Aflivning af heste.. {{forumTopicSubject}}
Jeg har en veninde, som lige har fået konstateret ringfod i sin hoppes ene forben. Det er en ret anerkendt (men nok lidt for gammel, efterhånden) dyrlæge i Gråsten der har lavet diagnosen ud fra røntgenbilleder. Sjovt nok synes han at det andet forben så mere sygt ud. Men Hoppen havde tilsyneladende ikke nogle smerter her.
Dyrlægen sprøjter binyrebarkhormon ind i koden, og der afventes nogle dage. Efter 14 dage ser det ud til at Hoppen har det fint, så den erklæres "rask". Men min veninde er lidt i tvivl, for hvis det er ringfod, vil hoppen jo aldrig blive rask. Så hun kontakter dyrehospitalet i Aabenraa (Torben Knage Rasmussen), som er utrolig god til hesteben. Han beder om at se røntgenbillederne…. Og sjovt nok, kan han overhovedet ikke se nogen ringfod, nogen steder, men mener at hun måske bare har haft en lille forvridning.
Tænk nu, hvis min veninde havde lyttet til den første dyrlæge, og så havde gjort som de fleste, der har en hest der får ringfod…. Ja, så var denne kun 6 årige hoppe blevet aflivet.
HVOR MANGE HESTE TROR I DER GÅR TIL, PÅ DENNE BEKOSTNING ?
(Personligt synes jeg der er forkasteligt, at dyrlægen fra Gråsten får lov til at praktisere!!)
jun 2004
Følger: 58 Følgere: 62 Heste: 4 Emner: 61 Svar: 377
Godt hun fik Torben til at kigge på hesten.
Bruger selv Gråsten dyrlægerne... åh åh... :o(
okt 2004
Følger: 2 Følgere: 1 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 5
K.H. Lisa
jan 2004
Følger: 190 Følgere: 189 Heste: 40 Emner: 120 Svar: 3.713
aug 2004
Følger: 4 Følgere: 3 Heste: 4 Emner: 55 Svar: 162
maj 2004
Følger: 69 Følgere: 65 Heste: 7 Emner: 32 Svar: 129
Problemet er bare med denne dyrlæge, at det er gang på gang, han fejldiagnostiserer. Kender flere der ikke vil bruge ham mere. Jeg har også haft besøg af ham en gang... og når jeg spurgte i øst, svarede han i vest. Og selv om en af hans kolleger fra Gråsten havde været tidligt om morgenen (min pony havde kolik), så kritiserede han behandlingen, og sagde jeg burde give hesten noget helt andet.
Ponyen blev dog rask alligevel ;o)
maj 2004
Følger: 69 Følgere: 65 Heste: 7 Emner: 32 Svar: 129
Og Anja, det er jo ikke menneskeligt at fejle hvis det var din mor, far, søster eller bror det drejede sig om.
;o)
jun 2004
Følger: 15 Følgere: 14 Heste: 5 Emner: 29 Svar: 343
jeg syntes heller ikke det kan passe at man skal have 3 dyrlæger til at se på sin hest før man kan være sikker.
Aflivning af heste..