377 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Bange for springene til stævner ? Bange for springene til stævner ?

Hvad skal jeg gøre, hvis hesten bliver bange for springene til stævne?
Første gang vi prøvede med en springklasse (i vores egen klub, hun havde set springene en eneklt gang før)refuserede hun 1 gang på den første og 2 gange på den anden, hvorefter vi blev disket.
Anden gang vi forsøgte (igen i vores egen klub; 2 gange med træning på de nye spring) refuserede hun 2 gange ved det sidste spring (og var ved at skvatte over en anden, da hun halvt om halvt var ved at refusere, men jeg fik hende over).

Hun elsker ellers at springe, og kan geare fuldstændig op. Men hun er bange for alle de farverige nye spring hun udsættes for. Jeg kunne ellers godt tænke mig at prøve at starte et "udestævne" på hende, men det er jo heller ikke sjovt for hende, hvis hun ikke kan lide springene.
Skal vi bare stoppe med at springe, eller kan jeg gøre noget?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Hænge 3 lamper op😊 500 kr.
  • Elektriker 700 kr.
  • Afmontering og montering af opvaskemaskine (plus fix af tilkalket vandhane) 1.250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bange for springene til stævner ?
  • #1   18. nov 2007 Træning, træning, træning. Det er klart hun måske ikke er så tryg ved springene når hun ikke har sprunget dem ret meget, og så kan det være hun ikke rigtig er vant til stemningen ved et stævne. (:
    Jeg havde også sprunget et par gange på min gamle part til træning før vi startede vores første stævne. Første dag blev vi disket i begge klasser, anden dag i den ene. Men i den sidste klasse sprang hun bare som en drøm smiley smiley

• #2   18. nov 2007 Vi har tit været ude at starte dressur, så hun er vant til stemningen ved stævner. Hun kan også springe til undersisning, det er så snart det er nogle "specielle" spring hun udsættes for, at det går galt

• #3   18. nov 2007 Okay .. smiley

• #4   18. nov 2007 min har samme problem, vi træner, træner og træner alt tænkeligt fyld, det går frem ad men det kommer til og tage tid..
    en god ting er også at få redet lidt ud så de ser en masse ting, det hjælper også på spring banen.

venlig hilsen gitte

• #5   18. nov 2007 da jeg fik leda kunne hun også springe alt fyld hjemme. men lige så snart vi kom ud til stæver gloede hun og trykkede sig enormt meget.
    Og det kræver bare du tager ud til en masse masse stævner så kommer det med tiden, når den trykker sig så lav en 'kysselyd' så føler de sig trykke.
    tag ud og start noget LD til dristrik stævner der er banerne oftes meget lette og de kommer intet fyld ind, det kan de godt finde på til klub stævner.
    så hesten får en god oplevelse (:

• #6   19. nov 2007 Okay, så er det jo bare med at prøve. Men hvis jeg skal starte to klasser efter hinanden, bliver det Ld og Lc .. mon lc er for høj, til at starte med?

• #7   19. nov 2007 Hej..

Prøv at lave en masse mærkelige spring til dagligt derhjemme. Sådan at hun vender sig til at når du beder hende springe så er der ikke noget der er farligt selvom det ser sådan ud. Og husk ikke at skælde hende ud hvis hun stopper derhjemme. Rid i stedet lidt rundt om springet stille og roligt i skrit så hun bliver tryk ved springet.

Til stævner prøv at skridte hen forbi så mange spring du kan nå inden du starter. Eller bare dem du tror hun vil kunne komme til at kigge på. Så kan du se om hun er bange for dem. Du skal ride forbi det og ikke hen mod det og så dreje for så kan hun forbinde det med, at hun gerne må ride udenom, når du rider hen mod det.

• #8   10. dec 2007 Det gør min pony også. Inden på opvarmingsbanen er der ikke noget overhovedet, men lige så snart vi skal ind og springer bliver han helt bange for ALT !!

Og efter sidst kan jeg sletter ikk få ham over et spring mere :'/ Han elskede at springe når vi fik undervisning, men gør han bare ikk mere. smiley

Kommentér på:
Bange for springene til stævner ?

Annonce