Sadelmager Sadelmager
Ak ja..
Jeg som ellers sværger til bomløse sadler, må nød til at anskaffe mig en bomsadel.
Jeg er komplet idiot på det punkt, og føler virkelig jeg leder i blinde.
Jeg ved at jeg skal have en sadelmager ud, men som jeg forstår det skal jeg først anskaffe mig en bomsadel som hun kan rette.
Men hvordan ved jeg om sadlen, nogensinde vil kunne komme til at passe hesten, før sadel mageren har været der?
Jeg har ingen ide om bom str. eller andre mål på min hest, men ved at jeg søger en dressur (eller kombi sadel) som er 17'' sort med cutback (frihed til manken) og allerhelst uskiftlig kopjern.
Jeg har så set at Kit sadelmager fra Fyn har en THOROWGOOD T8 HDS, som lyder til at passe til alle kravene.
Men altså. Hvordan ville i gribe sagen an?
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.972
Nej det skal du ikke. Du får en sadelmager ud, der fortæller dig at de og de sadeler kan passe din hest, de skal have den og den bredde, være den tommer.
Så går du enten ud og køber en brugt, enten privat eller måske sadelmageren selv har en sadel der passer din hest. Også får du sadelmageren ud igen, som så tilpasser sadelen til din hest.
okt 2014
Følger: 44 Følgere: 526 Heste: 4 Emner: 148 Svar: 532
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.972
Det er lidt forskelligt hvad de kalder det, så bare skriv det som det nu er - at du mangler en sadel til din hest og gerne vil vedkommende ud og give råd til hvad du skal kigge efter.
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.680
En sadelmager kan sagtens anbefale en masse forskellige sadler, men sjældent bliver der taget højde for at rigtig mange brugtsadler, er ændret og tilpasset - ergo ikke har deres oprindelige form længere.
Det er så meget nemmere at finde en sadelmager og forhandler, give denne de kriterier du har, også lade denne finde og ordne sadlen.
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1641 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.477
Mvh TT
jan 2004
Følger: 31 Følgere: 35 Heste: 5 Emner: 255 Svar: 2.505
Sidst faldt mit valg på en Comfort Elite Cadence, der så lige skulle bygges først, da jeg ville have lavet lidt specielle ting ved den, i forhold til standardudgaven.,
Sadelmager