484 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Nervøs hest. Nervøs hest.

Hejsa smiley
Lemon han er utrolig nervøs for nye ting, man kan dårlig nok skridte en tur med ham ud på steder hvor han ikke har været uden han er ved at falde om af skræk xD Det er bare sådan nogle dumme ting, som plankeværk, træer, postkasser, hegn osv. ting som ingen betydning har! Og det gør mig vildt irriteren nogen gange smiley
Er der nogen der ved hvordan man måske kan træne ham til at blive mere sikker? Han vil jo nok altid være som han er, opmærksom og 'bange 'for småting, men måske kan man bare gøre en smule ved det? 8D

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • plæneklipper knivslibning 500 kr.
  • Afmontering af induktionskogeplade og installation af ny induktionskogeplade samt opsætning af kontakt på væg til samme. 1.000 kr.
  • Flytte kommoder mm. 2.293 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nervøs hest.
  • #1   28. aug 2007 Havde samme problem med angel da jeg fik hende . Men jeg red bare, lod hende kigge på tingene roste hende når hun så på dem altså så de ik var farlige, og sådan. & nu er det meget bedre .

• #2   28. aug 2007 Ja enig med A&A... Måske starte med at trække den forbi allemulige ting!! De er tit ere sikre når man går ved siden af dem!!

• #3   28. aug 2007 Okay, tak smiley

Lise: Lige præcis! Det er også et problem, at nogle ting bliver jeg nød til at trække ham forbi, for så er det ikke farligt..

• #5   28. aug 2007 Måske noget foder til varme heste ? smiley

• #6   28. aug 2007 Emilie: Jo, men jeg kan jo ikke ride med lange tøjler ude ved vej osv. xD

• #7   28. aug 2007 Ja man skal tænke meget på sig selv... Det må ik blive for farligt!!

Men ja også noget med at tænke på at bevare roen!! Men det kan jo også være svært!

• #8   28. aug 2007 Sascha: Kan man få det? ;D

Lise: Ja, det er lige det. På næste torsdag skal jeg nemlig ud og ride lidt tur med en veninde smiley Han bliver klart roligere når der er nogle ved ham, så det er okay. Men vi skal skridte turen derop alene, og jeg ved ikke helt hvordan det kommer til at gå, jeg giiider bare ikke at trække ham op til dem de 20 min som det tager at komme derop smiley

• #9   28. aug 2007 prøv med bachs nødhjælps dråber de er super gode. finder lige et par link til dig.

• #10   28. aug 2007 (link fjernet)

• #11   28. aug 2007 Hehe dem har min veninde fået før en eksamen!!

Hellere trække den end få en dårlig oplevelse... Og så tror jeg det er en rigtig god ide og ride tur med andre heste... Så finder den nok ud af at det ik er så galt!!

• #12   28. aug 2007 de er altså rigtig gode. jeg fik for noget tid siden en meget sky kat hjem og hun lå og var bange i et hjørne og tænkte det kan ikke skade og prøve og to timer efter at hun havde fået dem sad hun midt på gulvet og legede.

• #13   28. aug 2007 Lise: Ja, det er rigtig nok

Sabrina: 1000 tak. dem tror jeg at jeg vil prøve! smiley

• #14   28. aug 2007 du kan købe dem til 100kr i helsekost forretninger og matas.

• #15   28. aug 2007 Har glemt at spørge; Hvor meget, og hvordan 8D?

• #16   29. aug 2007 Masetto har altid været sådan... og selv i en alder af 10 år, kan han stadig flippe over de underligste ting.

Men har lagt mærke til at det bedste jeg faktisk selv kan gøre, er at lade være med at blive irriteret over det. Det virker som om min irritation øger hans nervøsitet

Det kræver tålmodighed, og indimellem bliver jeg lidt sur og så glor han endnu mere, så jeg gør mig umage med slet ikke at opdage at han glor, eller at der er noget han kan finde på at glo på måske.

• #17   29. aug 2007 Rikke: Okay, det må jeg prøve.
    Jamen det der også irriterer mig, er bare at han er lige fyldt 16, og han opføre sig som en på 5.. :S

• #18   29. aug 2007 Connemara'en 8D: Der er nogen der aldrig bliver voksne... griner...

Men min berider siger altid at man skal ride sig ud af den slags. Altså ride videre som om intet var hændt... hvilket se'følig er halvsvært når hesten tripper halvvejs oppe ad barriereren, men stil hesten væk fra det den glor på og rid videre... så glemmer den det på et tidspunkt.

• #19   29. aug 2007 Rikke: Haha smiley
    Det går faktisk rigtig godt oppe på banen når vi rider, han lytter mere til mig og laver ikke så bange af de der små anfald hvor han bare skal væk fra farlige ting smiley Men det værste er bare når man rider tur. For jeg kan ikke arbejde med ham når man rider tur, f.eks. ved små veje. Det vil han bare ikke, så går han sidelæns, og det er ikke så godt ved en vej hvor der kommer biler.. Så jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, da jeg helst ikke vil være total bundet til banen og ikke kunne komme rundt omkring.

• #20   29. aug 2007 Lad være med at tænke på, at uha, nu er der et stakt, det bliver han sikkert bange for, eller åh nej der er en pstkasse, bare han nu ikke springer til siden. Hvis man sidder og tænker, at nu bliver den nok bange for dét og dét og dét, så BLIVER den også bange ! Så ikke tænk på at han måske bliver bange for en ting, bare lad som om tingen ikke er der, og vend hestens hoved væk derfra.

• #21   29. aug 2007 CTS: Det er lige præcis det jeg gør.. xD Jeg sidder og tænker forud for de ting han kan blive bange for, men det er nok rigtigt, det er ikke så smart..

• #22   29. aug 2007 Hobit leger også engang imellem, at hun er skide'bange for vand. Det ved jeg, så jeg sidder og tænker "der er en vandpyt, hun hopper til siden, jeg kan ikke få hende igennem !" og så har man allerede sendt et signal ned gennem tøjlen, at det er farligt osv. og så bliver hesten bange.

Herbie kan også blive enormt bange for sære ting, som et blad på vejen, en fugl der flyver, en bold, postkasser, træer med sære grene osv. Men når man bare tænker på noget andet, og vender hestens hoved væk fra tingende, så burde den ikke blive lige så bange eller forskrækket.

• #23   29. aug 2007 Min hest Roose er nok det mest nervouse dyr jeg overhovedet har moedt. Men det der hjaelper hende mest er faktisk at jeg har hendes koncentration. Nu rider jeg heller ikke saa meget tur, men paa banen er hun blevet meget bedre.

Kommentér på:
Nervøs hest.

Annonce