714 visninger
|
Oprettet:
Sandra Fogtmann Jørgensen
3. feb 2008 Følger: 95 Følgere: 118 Heste: 4 Emner: 232 Svar: 5.255
3. feb 2008 Følger: 95 Følgere: 118 Heste: 4 Emner: 232 Svar: 5.255
Hest ''glemmer'' det hun har lært {{forumTopicSubject}}
Jeg har lidt et problem. Jeg har arbejdet med to ting lige pt, at min hest skal løfte ben på kommando og at hun skal kunne rykke sig til begge sider og bakke vha. pisk. At løfte ben sidder lige i skabet, men er der nogle dage jeg har haft travlt og ikke har trænet det med hende, så er det ligesom om, at hun ''glemmer'' det hun har lært, med at rykke og bakke. Nogen der har oplevet noget lignende og evt. har råd til hvad man kan gøre?
jan 2015
Følger: 3 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 85 Svar: 2.122
Noget andet er,at hvor at løfte ben måske er en sjov øvelse for hesten, og nogetden har nemt ved - så er bakke og flytte med hesten ret dominerende øvelser, hvor du udøver dominans overfor en underordnet hest. Måske synes hun reelt at du er en strid dame, når du sådan kommanderer rundt med hende, og viser hende at du er chefen - og så reager hun trægt, fordi hun reelt ikke bryder sig om at blive bosset rundt med.
Mvh Charlotte
Blogger
Følger: 5 Følgere: 125 Heste: 2 Annoncer: 2 Emner: 4 Svar: 55
sep 2007
Følger: 39 Følgere: 46 Heste: 4 Emner: 125 Svar: 455
er der nogen der glemmer, så er det mennesket.
der ligger altid en anden årsag bag, end hesten har glemt det.
hvis det er længe siden sidst, at det ikke er blevet lavet meget, holdt ved lige eller andet kan skyldes en masse fra vores side.
nogle gange forlanger vi for meget, andre gange keder hesten sig eller hesten ser ingen mening med at udfører den valgte kommando.
Men forsøg at finde årsagen, for glemt det - det har hesten ikke
feb 2008
Følger: 95 Følgere: 118 Heste: 4 Emner: 232 Svar: 5.255
Jeg ved godt at heste ikke glemmer, også derfor det er sat i anførselstegn - i mangel af bedre ord
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Jeg synes tit, jeg oplever at hesten " glemmer " hvis det ikke er motiveret for det.
Fx hvis man har en hest, der ikke er motiveret for at komme af med pres, så kan man godt bruge en dag på at lære hesten en øvelse, men starte lidt forfra næste dag med at få hesten til at forstå, at pres er noget der skal flytte sig fra.
Hvor imod hvis den så er aktiveret for godbidder, så ved den udmærket godt hvad den øvelse, der omhandlede godbidder er for noget.
feb 2008
Følger: 95 Følgere: 118 Heste: 4 Emner: 232 Svar: 5.255
Hest ''glemmer'' det hun har lært