Hun har lært at stå stille {{forumTopicSubject}}
Først vil jeg meget gerne takke de mennesker som hjalp mig med hva jeg skulle gøre for at lære gynge at stå stille.. TUSIND TAK !
Vi har kun trænet det i 2 timer, fra hun overhovedet ikk ville stå stille til hun stod helt stille og jeg selv kunne kommer op, er mega stolt.. Vi trænede først med at ridehjelmen ikk altid betyder ridehjelm og at jeg så skulle stå på en spand (ellers kan jeg ikk komme op) først flyttede hun sig hele tiden, men hun fandt hurtigt ud af at hvis man nu står stille for man masser af ros.. Er mega glad for min lille pige, så igår var jeg oppe og ride på hende for 2 gang.. Jeg kunne som sagt selv komme op og hun stod helt stille.. da vi red rundt kunne jeg mærke hun var varm og ville stejle, men så fandt hun ud af at hvis hun gik ordenligt fik hun også en masse ros..
HeeH <'3
MeeN
er der nogen som har et godt genoptræningsprogram ??
min lille pige har haft en skade og er derfor ikk blevet redet og så skal man jo starte stille op..
jan 2006
Følgere: 163 Heste: 2 Emner: 800 Svar: 10.515
Genoptræning skal altid tage dobbelt så lang tid end det hesten/ponyen stod stille. Så hvis hun har stået stille i 1 uge betyder det 2 ugers genoptræning
jan 2006
Følgere: 163 Heste: 2 Emner: 800 Svar: 10.515
jul 2006
Følger: 42 Følgere: 38 Heste: 1 Emner: 590 Svar: 5.099
okt 2006
Følger: 40 Følgere: 40 Heste: 6 Emner: 75 Svar: 3.137
Ja, man skal virkelig HUSKE hvor meget ros kan gøre hos en hest. Især ungheste er meget modtagelige i min erfaring :o)
jul 2006
Følger: 42 Følgere: 38 Heste: 1 Emner: 590 Svar: 5.099
Ja.. hun sys det var så dejligt at få ros, men hvem sys ikk det
jul 2005
Følger: 44 Følgere: 43 Heste: 2 Emner: 30 Svar: 643
hvis hun har stået stille i 2 måneder
3 ugers skridt som øges gradvist først 20 minutter så 40 minutter, så 1 time.
1 uge med 3-5 minutters trav på hver volte+3 kvarters skridt
1 uge med 5-7 minutters trav på hver volte og 45 minutters skridt.
1 uge med 10 minutters trav på hver volte og 40 minutters skridt
1 uge med 10 minutters trav på hver volte, og 2 gange rundt på banen i galop på hver volte og 30-40 minutters skridt.
1 uge med 25 minutters trav ialt, 4 gange rundt på banen i galop på hver volte og 30 minutters skridt
1 uge med 25 minutters trav ialt, 10 minutter galop med 20 metervolter og stor volt, og skridt i 30 minutter..
så kan man begynde at ride normalt igen. men pas på med shenkelvigninger og andre sidebevægelser, og pas også på en masse overgange, da det belasetr.
det er det program vi plejer at bruge når heste der har været skadet skal trænes op igen.. nogle gange går det lidt langsommere andre gange lidt hurtigere..
Hun har lært at stå stille