1.142 visninger
|
Oprettet:
Pony der løber {{forumTopicSubject}}
Hej HG
Vi har en pony i stalden, der er kommet, for at blive redet lidt. Jeg hjælper min veninde med at ride den, fordi vi har fået den opgave.
Sagen er den, at ponyen, især på højre volte, løber rigtig meget så snart du får den til at gå lige. Den er selvfølgelig lidt fræk og vil ned mod lågen, det er så hvad det er. Men hvordan dælen får jeg den til at holde op med at løbe sådan? Jeg kan jo ikke ride volter for evigt Halve parader er prøvet, men den bliver simpelthen for stærk. Jeg vil frabede mig unødig kritik, da jeg kun vil have svar på det jeg spørger om. På forhånd tak
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.762
Derudover så er det rigtig godt at ride en del volter, og på den måde "får styr på" hesten. Men du skal selvfølgelig ikke ride volte efter volte, bare for at kunne holde hesten.
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 9 Emner: 34 Svar: 1.262
En halv parade er vel nemmest at beskrive som en "hurtig anholdning" og så blød hånd igen.
Men volte arbejde og overgange burde hjælpe dig på vej.
Forsøg hvor gang at den løber, og ikke høre efter hjælpen, drej den ind på en volte.
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 7 Svar: 395
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 7 Svar: 395
maj 2013
Følger: 78 Følgere: 68 Heste: 5 Emner: 43 Svar: 498
Håber i finder ud af det
okt 2013
Følger: 47 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 42 Svar: 167
Når jeg tager en halv parade, så giver jeg selvfølgelig slip igen og jeg øver det på en volte, for at være sikker på, at han lytter efter hvad jeg siger og han er sød nok. Det er mere bare den højre volte, der går skævt. Jeg må prøve en masse overgange og ind på volte, for at se om det virker. Ellers må ejer få fat i en massør/kiropraktor
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.762
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Mvh TT
okt 2013
Følger: 47 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 42 Svar: 167
#8 Problemet er dog, at jeg "bare" er rytter, da det er min veninde som har fået ansvar for ponyen og dermed underviser mig. Men jeg tror jeg spørger min underviser, hvis den fortsat laver det nummer
#9 Tak for dine råd Jeg er "bare" rytter. Det er min veninde, som har kontakt til ejeren, men vi må lige høre hende ad. Vi skal bestemt have trænet balancen og så vil jeg klart prøve det med at stoppe den op og bakke den
Pony der løber