Nakkebeskytter til trense? Nakkebeskytter til trense?
Ja - hvad bruger I af nakkebeskyttere?
Jeg er så småt ved at stykke en kandar sammen til min plets, men det tager jo lang tid at bestemme sig for nakkebeskytter, kædebeskytter osv. osv. Jeg vælger at undgå noget på næseryggen - andet end et alm. polstret næsebånd, da jeg mistænker for tyk et næsebånd giver en forkert vinkel på hans bidringe - i hvert fald på alm. trense, så tror også problemet vil være der på kandaren.
Især nakkebeskytteren volder mig problemer - jeg har kig på Acavallos, men for søøøøren da, jeg synes, den ser grim ud på billederne Nogen, der har erfaring med den? Det er selvfølgelig vigtigst, at den virker... meeen...
Lam er pænere - men det bliver bare også hurtigt beskidt og besværligt at holde rent... og så virker det nemt voldsomt...
Har I billeder af jeres løsninger? Gode erfaringer?
(Billedet er lånt fra https://www.contact-saddle.com/shop/acavallo-gel-nakkebeskytter-3678p.html ).
jan 2015
Følger: 3 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 85 Svar: 2.112
Jeg følger også kun lidt diverse modeluner
Jeg tænker at jo mindre “fyld” jo bedre - både for hestens velbefindende, men jeg synes også det er så grimt at se på, og gør hestenes hoveder klodsede og uelegante
Så et forslag var at starte uden dingeldangel, og så se om det bliver nødvendigt af en eller anden årsag
Mvh Charlotte
okt 2004
Følger: 99 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.690
jul 2008
Følger: 65 Følgere: 67 Heste: 6 Emner: 99 Svar: 2.546
Åh du har helt ret Charlotte - det er nemlig oftest ikke særlig kønt - og jeg er almindeligvis heller ikke til en masse hejs. Men han er desværre bare enoormt sart, og bliver enormt nemt slidt, og får enoooormt nemt trykninger osv., så jeg vil så gerne, at han får så rar oplevelse som muligt med kandaren - de ligger jo et større pres i nakken end almindelige trenser. Normalt rider han bare med anatomiske trenser, men kandaren, jeg har købt har stort set ingen polstring eller noget i nakken, så synes den er lige upolstret nok, som den er
Uh fedt! Har du billeder af den fra Acavallo "i brug"?
jan 2015
Mvh Charlotte
okt 2004
Jeg bruger den da hesten er meget sart og nemt bliver slidt bag ørene, ikke haft disse problemer siden jeg købte den.
jul 2008
Uh tak for billedet! Ja det ser faktisk ikke så slemt ud. Det kan da godt være, det bare er sådan en, jeg skal have fat i! Sætter den sig fast i hårene?
jan 2015
Vælg en ollebolle næste gang - de er åbenbart avlet til ikke at være sarte
For lækker til love - for sart til en grime
Mvh Charlotte
maj 2007
Følger: 36 Følgere: 31 Heste: 4 Emner: 116 Svar: 721
okt 2004
jul 2008
Jeg vil overveje lam!
Fedt! Jeg hælder sgu nok mest til Acavallos så
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 9 Emner: 34 Svar: 1.244
http://ingdams.com/shop/passier-nakkebeskytter-2/
men prøv lige at google en gang, så kan man se at der er en lille "kant" op ved ørene.
Nakkebeskytter til trense?