{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
714 visninger | Oprettet:

Hest ''glemmer'' det hun har lært {{forumTopicSubject}}

Jeg har lidt et problem. Jeg har arbejdet med to ting lige pt, at min hest skal løfte ben på kommando og at hun skal kunne rykke sig til begge sider og bakke vha. pisk. At løfte ben sidder lige i skabet, men er der nogle dage jeg har haft travlt og ikke har trænet det med hende, så er det ligesom om, at hun ''glemmer'' det hun har lært, med at rykke og bakke. Nogen der har oplevet noget lignende og evt. har råd til hvad man kan gøre?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest ''glemmer'' det hun har lært
  • #1   9. dec 2016 Hvis det er forholdsvis nyt, at du har trænet /lært hende de øvelser du nævner, så kan det simpelthen være at hun "glemmer dem". Der skal måske 100 gange eller 1000 gange gentagelser til, før det sidder på "rygraden" smiley

Noget andet er,at hvor at løfte ben måske er en sjov øvelse for hesten, og nogetden har nemt ved - så er bakke og flytte med hesten ret dominerende øvelser, hvor du udøver dominans overfor en underordnet hest. Måske synes hun reelt at du er en strid dame, når du sådan kommanderer rundt med hende, og viser hende at du er chefen - og så reager hun trægt, fordi hun reelt ikke bryder sig om at blive bosset rundt med.

Mvh Charlotte

• #2   9. dec 2016 Hej Sandra, må jeg spørge: Fra du første gang lægger pisken for at bede hende bakke eller flytter, og til hun rent faktisk gør det, hvor lang tid går der?

• #3   9. dec 2016 Heste glemmer aldrig hvad de har lært.
    er der nogen der glemmer, så er det mennesket.

der ligger altid en anden årsag bag, end hesten har glemt det.
    hvis det er længe siden sidst, at det ikke er blevet lavet meget, holdt ved lige eller andet kan skyldes en masse fra vores side.
    nogle gange forlanger vi for meget, andre gange keder hesten sig eller hesten ser ingen mening med at udfører den valgte kommando.

Men forsøg at finde årsagen, for glemt det - det har hesten ikke smiley

• #4   9. dec 2016 Det går kun få sekunder fra signal til respons under normale omstændigheder smiley

Jeg ved godt at heste ikke glemmer, også derfor det er sat i anførselstegn - i mangel af bedre ord smiley

• #5   9. dec 2016
    Jeg synes tit, jeg oplever at hesten " glemmer " hvis det ikke er motiveret for det.

Fx hvis man har en hest, der ikke er motiveret for at komme af med pres, så kan man godt bruge en dag på at lære hesten en øvelse, men starte lidt forfra næste dag med at få hesten til at forstå, at pres er noget der skal flytte sig fra.

Hvor imod hvis den så er aktiveret for godbidder, så ved den udmærket godt hvad den øvelse, der omhandlede godbidder er for noget.

• #6   9. dec 2016 Jeg tror i har helt ret i, at det er motivationen der fejler - tusind tak for jeres svar alle sammen smiley

Kommentér på:
Hest ''glemmer'' det hun har lært

Annonce