1.159 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Hvor får i tilredet jeres ponyer Hvor får i tilredet jeres ponyer

Hej
som overskriften siger, hvor får i, der ikke selv kan, tilredet jeres kommende stævne ponyer?

Er der steder hvor også hingste kan håndteres?

Dette er ikke en annonce, jeg er blot nysgerrig på hvad folk gør.

Hold venligst en pæn tone. smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Vand under køkkenvask 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor får i tilredet jeres ponyer
  • #2   10. dec 2020 Jeg ville kigge efter et sted med en “petit” rytter - de proff steder vil ofte kunne håndterer hingstebasser smiley

Og så ville jeg vælge et sted “tæt på hjem” - jeg vil have hånd i hanke med hvad de laver med min unghest/ungpony - og om ikke andet så vil jeg nødig stå efter 8 uger, og se på noget som ikke arter sig vel, så vil jeg gøre noget på forhånd.

Ellers skal du over i noget mere utraditionelt - de steder som slår sig mere op på HMS. Her i mit område i Midtjylland har vi et par stykker af dem, og jeg kan da se de rider på tinker og islænder, så en god kat 1 pony kan de fint hoppe på.

Mvh Charlotte

• #3   10. dec 2020 Lisette, er hun ikke for stor til de unge 1'ere? Det er selvfølgelig en del år siden jeg mødte hende, men husker hende som lang...

• #4   10. dec 2020 Charlotte det er præcis derfor jeg lige er lidt ude med en føler, for min søster har nemlig på anbefaling fra flere store stutterier sendt en pony i træning i Tyskland (Han skulle stilles til kåring i tyskland) Med skuffende resultater, vi var der nede efter godt 2 måneder og ser en pony som ikke har ryggen med sig, vi diskuterer hans ryg meget og snakker om at fokusere træningen på at styrke ryggen, men de har så bare fortsat det træning de hele tiden har lavet. der går derefter over 1 måned før de får kiropraktor på, selvom vi havde bedt om det hurtigst muligt, og nu en måned efter behandling mener de ikke at han kan gå gennem kåring pga. overlinien.
    De blev oplyst om, ved levering af pony, at han havde haft kiro til ryggen og at hvis det var nødvendigt så skulle de bare få behandler på.
    Nu står vi her med en hest som ikke er blevet trænet efter hvad den havde behov for, som vender forkert (Det gjorde han ikke da han blev afleveret der nede) og alt for lidt kommunikation fra stedet, de har simpelthen ikke opdateret i den grad som lovet og har været meget langsomme til at få svaret ved henvendelse, som kun bliver delvist besvaret. Så vi står lidt med en lang tud og en træls smag i munden.

Samtidig må man ikke køre til Tyskland så vi kan ikke hente ham hjem smiley

• #6   10. dec 2020 Sara er lang/høj, men meget slank smiley Mon ikke hun godt kan klare at gøre en pony ryttervant.

Hvis du bor i nærheden, så kan du jo få hende ud og træne hos jer selv smiley

Mvh Charlotte

• #7   10. dec 2020 Anne-Mette Lyager - Lyager dressage, hun er petit og rider både heste og ponyer. Har erfaring med hingste - også mht. kåring smiley

• #8   10. dec 2020 Sally Lundquist fra Kolding tilrider også ponyer, hun er også rigtig petit og ikke langbenet smiley

• #9   10. dec 2020 Tak for de mange gode bud, det vil jeg undersøge nærmere smiley

• #10   10. dec 2020 Hvad med CarlaB Dressage? Hun har en salgsstald, men tager også i ridning - og det er udelukkende ponyer hun arbejder med smiley Hun rider også championater osv. på ponyerne, og hendes arbejde ser rigtig fint ud smiley Ved hun har/har haft flere avlshingste inden for DSP i sin stald smiley

• #11   10. dec 2020 Det afhænger nok meget af, hvad man vil og hvad man "tror" på.

Hvis jeg skulle sende min i tilridning, kom han til en Blue Berry Hill instruktør. Deres arbejdsgang tiltaler mig.

• #12   11. dec 2020 Sidst fik jeg min fra 2010 tilredet ved Hestefornuft. Hun gør et virkelig godt stykke arbejde med de unge heste og er super dygtig og tålmodig. Planen var egentlig også at min unghest fra 2017 skulle tilrides samme sted, men da hun er så nem og arbejdsom så tror jeg at jeg gør det selv det meste af vejen, og når hun er nogenlunde stabil i alle gangarter så sendes hun afsted til en måneds videreuddannelse smiley

• jens c
    jens c Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 2 Svar: 134
    #13   11. dec 2020 Giv dig selv den fornøjelse at tilride din pony. Opskrift:

Find en hjælper (behøver ikke at være ridekyndig), Men som hor kræfter (og mod) til at holde fast i ponyens grime, lige meget hvad der sker.

Lad ponyen (evt inde i boxen)få et bid i munden. Tag med højre arm om om nakken på ponyen med hovedtøjet (uden tøjle).Tag biddet i venstre hånd og åben så ponyens mund Med et par højrehåndsfingre i hestens venstre mundvig. Skub nu biddet på plads, så vidt muligt uden at skramle mod ponyens tænder

.Longér ponyen indtil den er helt rolig. Den efterfølgende øvelse foregår uden sadel.

Hjælperen stiller sig så på venstre side af ponyen og holder der i grimen med venstre hånd.

Du går frem til ponyen (også på venstre side), og lægger begge hænder på ponyens ryg. Hold din krop tæt ind til ponyen. Hjælperen tager dit venstre underben (udefra). Du løfter dig nu op for at ligge på maven på ponyen. Hvis ponyen i starten reagerer urolig, glider du bare tilbage og begynder forfra.

Når ponyen er faldet til ro med dig liggende på ryggen, fører du dit højre ben forsigtigt over ponyens ryg. Din hjælper holder stadig fast i både dit venstre ben og ponyen. Din overkrop ligger nu hen over ponyens man, som du også holder fast i med begge hænder., Ved uro begynder du bare forfra.

Når der kommer ro på, sætter du dig forsigtig op. Hjælperen slipper nu dit ben og tager igen fast i ponyens grime med højre hånd. Han skal nu bringe ponyen i gang. Hvis dette er svært kan han med venstre hånd vinke med en lille pisk.

Efter nogle trækketure kan tøjlen monteres og (forsigtig) bruges.

Herefter laver du aftale med en anden rytter om at denne rider foran på dine følgende ture.

Ovenstående kan foregå i en ridehal, men sikrest kan det foregå ude på fri mark.

Nu vil du sige at du ikke er i stand til at lære ponyen alle ridefærdighederne. men tag så ponyen med til rideundervisning.

Det du ikke selv kan, har ponyen heller ikke brug for.

• #14   11. dec 2020 Hej Jens

Jeg griner lidt...
    Jeg har selv tilredet flere heste og ponyer, omskolet, arbejdet med konflikt adfærd mv.

Årsagen til at der søges anden dygtig person til tilridning er at jeg selv er 170 cm og vejer 90 kg, hvilket jeg ikke vil byde en lille 1'er pony på 3,5 år.
    Tilridning ville for mig selv ikke være noget som helst problem, hvis jeg var lille nok.

Derfor vil jeg gerne høre hvor andre i samme situation får tilredet deres ponyer. smiley

Men tak for udførlig opskrift smiley

• #15   13. dec 2020 Jeg tilrider selv hvis jeg har muligheden ??.
    Dog synes jeg Camilla Stormont og Linette Christensen plejer at gøre et godt stykke arbejde :).

• #16   13. dec 2020 #15 Det gør jeg også, men som skrevet oven For, så er jeg for stor. jeg har også selv tænkt på Camilla, men er lidt i tvivl om, om hun er lille nok, altså hun er jo på ingen måde stor, men det er en lille spinkel pony, med lidt lang ryg.

• #17   13. dec 2020 Også derfor jeg kom med forslag :D.
    Hvor stor/lille pony snakker vi om? For hun har tabt sig en del og ser ganske fornuftig ud på de ponyer hun får ind :).

• #18   13. dec 2020 Det er en lille 1'er på 143 cm. han er 3,5
    Har hun også mulighed for at tage hingste ind?

• #19   13. dec 2020 Uha, det ved jeg så faktisk ikke ??. Prøv at skrive til hende, hvis det er :).

• #20   13. dec 2020 Ja det kan jeg selvfølgelig gøre, vil dog lige vende det med min søster først, da der også lige er andre ting der skal undersøges, det hele er gået lidt hurtigt, så det vi troede vi havde et par uger, i hvert fald, til at finde ud af, er så kortet ned til få dage, oven i en masse andre ting, men alt har det med at ramle sammen, så vi må tage en ting ad gangen, nu er han da i det mindste kommet hjem smiley

• #21   13. dec 2020 Ja så kan jeg godt se at alt lige skal gå op i en højere enhed xD.
    Jeg håber I finder ud af det :).

• #22   14. dec 2020 Giver briarwood ret i at Camilla er blevet en lille nipse genstand, det helt vildt. Ved ikke om camilla er aktiv herinde mere

• #24   14. dec 2020 Camilla er aktiv herinde, hun har haft et par heste til salg her på det seneste.

• #25   14. dec 2020 Han er ikke petit, men han er på ingen måde en kampvogn, men han har lidt svag overlinie, hvilket der skal styr på allerførst! Så alt i alt, ender vi nok med at der når at gå 4-6 måneder før en egentlig tilridning, vi håber at han kan blive lånt ud til en pony rytter, som kan/Vil vise ham frem på stævnebanerne, inden han forhåbentligt kan stilles til kåring næste år.
    Da hun ikke selv har erfaring med avl og faciliteter til at holde avlshingst, og intet at bruge en pony vallak til, skal han sælges, om det bliver som kåret hingst eller som stævnepony, ved vi på nuværende tidspunkt ikke, men muligheden for hingst holdes åben.

Kommentér på:
Hvor får i tilredet jeres ponyer

Annonce