{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bukker HJÆLP
  • #1   22. okt 2012 Bukker hun også når du rider uden sadel ?

• #2   22. okt 2012 En pony vil ikke bukke fordi den synes det er sjovt. Det kan være en vane den har tillagt sig eller det kan være der er noget der gør ondt på den smiley Ryg, sadel eller andre ting, der gør det ikke er sjovt for den at rende rundt med sadel og rytter smiley

• #3   22. okt 2012 Jo hun kan sagtens gøre det fordi hun er fræk, og vil ha hendes vilje... Når hun bukker, så drej hende skarpt til siden, hun kan ikke bukke når hun skal dreje smiley

• #4   22. okt 2012 Bukker fordi den synes det er sjovt? Nej, det tror jeg desværre ikke.
    Start med at få tjekket sadlen - derefter må ponyen undersøges for andre smerter. Finder saddelmager, dyrlæge, kiropraktor ikke noget - så er det måske en ny underviser der skal til. smiley

• #5   22. okt 2012 Det er fysisk umuligt for en hest at være fræk smiley Det er et dyr, den er ikke intelligent nok til at være fræk smiley Så det vil højest sandsynligt være en dårlig vane, den har tillagt sig og ved den kan slippe afsted med smiley

• #6   22. okt 2012 I hvilke situationer bukker hun? smiley

• #7   22. okt 2012 "..hun er fræk, og vil ha hendes vilje"

En hest tænker altså ikke "nå, nu vil jeg være fræk og have min vilje" - sådan tænker de kære dyr slet ikke. Der er som regel en rigtig god grund til, at de har en uønsket adfærd. Sådan noget kommer ofte af smerter, signalforvirring, stress eller for højt pres.

• #8   22. okt 2012 Vores ene hest bukker når han har det sjovt? Så heste kan altså også bukke af ''sjovhed'' smiley Og ellers så gøre vores det fordi ha synes det er for hårdt når man skal have ham i trav smiley

• #9   22. okt 2012 Det kan også bare være en energikilde, som den lige skal over. Evt prøv at longere den, før du sætter dig op på den smiley

• #11   22. okt 2012 Jeg ville sige det nok er sadlen der ikke passer, hvis det er noget hun gør ofte.
    Ellers nogle heste gør det af rent kåd, hvis de har lidt energi tilovers eller er i brunst o.lign.

• #12   22. okt 2012 Min hest kan finde på at bukke når vi rider alene på tur, og jeg ved PRÆCIS hvornår hun vil gøre det. Hvis vi vender om og rider hjemad gør hun det, og hvis vi drejer fra vejen ind på en mark gør hun det. Og det har absolut intet at gøre med hun har ondt, det er ren glæde, frækhed, eller kald det hvad man vil!

• #14   22. okt 2012 De kan godt bukke når de skal i <i>galop på tur</i> - af glæde.
    Somregel er det problemer. Enten i sadlen, rytterens opstilling eller problemer hos hesten.
    I dag blev min pony tjekket af kiropraktor da hun bukkede når jeg bad hende sætte i galop (rider altså i lammeskindssadel uden bøjler). Det viste sig at hun var låst i ryggen, bækkenet, nakken, kæben og begge skuldre.

• #15   22. okt 2012 cecilie: i spring dresur

• #16   22. okt 2012 Hvis det er en unghest, så er deres svar på at miste balancen ofte at bukke.
    Min gjorde det også lige i starten da jeg havde ham, hvis han kom til at løbe så stærkt at han mistede balancen (ikke at han væltede, men han fik ligesom lagt vægten for meget frem over sine forben, og så bukkede han så bagparten kunne "indhente" forparten). Tricket er kun at lade dem løbe i et tempo de kan holde balancen i. Jo ældre og mere redne de bliver, jo højere kan tempoet være, men i starten skal det være rimelig langsomt, helst kun kort galop.
    Noget andet er, det lyder som om problemet her er sadlen. Det er ikke meningen sadlen skal glide så meget frem som du beskriver det!
    Jeg ville få det checket af en sadelmager - inden det bliver en dårlig vane som hesten lærer; buk=fri for at arbejde.

• #17   22. okt 2012 mette: hun har ikke undt og jeg skal snart have en underviser

• #18   22. okt 2012 cecilie s: okay det vil jeg prøve

• #19   22. okt 2012 Jeg har været udsat for det samme.. Min hest bukkede afsted med mig. Jeg spurgte hvad det kunne være.. Hun sagde at jeg bare skulle ride vidre på det, os selvom det er svært! Det tager tid men det har hjulpet mig.. Hvis det ikke hjælper kunne det evt. være at sadlen ikke passer eller trensen er for lille. Måske er bidet for lille?(-:

Du kunne os få den til heste kiopraktor!(-:

• #20   23. okt 2012 okay

Kommentér på:
Bukker HJÆLP

Annonce