For meget energi {{forumTopicSubject}}
Hej,
jeg har en PRE som til tider og i små perioder har underligt meget energi.
Det drejer sig om en PRE hoppe på 8 år, som ellers er super sød fra jorden og under ridning. Hun får vitaminer og wrap som foder om dagen, så hun får ikke overflødig foder. Hun rides bidløst og enten med sadelpad eller bareback.
Der er intet mønster i hvornår hun har denne energi.
Det som er problemet, er at hun nogle dage har så meget energi, at hun ikke bare kan blive i skridt, for så vil hun i trav. Tager jeg hende i trav vil hun i galop, og hvis jeg prøver at stoppe hende, så spænder hun op og truer med at smide af. Jeg har prøvet at longere hende før jeg er steget op, men dette hjælper umildbart ikke. Her gallopere hun bare rundt. Jeg har for sjov også prøvet at slippe hende fri på banen efter ridning. Her gallopere hun stadig bare rundt. Det skal så siges at hun genneralt er glad for at gå lidt hurtigt men så meget energi synes jeg er mærkeligt?
Hun kommer mig altid glad imøde på folden og er super sød ved striglning og når jeg nogle dage smider en sadelpad på hende. Så det er altså kun under selve træningen når det er.
Håber der er nogle, der kan hjælpe
apr 2012
Følger: 15 Følgere: 39 Heste: 1 Emner: 47 Svar: 645
PS. Hej! Det er Ellen fra ridelejren for nogle år siden.
sep 2012
Følger: 34 Følgere: 20 Heste: 6 Emner: 10 Svar: 45
Jeg kan godt huske dig, vi fik aldrig lavet den aftale vi snakkede om den gang????
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.500
Men, hvis min hest har det sådan, så træner jeg volter, 8 taller, bomme på jorden osv.
Ro på =ligeud, færre krav, afslapning er godt.
Den kan ikke spæne og gå volter samtidig.
Øv bøv, anspændthed bliver kedeligt.
En anden ting - starter det i hesten eller i dig?
I stressede perioder rider jeg ikke - da jeg ikke kan gøre andet end give forkerte signaler om anspændthed. Og det smitter
sep 2012
Følger: 34 Følgere: 20 Heste: 6 Emner: 10 Svar: 45
Jeg vil mene at det kommer fra hende
jul 2013
Følger: 27 Følgere: 95 Heste: 2 Emner: 12 Svar: 599
mit råd er at finde en underviser der kan hjælpe dig med at "tøjle" energien på en god måde ved hjælp af evt dressur.
jul 2010
Følger: 53 Følgere: 50 Heste: 3 Emner: 6 Svar: 912
For meget energi