Bukker ( hjælp) doven ( hjælp) {{forumTopicSubject}}
Heei
har et lile problem med may lady
hun bukker det er sårn ngole små nogle man kan blive på
men hvis man kun bruger ben og hun ikke vil i gallop måske og et spark til så kan hun finde på og bukke
hun var meget roglig igår xD der lavede hun 1 stort
og så fandt jeg ud af hun hader at man sider dame saddel på hende
hun gjorde det TOTALT da hun var hinsgte gal næsten hele tiden ...
tror i bare det er fordi hun er ved og ikke være hingste gal mere eller hvad
DOVEN
jeeg har tænkt på jeg måske joh skal starte på may lady men hun er så doven man skal virkelig gøre noget for at få hende frem . og til stævner såvil det jo se totalt dumt ud ....... p.s hun hader spore ikke bange for dem men når man har dem på så vil hun hellere være mere doven end når man ikke har
jeg har lige købt en pisk tror det hjælper
men hvordan kan jeg øve på det .
jul 2007
Følger: 139 Følgere: 129 Heste: 4 Emner: 266 Svar: 1.065
jul 2007
ikk min pony det er halv part måske min pony så ved ikke hvad ejeren giver hnede
jul 2007
sep 2006
Følger: 49 Følgere: 61 Heste: 3 Emner: 7 Svar: 377
jul 2007
Følger: 57 Følgere: 121 Heste: 1 Emner: 302 Svar: 4.512
jan 2005
Følger: 68 Følgere: 74 Heste: 3 Emner: 35 Svar: 726
Mht. hun er doven, du kan få taget en blodprøve og så kan dyrlgægen ud fra den se om dt er fordi hun mangler noget bestemt. Det kan nemlig tit hjælpe. Det kan dog også være der bare ikke er tilstrækkeligt med energi i hendes foder.
Og så husk at sid stille med benene når hun går fremad, for dovne heste bliver tit ligeglade når man hele tiden sparker til dem. Og når den alligevel slet ikke vil, så brug pisken.
Det var hvad jeg ville gøre
nov 2004
Følger: 21 Følgere: 19 Heste: 3 Emner: 104 Svar: 788
nov 2003
Følger: 22 Følgere: 177 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.393
Når hesten ikke har lært den skal svare frem, så er det logisk den bliver fustreret og det viser sig ved at den bukker..
Så jeg ville gå igang med at lære den at gå frem for et let tryk..
Først trykker du let (det du gerne vil have den går frem for) reagere den ikke, øger du trykket.. reagere den stadig ikke, ja så skal den frem, dvs et meget fast tryk og tap-tap (ikke slå) med pisken bag schenklen..
Det er vigtigt at du holder trykket med schenklen til den går.. og at der fra det første tryk til sidste fase max går 5-10 sekunder, da det er længden på hesten korttids hukommelse.. går der længere tid har den glemt det første bløde tryk..
Det øjeblik den går frem fjerner du trykket helt og roser den.. at sidde og blive ved me at drive gør den bare schenkeldød..
Hvis man er konsekvent og bliver ved med at træne det og altid husker at holde trykket til den går og give efter med det samme.. ja så lære den det ret hurtigt..
Og så selvfølgelig ikke noget med at sidde og holde igen på tøjlen når du beder den om at gå frem..
Bukker ( hjælp) doven ( hjælp)