Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kørsel / lange liner
  • #1   18. dec 2018 Skal det være læderliner eller bomuldsliner? Prisen er lidt dyre for læderliner

• #2   18. dec 2018 Jeg har et par næsten ubrugte, du må gerne skrive pb. Hvis du er interesseret i billeder og pris.

• #3   18. dec 2018 Horze har nogen ganske fine smiley

• #4   18. dec 2018 Hvis det er et spørgsmål om at køre den fra jorden, så kan du sagtens bruge to longeliner.
    Rigtige "lange liner" er såmænd heller ikke så dyre, men nok lige lange nok til en lille pony smiley : https://net-op-shop.dk/content/lange-liner
    Hvis du ønsker dig en line/tømme, som også kan bruges når du skal spænde hesten for vogn, så kan jeg anbefale denne: https://net-op-shop.dk/content/line-t%C3%B8mme-ensp%C3%A6nder-antislip

• #5   18. dec 2018 Hvis du har en longeline så sæt en karabinhage i enden med håndtaget så har du et sted at starte og prøve det når nu din pony er så lille smiley
    Jeg vil anbefale nogle lette liner i cushion tape eller bomuld, de er rare at holde ved og vejer ikke ret meget. Jeg har haft i læder og de er tunge og bredde så det er ikke så fedt at holde styr på når man træner i lange liner.
    Det her ser også ud til at være nogle fine ponyliner men de er ikke så bløde som mine egne: https://www.hooks.dk/hest/udstyr-til-hest/korsel-longering/ponytommer
    Jeg har selv nogle lange liner som skulle være str pony men som er for små til min pony når vi skal ud og køre så jeg skal have købt/lavet nye der er længere smiley
    Jeg vil også anbefale at du bruger en køregjord eller longeringsgjord når du træner lange liner. Uden gjord hænger linerne ned på siden af ponyens mave før man ved af det smiley
    Jeg vil anbefale en underviser. Jeg er selv glad for Maya fra Vito's World. Nu kan jeg se at du holder til i Nordsjælland ligesom mig (jeg ved så ikke lige hvor i Nordsjælland jo smiley ), og Maya kører kun til Nordsjælland hvis der er 2 på ruten. Jeg mangler en at slå mig sammen med lige nu så du må sige til hvis du er frisk på at hoppe på ruten smiley
    Jeg vil også anbefale at smutte forbi biblioteket og låne nogle bøger om kørsel smiley

• #6   18. dec 2018 Mette - læderliner fås skam i forskellig bredde. Jeg har et par smalle fra Ideal som passer fint til en lille damehånd smiley
    Liners længde er i øvrigt ikke så afhængig af hestens størrelse som af, hvad man spænder dem for og hvordan. En Marathonvogn er jo typisk spændt for helt oppe i røven af hesten (halen ligger oftest på vognen, når vi kører), så der kræves kortere liner, end da vi tidligere spændte for gummivognen, selvom hesten er den samme.

Nå, men til arbejde fra jorden kan jeg godt lide dem beregnet til longering i dobbeltlonge. De er runde på stykket ned mod biddet og glider derfor godt igennem ringene på gjorden, også ved volteskift mm. Ved dog ikke, om man kan få dem i lidt kortere udgave, end de lange jeg har. Omvendt, vil man bruge dem under forberedelse til tilkørsel er det jo rart nok, at de er lange nok til også at fungere som dobbeltlonge (Det er vores køreliner nemlig ikke).

• #7   18. dec 2018 Michelle: jeg ved godt at de kommer i forskellige bredder men selvom det helt sikkert hjælper med nogen der er smallere så synes jeg stadig at det er træls smiley
    Jeg ved også godt at længden afhænger af hvad det er bagved, det er også derfor at jeg skal have nogen længere. De er ok at træne fra jorden med men de er for korte til begge mine vogne (mine liner er str pony aka ca. 8 meter). smiley
    Til lange liner fra jorden synes jeg at det er træls at linerne er meget lange til ponyen/hesten. Man skal selvfølgelig være i sikker afstand men man kan også komme for langt væk, og så er det træls at holde styr på en helt masse ekstra tømme, dette har altså noget at gøre med størrelse/længde på pony/hest.

• #8   18. dec 2018 her kan du får kørelinie i str pony
    http://www.jo-po.dk/shop/koereline-3836p.html

• #9   18. dec 2018 Læderliner skulle være absolut det bedste. Jeg har kørt lidt med nogle rigtige, og dyre, vidst nok fra Tärnsjö.
    Bomuldsliner er for lette. Generelt er jeg ikke fan af karabinhage i tøjler og da slet ikke de voldsomme nogle der er på en dobbelt longeline når det er til en shetlænder. Til gengæld ville jeg ikke undvære en svirvel på midten. Hold da op hvor kan sådan en line sno sig, især når man er urutineret.

Eftersom jeg ikke har råd til de gode læderliner lige nu, så har jeg lavet kompromiset og er i gang med at lave rebtømmer, som formentlig bliver anvendelige til andet senere. Det er dog med karabiner, men de er meget små. Jeg mangler stadig at sætte svirvel på. Jeg tror jeg lavede dem på en 13-14 m til min shetlænder, men jeg kan ikke huske det. Jeg har ikke fået det testet endnu, da vi ikke er så langt.
    Rebet er 10 mm 3-slået kunsthamp. 20 m for 170 kr. Og så har karabin+svirvel nok kostet mig 25 kr.

profilbillede
Kommentér på:
Kørsel / lange liner

Annonce