{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
322 visninger | Oprettet:

Flygter baglæns {{forumTopicSubject}}

Uhh når min hest panikker så flygter den baglæns i stedet for at vende om og løbe.. virkeligt ubehageligt.. ville faktisk ønske hun bare løb, for hun er rimeligt nem at stoppe og der ville jeg vide hvad jeg skulle gøre..
Men hun flyver baglæns.. lidt alle en blanding af trav, galop og små stejl.. tager jeg i tøjlen løber hun hurtigere, ligger jeg benene til stresser hun mere og truer med at stejle og løber igen hurtigere.. er bange for hun snubler og vælter bag over med mig..
Heldigvis er det kun sket 2-3 gange.. men alligevel.. mangler lidt en løsning, så jeg ikke behøver at hoppe af hver gang (hopper så op og rider videre så snart hun slapper af)..
Nogle der har prøvet noget lignende og hvad gjorde i ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Flygter baglæns
  • #1   28. jan 2008 Palmira begynder at bakke sommetider på tur, hvis hun ikke vil længere, og der skal jeg bare drive hende godt fremad og have godt fat i den tøjle, hun vil bryde ud af.

Men det lyder lidt mere voldsomt det her smiley - så ved det ikke ..

• #2   28. jan 2008 Bring hende ud af balance med tøjlerne.

• #3   28. jan 2008 * Sammen kan vi nå stjernerne * : Min gør nogle gange det samm, han bakker kun. Og kan få ham til at bakke den vej jeg vil ha´han gå bar fremad., men når han sys han har fået nok. Går han på bagben og stejler. Virkelig træls, så han får en på hoved når han gør det. Sidst han gjorde det var igår, da vi red tur uden sadle og han var bar helt oppe. Nej, hvor jeg blev sur..

• #4   28. jan 2008 * Sammen kan vi nå stjernerne *: Min gør det også lidt hvis hun bliver usikker eller der er noget hun er utryg ved.. men der går hun bare baglæns.. og der drejer jeg hende bare lidt modsat og rider frem.. så kommer hun gerne hurtigt den rette vej.. men dette er vildt hurtigt og helt uden for psykologisk rækkevidde.. lidt lige som en løbsk hest bare i bakgear

• #6   28. jan 2008 min pony gjorde det men jeg begyndte at dreje hende rundt entil hun stoppede

• #7   28. jan 2008 Som sagt så bring hende ud af balance med tøjlerne.
    Når du gør det er hun nødt til at flytte sig til en af siderne, højre eller venstre.

Hopper lige ud af indlægget.

• #8   28. jan 2008 Sorriso : Prøver jeg også.. men vil ikke risikere at hun mister balancen.. men det får hende højest til at stoppe op.. ligger jeg så benene til hende, ja så flyver hun baglæns igen.. hun køler først ned når jeg hopper af og går lidt med hende..

• #9   28. jan 2008 Rikke & Blæreponyen Silver<3'*Team Rankegaard* : Nu er heste jo ikke mentalt i stand til at drille.. de gør altid tingene af en grund.. men de gange hun har gjort det har hun tydeligt været panisk bange..

• #11   28. jan 2008 Nu er hun jo, såvidt jeg kan se, ikke så gammel.
    Hvor lang tid har du redet hende?

Jeg ville, som Sorisso siger, bringe hende ud af balance med tøjlerne, evt hvor du læner dig lidt frem. (Så hun ikke "tipper").
    Hvis hun så stopper, så lad hende stå nogen minutter, mens du sidder på hende. Snak lidt med hende, til hun falder til ro.
    Og så når i begge to er afslappede igen, så rid frem.
    Hvis hun ikke har været redet så længe, så gør bare som du plejer. Stig af og træk lidt. Men hvis det bliver ved, ville jeg nok overveje om der vare noget galt ...

• #12   28. jan 2008 vis du ikke kan ride hende rundt på en volte har jeg kun et andet forslag, du siger hun først slapper af når du går med hende? det handler altså om at slappe af. når hun laver sit nummer så løsen tøjlen og sid roligt mumel stille og roligt til hende men ik gør noget.
    helt og lykke med det.

• #13   28. jan 2008 Gør min oz. Virkelig træls...

• #14   28. jan 2008 Du skal "tage kontrollen".. I det øjeblik hun gør det, så beder du hende bare om at blive ved indtil hun slapper af igen.. Så får du hendes adrenalin produktion under kontrol..

Sådan ville jeg ihvertfald gribe det an. smiley

• #15   28. jan 2008 Keza : Hun er ikke redet ret meget.. blev gjort ryttervandt da hun var 3 og kun redet sparsomt siden.. er redet seriøst i 14 dage nu..
    Som sagt er det kun sket få gange.. sidste efterår (da vi var ved at være færdige med ryttertilvænningen) fordi en hingst gik amok uden for ridehuset.. her i efteråret efter en skridttur da jeg red tilbage med stalden.. hun så ud til at se noget.. og så idag.. igen fordi hun åbenbart så noget (stirrede ihvert fald på samme sted).. så tvivler på der er noget galt.. normalt er hun nem og rolig og bliver hun forskrækket stopper hun og kigger eller tager et par skridt frem og stopper med det samme jeg beder om det..

Camilla Samsø.: Faktisk præsic det jeg prøvede idag, lænede mig frem (med løse tøjler) og snakkede beroligende til hende.. Og så prøvede at få kontrol over hendes ben ved at dreje lidt.. men hver gang jeg troede at nu begyndte hun at slappe af, så fløj hun baglæns igen..

Rikke & Blæreponyen Silver<3'*Team Rankegaard* : Problemet er at hun ikke slapper af før jeg står på jorden.. og prøver jeg at ride frem igen, så bakker hun igen..

• #16   28. jan 2008 Pauline&Impulz<3 : Det prøvede jeg sidst hun gjorde det.. virker ikke.. hun fortsætter i al evighed eller stejler..
    Normalt bryger jeg jo stop-bak-gå hvis hun spænder op.. men lige i denne sammenhæng reagere hun ikke på det..

• #17   28. jan 2008 Hm, er det noget bestemt der hver gang gør hende bange?
    ellers kan jeg kun sige at du skal bllive ved at slappe af.
    men vis det er noget bestemt, eller så find noget du ved hun bliver bange til, rid hen mod når du mærker hun spænder rider du væk igen. bliv ved sådan så vil hun også stole mere på dig.

• #18   28. jan 2008 Camilla Samsø. : Sakser lige situationerne fra højere oppe.. "Som sagt er det kun sket få gange.. sidste efterår (da vi var ved at være færdige med ryttertilvænningen) fordi en hingst gik amok uden for ridehuset.. her i efteråret efter en skridttur da jeg red tilbage med stalden.. hun så ud til at se noget.. og så idag.. igen fordi hun åbenbart så noget (stirrede ihvert fald på samme sted).. så tvivler på der er noget galt.. normalt er hun nem og rolig og bliver hun forskrækket stopper hun og kigger eller tager et par skridt frem og stopper med det samme jeg beder om det.."
    Så de sker ikke tit og har været af forskellige grunde..

• #19   28. jan 2008 Nå ok .

• #21   28. jan 2008 Rikke & Blæreponyen Silver<3'*Team Rankegaard* : Som der står forklaret i de situationer hvor hun har gjort det, så er det sket 2 gange i ridehus og 1 gang på tur.. Rider dog ikke ture for tiden, da jeg lige er startet op med ridning igen og der hvor jeg står nu skal jeg over en stor vej for at komme på tur.. så skal lige være sikker på at styret virker smiley men har redet skridt ture før..

Kommentér på:
Flygter baglæns

Annonce