Trailertræning. {{forumTopicSubject}}
Suk.
Lille Pixie har gået lige op i traileren de første 3 gange hun prøvede at køre trailer. Men efter en træning i ridehuset ville hun bare ikke op i traileren! Vi prøvede og prøvede i næsten en time, så kom der to og hjalp os med to tove omme bag røven på hende. Et kvarter efter var hun så inde. Det skal lige siges at vi gjorde det fordi jeg skulle nå på arbejde.
Derefter har hun bare ikke villet lukkes índe i traileren. ´
Når jeg træner det med hende har jeg en spand mad hængende i traileren. Hun går så selv ind og tager mad, men skynder sig ud igen. Lige så snart der sker noget bag hende stormer hun ud. Én gang har jeg får lukket bommen bag hende, dér bakkede hun så meget at hun til sidst sad oven på bommen, uden bagbenene havde kontakt med bunden af traileren. Jeg fik med nød og næppe skubbet hende ned og fik bommen af hvorefter hun stormede ud af traileren. Derefter har jeg ikke turdet prøve lukke bommen bag hende.
Jeg bliver ved med at træne med hende, og prøver at vende hende til at der sker lidt bag hende. Men jeg synes ikke rigtigt at træningen giver så meget pote som jeg havde håbet.
Er der nogen der har en idé om hvad jeg ellers kan gøre ?
På den her måde tror jeg aldrig jeg får lukke traileren med hende i :$
På forhånd tak.
okt 2004
Følger: 118 Følgere: 123 Heste: 3 Emner: 1.088 Svar: 12.061
apr 2007
Følger: 83 Følgere: 81 Heste: 3 Emner: 223 Svar: 4.507
jan 2005
Følger: 41 Følgere: 38 Emner: 117 Svar: 1.100
Vil det sige at i kører uden bagbommen på ?
Vi har også forsøgt kun at lukke den et par gange. Men det har ikke rigtig lykkes.
apr 2007
jul 2006
Følger: 28 Følgere: 28 Heste: 1 Emner: 52 Svar: 2.205
jan 2005
Pixie er tydeligvis en af de sidste.
jan 2005
Det hjælper ikke engang hvis jeg placerer en af de gamle i traileren først.
apr 2007
mar 2006
Følger: 83 Følgere: 99 Heste: 2 Emner: 94 Svar: 1.067
Tror altså helt ærligt ikke det er det Mikkeline har brug for at høre lige nu....... Jeg kender masser der læsser med snore hvor det er nok bare at vise snoren så går de op. Man må vel derfor konkludere, at det kunne ligesågodt have været en fin løsning.
dec 2006
Følger: 22 Følgere: 30 Heste: 2 Emner: 196 Svar: 1.507
Om det er fordi hun er bange, eller fræk? (:
Min hoppe Gledi, har været forfærdelig til trailer. Vi brugte 1 time hver eneste gang, og snore hjalp ikke. Til sidst tog min far, ved godt det lyder ondt men det er det ikke, en skovl, og gav hende et kærlig lille smæk i røven hver gang hun stejlede eller bakkede bagud. Nu går hun rigtig pænt op og stå stille derinde. Der er mange der siger det er synd at "slå" heste, men små puf gør ikke skade. Det er jo store dyr vi har med at gøre (;
Havde nemlig også selv forsøgt med godbidder, peptalk osv, men det hjalp ikke.
Tror du bliver nødt til at finde ud af om hun er bange, eller bare fræk.
Håber du kunne bruge det til noget (:
jan 2005
Da jeg den éne gang fik bommen sat på, hvorefter hun nærmest bakkede udover er jeg sikker på hun var bange. Ellers tvivler jeg på hun ville gå så langt med hendes frækhed selvom hun er ung.
Vi har prøvet at have piske bag hende, ikke slå, men til at følge hende op, men hun hader det og sparker ud efter den.
dec 2006
Følger: 22 Følgere: 30 Heste: 2 Emner: 196 Svar: 1.507
For hvis I lukker hende ud igen, viser I hende jo også på en måde at det er noget man skal flygte frà? (:
Men kan godt forstå at du syntes det er et problem.
Men prøv at brug noget fladt i stedet for pisk. For pisken forbinder hun jo med ridningen, og måske er den, ikke ondt, men at hun i hvert fald kan mærke den. Det kan måske også være det hun er bange for? (:
Det er svært at sige når jeg ikke kender hende, men prøv med noget andet hun ikke kender.
Held og Lykke ! (:
jan 2005
Vi kan ikke nå at lukke bagklappen før hun er ude igen. Hun smutter ud så snart der sker noget bag hende.
jul 2005
Følger: 295 Følgere: 317 Heste: 15 Emner: 1.155 Svar: 8.777
jan 2005
Jeg har prøvet så godt som alle måde at trække og ikke trække hende op på;
Lade hende gå selv, uden grime så der absolut INGEN chance er for at hun hænger fast.
Trække hende op.
Gå foran hende uden tov op.
gå på den anden side af skillevægen.
'Sende' hende op.
Føler jeg har prøvet alt. Er godt klar over at jeg selv er skyld i problemet. Men for pokker da det er surt, måtte aflyse vores første stævne pga det.
Overvejer kraftigt at søge proff hjælp når hun nu også er så ung.
jul 2005
Følger: 295 Følgere: 317 Heste: 15 Emner: 1.155 Svar: 8.777
Havde jeg os snart gjort, for min hest stod og rystede da han blev presset i traileren med to longetove , hammer synd for ham. Det jo bare fungeret at gøre på denne måde fordi han er HMS trænet ret meget inden jeg fik ham, så han ved hva det handler om, og tror det er derfor han har så let ved det
dec 2005
Følger: 103 Følgere: 99 Heste: 2 Emner: 138 Svar: 1.328
Trailertræning.