{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
294 visninger | Oprettet:

horsemanship eller hestens flok ? {{forumTopicSubject}}

hej
jeg skriver om flokdyrs adfærd til eksamensopgave i biologi.
jeg tænke på om der er nogen af jer der ved noget om sammensætningen af heste i en flok.
Jeg ved der findes en føre hingst og en fører hoppe, men er der både en førerhingst- og hoppe i 1 enkelt flok med heste?
hvad gør førerhingsten og førerhoppen?
håber der er nogen der vil hjælpe mig smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  horsemanship eller hestens flok ?
  • #2   4. maj 2008 I know men je kan ikke finde noget ordenligt der

• #3   4. maj 2008 Vores flok består af en førerhoppe som er øverst, og så er der fører'hingsten' (vallak). Vallakken er i lavere rang end hoppen. Altså hvis vi lave en række, så kommer hoppen først, og vallakken danner nærmest bagtrop hvis du forstår smiley resten har indfundet sig under hoppen, og vallakken styrer bare det som hoppen ikke tager sig af :b hoppen = Inspektør - vallakken = viceinspektør xD så blev det vist skåret udi pap xD ved selvfølgelig ikke om det er sådan i alle flokke, men oftest ser man en fører hoppe i stedet for hingst/vallak som den aller øverste smiley

• #4   5. maj 2008 ja det er rigtigt, normalt er førerhoppen den ældste (med mindre hun er så gammel at hun ikke kan stå opresjt og forsvare sig) da hun har mest erfaring, dernæst kommer de som regel efter alder, til sidst føl og tudsegamle heste...
    Dog kan der være variationer med psyke og sådan noget hos ridehestene, men i naturen bliver man som regel sat bag i køen når man bliver født...

• #5   7. maj 2008 det er ikke hingsten der tager styringen hvis der opstår panik eller der er fare på færde, det er hoppen der har det overordnede syn...

• #6   8. maj 2008 førerhesten er ALTID en hoppe, det står bl.a. også i MR's og mange andres bøger, og det kan du se hvis du kigger på en vild hesteflok

Kommentér på:
horsemanship eller hestens flok ?

Annonce