668 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

min pony vil ikke i trailer.. min pony vil ikke i trailer..

nu har min mor stået hele weekenden med min oliver.. og han har været oppe mange gange men kun når det passe ham.. det er lidt træls at stå i 4 timer til et stævne og ikke få ponyen op i traileren og så skulle der bruges vol for at få ham op.. han blev sparket i maven af en mand, han fik hol i hovet... og en gang var der en heste brense med i trailern..hvis der er nogle der har nogle gode råd vil i så ikke være søde at skrive dem til mig.. jeg kan ikke komme ud og starte stævne når han ikke vil gå op i traileren.. det er træls.. har nogle af jer det samme problen må i gerne skrive til mig.. håber i vil hjælpe mig så jeg kan starte stævne.. kram mette

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af spots 400 kr.
  • Fjernet glasvæg 2.500 kr.
  • Opsætning af 3 svæve hylder 950 kr.
  • Hylder, rullegardiner og hyldedele skal nedtages og bortskaffes 2.000 kr.
  • Fix electricity issue 1.000 kr.
  • Samling og montering af garderobeskab 1.191 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  min pony vil ikke i trailer..
  • #1   30. nov 2004 EN TING ER IHVERTFAL HELT SIKKER... I må ALDRIG bruge vold, for så går den aldrig op igen... Den får kun en dårlig oplevelse med det... Min storesøsters pony Minusch, har vi næsten lige fået. Da vi fik den hjem, og skulle ud at have undervisning ville den hverken gå ind eller ud af traileren. Så vi havde et problem, for hun skulle til stævne ca. 2 uger senere. Men vi fik fat i en hestehvisker, og efter ca. 6 timers træning, kunne hun gå både ind og ud af en trailer... Og der blev ikke brugt vold på noget tidspunkt, for det giver man kun hesten en dårlig oplevelse af... Men prøv at ringe til en hestehvisker... fx Gitte Naldal...

• #2   30. nov 2004 hej.
    jeg kender/har hørt om flere heste, som ikke ville op i en trailer. Så de blev sendt op til en hestevisker, eller sårn noget, i den retning. de er faktisk alle sammen blevet meget lettere at læsse. Og nogen går lige op, en anden havde fået lavet et specielt reb, så når man lægger det på ryggen går den lige op.
    Hun hedder vidst Ute Lehmann(altså hesteviskeren), men der også andre som laver sådanne ting.

• #3   30. nov 2004 Prøv med en Monty Roberts grime.. De kan købes i nogen rideudstyrs forretninger. Video medølger.. Kan garantere dig for det hjælper!

• #4   30. nov 2004 hej
    min pony stella vil heller ikke hop.
    Men du kan sende ham ud til nogle der kan hjælpe, der er i hvert fald en i nordborg som er skide god til dt.
    Min venindes pony ville heller ikke op, nu løber den op!!
    Men stella hun vil heller ikke op, så nu ligger vi et tæppe overhovedet og så går hun op, men sørg for at holde ham igang og sørg for at tæppet IKKE ryger af på vej op... oG sørg for den ikke kommer til skade for så stoler den ikke på dig mere

• #5   30. nov 2004 Jeg har samme problem. Men Denicia plejer at være rigitg godt til det. Men sidst hun var ude at køre, blev hun bundet vildt stramt, af ham der skulle køre hende... Så hun gik helt i panik, og sparkede lastbilen helt i stykker inden i.... Nogen der har en god ide hvad jeg gør ved det?? Altså til at få hende op igen en anden gang??

• #6   30. nov 2004 næsten alle ting har vi prøvet.. både tæpper og longe hjælper slet slet ikk han går fulstændig i chock når han se den.. vi fik af vide at vil skulle bakke ham hvis han ikke vil gå op.. og søndag gik han lige op om formiddagen.. så var han på mark og om eftermiddagen gik han også op indtil vi prøvede at sætte bomen bag han og det gik fint et par gange.. men så gik det ikke længer vi stod i 4 timer og han gik op 5 gange.. så i har nok rat vi skal nok bare øve.. det kommer nok.. kram mette

• #7   1. dec 2004 Det var da godt han kom op, men i skal nok heller ikke blive ved for lang tid når han går op... De kan jo også blive rigtig godt trætte af det til sidst... Men held og lykke med det...

• #8   2. dec 2004 HAAAAAIIII smiley Jeg har haft samme problem, men har løsningen hehe smiley Du skal værken bruge VOLD, TVANG eller SNYDE ham ....:-) Jeg tog til et kursus med Ute, og har en masse information!!! smiley

Du skal bare gøre det mere komfortabelt (Sikkert) for ham at stå i traileren end at stå uden for ...:-) Han er ikke bange for trailerne vel ?????!!!
    Hvis han IKKE er kan du gøre sån :

Få dig en reb grime, og et 4 meter langt tov med en stor kabinhage i ! Hæng noget hø op i traileren ...:-) Og så er det næmest hvis du har en (Pisk med en snor i) ....
    Og så begynder du!
    Du starter med at stå uden for traileren og beder ham om at gå ind ved at vise ham vejen med hånden som peger mod traileren... Hvis reaktion fra ham så stå stille og slap af... Hvis ikke så hæv pisken fra jorden ... Og vent på det samme som før..! Hvis han reagere ved at gå et skridt tilbage bliver du ved med at give ham pres, og lige så snart torvet bliver slapt så slip alt pres! ---- Du må ikke følge med ham eller flytte dig væk fra ham ! Du skal ALTID stå fast ! Og han skal holde en meters afstand til dig ! Hvis stadig ingen reaktion ram ham først stille pg roligt med piskens snor, og derefter gå op i facer med mindre han reagere ved at gå fremad.....! smiley Sørg altid for at rose ham, lige så snart noget peger i den rigtige retning! Det er altid sværest i starten fordi man ikke ved hvad man skal gør når hesten finder på noget nyt at drille en med!
    Inden du øver dette kik på www.parelli.dk og øv de 7 lege først... Så bliver din hverdage med heste også meget nemere smiley
    Et godt råd fra oz smiley Håber du kan bruge det, for ved hvor træls det er når heste de driller hehe ;-D

• #9   2. dec 2004 P.s Til alle så prøv at gå ind på Ute Lehmanns nye hjemmeside smiley

www.horseinharmony.dk

• #10   2. dec 2004 mange tak ditte... der er bar et problem han går i panik når man går med en pisk ved siden af ham.. og så står han helt af.. og jeg har reb grime og et 4 meter langt tov.. det er ikke fordi han er bange han er bar stædig som et æsel.. men jeg prøver uden pisk for han går i panik.. kram mette

• #11   3. dec 2004 Hej Mette ! det er fordi han ved hvad pisken betyder! det er et problem for alle heste ! næsten...! Det er fordi det enste tidspunkt man bruger en pisk på, det er når hesten afstraffes... Prøv at bruge den på en helt anden måde, klø den med den, og stryg den kærligt ned over ryggen.. Til din hest slapper af ! Så kan du bruge den i facer, men aldrig bare smække den en!!! Har du kikket på Utes hjemmeside ? den gamle ? Der står en helt masse ! Hvis du ikke kan selv så prøv at få en anden til det som bruger samme metoder! For TVANG hjælper ikke! Og for himlens skyld! PUT ALDRIG EN JAKKE OVER HOVEDET PÅ DIN HEST!!!!! Det er jo vandvitigt????!
    Spørg feks. Ute eller andre der gør i det! Kik på den gamle hjemme side, der står om nogle der måske bor i nærheden af dig smiley

Hvor kommer du fra ?

Kram herfra smiley

• #12   3. dec 2004 jeg kommer fran grenå.. oliver står på dolmer ride klub.. hvor bor du.. kram mette

• #13   4. dec 2004 Hej mette smiley mig og anton kommer fra Langeland ;-D såå det er langt væk fra alting ! !
    Kram

Har du prøvet uden pisken ?

• #14   4. dec 2004 langeland er da ikke langt væk.. der bor min beste far så jeg er en gang i mellen på langeland.. oliver og benjamin kommer også fra fyn.. det er en hyggelig ø.. men har du en mobil så kan vi skrive sammen når jeg kommer til langeland..jeg er der til langelands festival..kram mette

• #15   5. dec 2004 Yep det har jeg....:-) Men er ikke meget for at ligge numret ind hvor alle kan læse det, så hvis.... har du så ikke en mailadresse ??? smiley Eller har du noget mod at lægge dit ind ?
    Knuzzz

P. s det kunne være hyggeligt hvis du kikkede forbi hehe......:-)

• #16   11. dec 2004 Trailerlæsning af hesten
    Når man tænker på at hesten fra naturen side er et flugtdyr der helst vil kunne overskue landskabet horisonten rundt for hurtigt at kunne se og løbe væk fra eventuelle rovdyr, så er det måske ikke så overraskende at den ikke umiddelbart bryder sig om at skulle gå ind i en smal, mørk kasse hvor den næsten ikke kan bevæge sig. Er der så oveni købet en eller flere mennesker (= rovdyr) der ophidset hiver, skubber og råber så er det helt forståeligt at hesten bliver skrækslagen og overbevist om at dens sidste time er kommet. De fleste af os har nok prøvet det: Vi skulle egentlig være kørt for en halv time siden og da vi nu skal til at læsse hesten kommer vi i tanke om at den vist nok ikke var så glad for at gå ind i traileren sidste gang. Desværre er det lidt sent at begynde træningen i trailerlæsning lige før man skal af sted. Men trailerlæsning behøver slet ikke at være en dybt frustrerende (og til tider farlig) oplevelse hvis man i stedet starter forarbejdet i god tid inden stævnedagen:
    Inden du prøver selve læsningen bør du allerede kunne gennemføre "De 7 lege" nogenlunde gnidningsløst. Især leg nr. 7 "klemme"-legen er en rigtig god forberedelse. Du skal arbejde hen imod både at kunne få hesten problemfrit igennem en <1m bred passage og under en stang hvor hesten skal dukke hovedet lidt for at komme under, helst begge dele på en gang til sidst. Brug f.eks. tønder og plasticrør og få nogle til at holde røret (hvis man hviler den ene ende på et hegn og holder i den anden, kan én person klare det). Hav tålmodighed, start med store passager og gør dem langsomt mindre. Som beskrevet under de 7 lege bruger du en kombination af at lede hesten blidt med den ene arm og tovet, medens du om nødvendigt lægger lidt venligt men bestemt pres bag den (zone 5) ved at svinge med tovenden eller en pisk. Så snart hesten bevæger sig frem eller i starten blot flytter vægten lidt fremad, stopper du presset øjeblikkelig og roser den. Efter en kort tænkepause prøver I igen.
    Nina og Fleur demonstrerer her hvor let og ubesværet trailerlæsning kan foregå, -hvis man ellers har gjort sit forarbejde ordenligt.

Gentag nu forløbet med selve traileren. Når hesten efterhånden opdager at den får fred hver gang den bevæger sig op ad rampen og til sidst ind i traileren, vil det pludselig gå meget nemmere. Den fejl de fleste gør er at lægge pres på hesten når den allerede er på vej (at snuse til rampen er også at være på vej) eller med det samme lægge maximalt pres på hesten.
    Det er her de farlige situationer opstår, når en bange og forvirret hest bliver presset yderligere og ofte reagerer voldsomt ved at stejle, sparke, springe sidelæns etc. Hav tålmodighed, lad hesten bakke ud igen men sæt den stille og roligt i arbejde så snart den er ude (cirkler, bakke, for- og bagpartsvendinger eller blot ligeud) så den fra naturens side "arbejdssky" hest til sidst selv får lyst til at gå ind i traileren, ved at du stopper "arbejdet" så snart den bevæger sig mod traileren/rampen. Selv når den er kommet ind er det dog ikke altid at den umiddelbart vil blive stående i traileren mere end et øjeblik. Det er okay til at starte med, den skal føle at det er dens eget valg at gå ind og ikke at vi har fanget den i en krog. Lad den bakke ud og driv den så stille og roligt ind igen. Smæk for alt i verden ikke bommen eller døren i bag den! Arbejd hen imod at den kan blive stående mindst et minuts tid i traileren, også uden at der står en hel spand gulerødder derinde! Overdriv gerne rosen meget i starten for selv de mindste fremskridt.
    Når hesten kan gå nogenlunde villigt ind i traileren og blive stående et minut kan du prøve at lukke bag den og lade den stå et stykke tid, samtidig med at du snakker beroligende til den, klør den eller belønner den med lidt hø eller godbidder. Er det gået nogenlunde nemt at nå hertil og virker hesten rolig kan du nu prøve at køre en ganske kort tur med hesten.
    Sidst men ikke mindst: Kør ordentligt når du transporterer hesten. Det hjælper ikke ret meget at bruge en masse tid på at træne trailerlæsning hvis hesten på sin første rigtige tur derefter bliver kastet rundt i traileren fordi chaufføren kører alt for stærkt på ujævn vej eller i svingene. Hvis traileren ligner et dampbad når du åbner den igen og din hest driver af sved, så har den nok ikke nydt turen og det vil helt sikkert blive meget svært at få den læsset igen. Kør i god tid og husk hvor svært du selv har ved at holde balancen hvis du står op i bussen. Hvis du træner hesten først og kører hensynsfuldt bagefter så er det næppe heller nødvendigt at pakke hesten ind i transportgamasher og lign.

• #17   14. dec 2004 Jeg kan godt se dit problem!!
    Mit eneste råd er at han skal lære at det er sjovt at gå op i en trailer, at det er sjovt at være der oppe.. Lær ham det ved at lægge en masse gulerødder eller hvad han virkelig godt kan lide op i hele traileren og hav en masse tålmodighed, ros ham hele tiden og meget! Lad ham bestemme hvor hurtigt det skal gå, og lad ham snuse alt det han vil!! Han vil langsomt finde ud af at det er sjovt at komme op i traileren for der er mad oppe,,, Når han har fundet ud af det, skal han lære at det også er sjovt at køre, gør det ved at give ham en masse at tygge i, og kør evt en kort tur de første mange gange evt hen til en fold med græs, og luk ham der ud så han ser at det også er sjovt når han kommer ud, så er jeg sikker på han nok skal lære det.. men kort og godt gælder det om at få hesten til at syntes det er sjovt at være der, og man skal self holde det ved lige, ikke bare glemme alt det når han har lært det, for så gider han ikke igen efter kort tid..Håber du kan bruge mine råd til noget.. Held og lykke herfra i hvert fald

• #18   2. jan 2005 Min vil heller ikk gå i trailer, men noget foder og tålmodighed pljer at hjøælpe.. Men står der en anden hest i traileren kan hun sagtens gå op.. Har i prøvet med foderet??

Kommentér på:
min pony vil ikke i trailer..

Annonce