796 visninger
|
Oprettet:
Min hest er agressiv... {{forumTopicSubject}}
Ja som sagt er jasmin utrolig agressiv.. hun bliver værre og værre. hun bider og sparker op til flere gange hver dag. har spurgt herinde før og har fået det svar at hun skal sættes på plads eller at hun ikke har noget tillid til mennesker.. i ridningen er der ingenting og hun prøver at gøre en tilfreds hele tiden..
hjælp mig til hvad jeg skal gøre... der må findes en løsning..
nov 2006
Følger: 59 Følgere: 91 Heste: 1 Emner: 68 Svar: 1.183
Hvordan omgås du hende?
jul 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 51 Svar: 425
nov 2006
Hvornår er det at den bliver sur og bidder og sparker?
Er det i stalden, på ridebanen, på tur eller bare over det hele?
jul 2007
jul 2006
Følger: 48 Følgere: 71 Heste: 2 Emner: 433 Svar: 3.578
Hun er ude på folden blevet truende, man kan ikek bare gå ud og hente hende, så kommer hun truende mod en.
Og inde på staldgangen er hun sur.. Dog ikke så galt mere..
Det værste er godt nok det med folden. Det absolut værste der kunne ske
Ang at din er sådan på staldgangen. Jeg fik den hjælp at min hest havde en lille stressknude pga en meget larmende stald (pga en træls 2års). Og man skal massere dem i nakken, hvis man tager fat om manen og massere igennem, så rammer man et punkt hvor de slapper af.
- Lidt svært at skrive ..
Held og lykke med din. Ved hvordan det er.
nov 2006
Prøv at give den positive oplevelser, ved at rose den efter den har gjort det "rigtige". Fokuser på de gode ting, dvs at du ikke skælder ud hvis den bidder/sparker/lægger øre, men tvært i mod, ignorerer det.
Den kan være at den trænger til ferie, og måske bare har brug for nogle gode lange ture i skoven, og/eller ture hvor du ikke sidder på ryggen, men går ved siden af den.
Det kan være at den får glæden tilbage og ved at opbygge tillid til dig, kunne få lyst til at være sammen med dig i stalden
nov 2006
Så skal du mene det og slå til første gang.
Men det er vigtigt at du ikke bare bliver ved med at slå og sådan.
jul 2007
jul 2007
jul 2007
jan 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Heste: 3 Emner: 30 Svar: 851
jul 2007
nov 2003
Følger: 22 Følgere: 177 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.393
feb 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Heste: 3 Emner: 12 Svar: 42
jeg havde også mange problemer med min halv part har det til dels stadig.
viste sig at an havde lidt ondt i rykken og at han manglede en at have tillid til vi har haft en heste hiler ude, det hjælp faktisk!
hinde der hildede ham , er også massør og efter kun 3 gange har han det faktisk rigetig meget bedre sparker ikke ud efter os mere, men små bider stadig men han virker som om det her hans måde at hygge på !
vi bruger også lidt heste forstålse på ham med at lave tillidsøvlerser fra jorden med den med at følge en hvis du vil se hvordan kan du se det på myhousetv.dk hvor der er flere tenings øvlser
og så bruger vi den med tommel fingeren i siden når han gør noget han ikke må og slipper når han er sød ... den virker altså
men den med at give den afstaffeldse med en pisk har jeg også været ude i den virker ikke bliver bare mere usiker og hidsig
men jeg ville nok sige du skal få ham tjekket og så tage den der fra det er det vi har gjort
har et indslag her inde der hedder "hjælp min hest er hisig" her er der også mange gode råd og men se der godt for og prøv dig frem hvad viker for jer ;O)
håber det hjælper lidt at du ikke er den eneste :O) og at man bare skal have tolmodighed ;O)
feb 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Heste: 3 Emner: 12 Svar: 42
jan 2007
Følger: 67 Følgere: 80 Heste: 6 Emner: 12 Svar: 117
Vi havde en hest nede ved os der var bokssur og staldsur,
dvs. når han stod på staldgangen så var han sur og snappede
han sparkede dog ikke, men han snappede når han stod i boksen og lagde altid ørne tilbage når man stod ved hans boks, og han var inde,
der den sur når den står i boks? eller hvordan er den?
det er lidt svært at finde frem til problemet på din beskrivelse, kan du beskrive lidt mere af den?
Min hest er agressiv...