{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
353 visninger | Oprettet:

en hest der må HAVE hjælp!!!! {{forumTopicSubject}}

min hest stella løber ud af folden hele tiden!!
jeg aner virkelig ikke hvad jeg skal gøre! hun løber ud selvom hun har masser af selvskap.. og hun løber bare ud på den anden side af hegnet!
hva søren skal jeg gøre?? de andre piger nede ved hende er dødtræt af det og det er jeg også selv... men hva skal jeg gøre...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  en hest der må HAVE hjælp!!!!
  • #1   3. jan 2005 sætte mere stød på hegnet. vores føl gjorde det samme og det endte næsten med en bil ulykke.

Nogen jeg kender har mistet 2 heste fordi de ikke gjorde noget ved det. Så efter det tog de og gjorde hele hesten plask våd og så da den prøvede at gå under fik den bare stød.

Så mere stød ,-D

Håber det hjælper

• #2   3. jan 2005 (Alex)

Line N:
    Er du da fuldstændig tosset.. at foreslå at hun skal gøre hesten fuldstændig vår i det her vejr? det slår den jo ihjel..

Kig efter om impuls-senderen (Den der sender strøm i hegnet) passer til hegnets længde og trådens tykkelse.

og hvis hun går under hegnet er der kun én vej ud.. sæt den nederste wire længere ned, eller sæt en mere på.. med andre ord, at sikre folden bedre..

/Alex

P.S. Hvor stjerneskud stod tidligere var der et føl der blev ved at bryde ud.. der blev sat en kraftig wire i grimen med en "antenne" op mellem ørerne.. så han fik stød når han prøvede at gå under alligevel..

• #4   3. jan 2005 (Alex)

vår = våd naturligvis

/Alex

• #6   3. jan 2005 der er 3 snore på..
    jeg gør hende ikke våd i det her verj!
    hun står sammen med andre heste..
    ja men jeg ved ikke hvordan man gør?!
    og det er ikke vores..
    hun står opstaldet et sted!

• #7   3. jan 2005 jeg har en fornemmelse at hun ikke syntes om de heste der er! hun ka ikke lide mange heste... så det er svært at finde en hun kan lig!
    nej.. det har hun ikke.
    jeg tror hun ligger ret højt! ikke nederst!
    hun er 5½ år!

• #9   3. jan 2005 hehe.. jo.. jeg har svaret!

• #12   4. jan 2005 Vi har også tre ponyer her dersynes det er vældig sjovt at smutte ud på marken ved siden af og spise landmandens korn. Grunden til det er nok lidt kedsomhed. Men dog får de halm på marken og de har nogle grene som de til tider hygger sig meget med. Vi skal bare have kigget hegnet ordentligt efter, for hvis strømmen ikke kan trækkes igennem, og de så har fundet ud af det, så er de ikke til at holde inde.....

Hilsen Susan

• #13   5. jan 2005 der er sket en del med hestene på folden.. og foldene er meget lille...
    men vi har sat dem sammen igen alle sammen.. før stod de hver for sig! i små grupper!

• #14   13. jan 2005 Hvis der ik er ret meget mad(gras eller halm) på folde kan det være derfor....

• #15   10. feb 2005 Til Elsk Dyr!!
    Det er ikke bleven en lov endnu om at hestene ikke må stå alene!! så er det på plads.
    Hvad andet er heste er et flok dyr og helst ikke vil være alene, men der er nogle som er meget selvstændige og gerne vil være alene.

CJJ...
    Ja som der allerede er bleven forslået, så prøv at sætte hende sammen med en ældre hoppe, som hun kan knytte sig til og så kan du prøve at lukke hende sammen med en mere når hun har vennet sig til det..
    Har hun altid løbet gennem hegnet???

Kommentér på:
en hest der må HAVE hjælp!!!!

Annonce