Sadelmager {{forumTopicSubject}}
Hej HG.
Jeg står til at skulle har en sadelmager ud og kigge på mine sadler.. Jeg har fået anbefalet:
1. Birgitte Funder
2. Sadelmager Kit H.Hansen
3. Kronborg Sadelmageri
Nogle som har erfaring med at bruge dem? Jeg er lidt i tvivl hvem jeg skal kontakte...:)
dec 2008
Følger: 15 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 54 Svar: 1.777
jun 2007
Følger: 58 Følgere: 84 Heste: 7 Emner: 28 Svar: 243
hun er vildt dygtig og omhyggelig:)
apr 2005
Følger: 25 Følgere: 145 Heste: 35 Emner: 12 Svar: 41
jan 2008
Følger: 103 Følgere: 422 Heste: 13 Emner: 116 Svar: 1.345
Synes iøvrigt Kit er fortravlet og uhøflig.
jun 2016
Følger: 1 Følgere: 5 Heste: 1 Emner: 56 Svar: 443
jul 2008
Følger: 65 Følgere: 67 Heste: 6 Emner: 99 Svar: 2.556
Jeg har selv været en del igennem - dog ikke dem, du nævner der. Jeg endte med Charlotte Knigge, og hun har bare været et mega godt match! I løbet af ingen tid fik hun hjulpet mig til at købe brugt sadel, tilpasset den og vupti dupti - vi har ingen problemer haft med sadler siden! Fantastisk Hun er ude ca. hver 6 mdr. for at tjekke topstopningen, og det fungerer bare - hun gør det på stedet i sin minilastbil. Super super smart, for så er hun ved hesten og kan prøve den før, efter eller under, så man ikke skal sende eller køre frem og tilbage! Havde så mange ude, der anbefalede mig sadler, så havde på et tidspunkt 3 (indkøbte og betalte!) sadler hængende... dyre sadler vel og mærke! Og intet passede ham. Så jeg er meget meget glad for, at Charlotte bare gjorde det meget simpelt og fandt en sadel, der passede ham Jeg har en glad hest nu! Han er fulgt med fys/osteopat, så jeg er sikker på, at det ikke bare ser ud til at virke, men at det faktisk fungerer for ham Og det gør det!
apr 2013
Følger: 62 Følgere: 52 Heste: 1 Emner: 54 Svar: 1.567
Siden har vi kun brugt Christina Kronborg, og det har vi været super tilfredse med.
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 9 Emner: 34 Svar: 1.262
Der er både gode og dårlige oplevelser, alt efter hvor du spøger.
Jeg har brugt samme sadelmager i mange år, uden problemer, men da jeg fik ny hest, fik jeg problemer, for "min sadelmager" var bare ikke skarp nok til at klare min nye hest.
Så jeg måtte prøve en anden, og nu fungere hesten, men den nye sadelmager lavede også en anden hests sadel og det var noget møj...
Så der er forskel på hvilke sadler og hvilke heste de forskellige sadelemagere er gode til.
I det område hvor jeg bor, ligger der en stor "sadelsælger" som sælger til alle de kendte, men personligt synes jeg, at de kun forsøger at sælge dig den sadel hvor de selv tjener mest....
Sadelmager