den "ned af bakke".
Efter 1 time måtte vi lade ham vende rundt - da var det blevet mørkt.
Vi prøvede at trykke den på bringen, to tove og trække, slippe, trække rundt om bringen. Jeg forsøgte med at vifte et samlet tov op imod hovedet. Alt sammen roligt men bestemt. Ikke noget med at slå eller råbe.
Det var tydeligt at han ikke fattede en meter og kastede sig mere fremad. Han kan godt gå et skridt tilbage i traileren - men ikke ned på rampen.
Vi trak hans kæreste ind ved siden af ham, og bakkede hende ud. Det hjalp heller ikke.
Nu er vi kommet så vidt, at vi må træne rampen mange gange og så "håbe" på at han med tiden forstår hvad vi mener.
Gode idéer velkomne
jun 2007
Følger: 29 Følgere: 27 Heste: 6 Emner: 4 Svar: 57
maj 2007
Følger: 97 Følgere: 94 Heste: 7 Emner: 183 Svar: 1.100
er den mad glad ?
vi tog en godbid, og viste den, så tog vi den helt ind på dens bring, og så snart den var ved at tage et skridt, skubbede vi på dens bringe, så gik den. ved ikk om den kan hjælpe
jan 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Heste: 5 Emner: 15 Svar: 299
Jeg tror også på den der, med at holde sig til rampen ... OG god tålmodighed. Vi har jo nogle år endnu at øve i.... hi hi
jun 2007
jul 2006
Følger: 176 Følgere: 186 Heste: 10 Emner: 74 Svar: 1.690
Hvis det ikke virker så prøv at tage en gulerod og læg den ind på bringen af ham, så vil han prøve at få fat i den og bliver så nød til at bakke
dec 2006
Følger: 18 Følgere: 14 Heste: 1 Emner: 44 Svar: 261
jun 2007
Tusind tak, det vil vi prøve
dec 2006
dec 2006
jan 2008
jan 2008
Nu har jeg fundet løsningen og tak for alle jeres input endnu engang.
Jeg læssede Quaiser her i weekenden og bakkede ham et par gange ned af rampen. Det gik fint. MEN da han var næsten oppe gik han lige ind og ville ikke stoppe.
Han stod så fint i traileren... LAAAANG tid og var ikke bundet og kunne bare bakke ud.
Han blev lidt utålmodig og skrabede i bunden.
Så fandt jeg på at hælde foder på gulvet, og ned under maven.
Det tog nogen tid, men så fik han taget sig mod til og gik lige så fint ud, dog med bævende ben.
Hi Hi - han kunne stå i total hjerteform, fordi han ikke ville flytte bagbenene.
Bakke ud af trailer