{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
618 visninger | Oprettet:

bange hest ? {{forumTopicSubject}}

Jahh min halvpart , har været rigtig sød i dag men os ret dum ,.. han er bange for de der hvids små hegn , vi har på ridebanen , dem som os er ved dressur stævner . det går mig lidt på og er meget irreterende for ved han kan gå så fint og er træt af jeg bliver sur ,.. men han skal jo lære det ,.. men hvad er den bedste måde og gøre ,.. hvad havde i gjort ,.. har haft ham henne og snuse til det men sys ik det hjælper da han satdig går væk fra det ,..
sys selv jeg er bestemt og gør alt for at han konsentrer sig om biddet i stedet for at kigge på alt muligt ,.. hvad er bedst ? ved godt sådan tager tid , men vil jo gerne gøre det rigtigt (:

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bange hest ?
  • #1   12. jun 2007 forstår godt hvad du mener ,.. han er kun 6 ,.. så han vil nok helt sikkert lære at han ik skal være bange ,.. måske skulle man gøre et eller andet med at når man røre den får man en godbid ,.. eller sådan så han finder ud af den skal jeg ik være bange for ,.. jeg får jo mad hvis jeg røre ved den ,.. hesten er meget madgald hihi ,.. tak for ideen ,..

men kære mennesker der ude , hvis i har andre forslag eller tenikker , holde det ik tilbage fortæl,.. det er jo kun godt at have flere muligheder (:

på forhånd tak

• #2   12. jun 2007 Nar du rider saa pröv at böje ham til indvendig saa du skubber ham ud til hegnet (versade), i stedet for f.eks. at trække hovedet derud, det faar ham forhaabentlig til at tænke paa noget noget andet saa han ikke er saa fokuseret paa at blive bange for hegnet, det er det samme hvis en hest "ser spögelser" i hjörnerne saa trykker/ skubber man den ud ved nærmest at lave versade ud i hjörnet! Haaber du forstar hva jeg mener og at det bliver bedre smiley

• #3   12. jun 2007 Hvis du har mulighed for at lade ham gå løs på banen et par timer, er det nok det bedste.
    Så vænner han sig selv til det - så pyldrer han ikke så meget over det...

• #4   12. jun 2007 nynne det skal jeg nok prøve på , hvilket jeg os gjorde i dag ,,

. Oo.Gonzalez.oO . : hvad mener du med at inorer det , kan jo ik inorer det når han hopepr til siden ,.. altså uden at jeg tænker på det så gør han det ,..

Line : det har jeg ik mulighed for ,.. men har da mulighed for et longe tog og så måske selv lad ham komme tæt på ,..

• #5   12. jun 2007 Heey

Ved selv hvordan det er... jeg rider selv rundt på en 5åres.. han tror også at ALT på en spring bane er farligt..
    Men jeg er begyndt at hoppe af(når jeg rider) og trakke han forbi og hend til vis han bliver bange eller navøs og det hjælper..

(: ...held og lykke til dig... smiley

//Camilla

• #6   12. jun 2007 Camilla ,.. Winston er bestemt heller ik glad for springbanen hihi ,.. men har fået nogen gode råd (:
    så tak

og tak alle sammen (: meget pænt af jer (:

• #7   12. jun 2007 Hvis du ignorerer dem, vil han også gøre det til sidst...

Ellers er der ikke andet end øvelse... min gik aldeles sjovt til de første mange stævner... nærmest vandret opad barrieren for at undgå publikum fx... det har han heldigvis lært ikke at gøre, men kun fordi han har set det 100 gange, ca....

• #8   13. jun 2007 du må ikke blive sur eller hård bare rid stille og roligt og så still den ind i volten så den ike direkte kigger på det og så bare bliv ved med at ride sårn nundt på sammen måde og lave andre øvelser hvor du stiller den væk så den koncentrere sig om noget andet.. men det forskelligt fra hest til hest...

Kommentér på:
bange hest ?

Annonce