1.683 visninger
|
Oprettet:
Muskel opbygning hest {{forumTopicSubject}}
Ideer til opbygning af muskler på DV/araber/oldenborg på 14 år ?
dec 2016
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 7 Svar: 4
dec 2016
feb 2008
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 20 Svar: 2.875
Enten er det et par uheldige billeder, eller også har din hest en meget vigende overlinje? Det skal du lige tage hensyn til mht. sadlen, så du ikke risikerer at hesten bliver øm i lænden, men med en sadel der passer, bør det ikke være noget problem.
Skridtture kan være kedelige i længden, men bør ikke undervurderes. De giver kondi og muskler uden at overbelaste sener og ligamenter. Selvom det nu bliver frostvejr, så kan man altid ride ud og se på landskabet, og så bliver alting mere interessant.
Arbejde i sandkassen må der også til - jeg vil anbefale dig at holde fokus på "frem og ned", det giver den bedste rygmuskulatur.
feb 2008
Følger: 42 Følgere: 40 Heste: 2 Emner: 81 Svar: 1.504
En masser tur ud i terrænet gerne op og ned af bakker og frem i en god skridt.
Bomarbejde er også super godt.
Arbejde frem og ned både med rytter og i longe er også super godt til muskelopbygning.
Og så fridage til at restituere er vigtigt.
Og er godt foder så hesten har noget og bygge muskler af
dec 2004
Følger: 162 Følgere: 136 Heste: 9 Emner: 52 Svar: 228
Også skal du træne bom træning med den og ride lange ture og forskelligt terræn
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
har den været vanrøgtet?
mar 2008
Følger: 73 Følgere: 69 Heste: 3 Emner: 1 Svar: 201
Og så trænede jeg akademisk først i lang tid fra jorden (Det fik ham bla. til at blive rentgående), og senere hen fra ryggen. Min var 17 år da jeg købte ham, han var meget undervægtig og havde ingen muskler, men det akademiske hjalp utrolig meget og han endte med at se rigtig flot ud. Det tog lang tid, men det var super godt
Og Ja, som nogle af de andre siger, gå over bomme.
Ikke for ensformig træning. Tag indimellem en dag hvor i leger og få ham stimuleret mentalt. Sørg for at hesten ikke keder sig, for så har den sværere ved at koncentrere sig, "snyder" måske i træningen og dermed får den ikke så meget ud af det
Smuk hest du har! Håber alt går godt??
mar 2008
mar 2008
dec 2007
Følger: 50 Følgere: 481 Heste: 6 Emner: 127 Svar: 2.172
mar 2008
dec 2016
Må jeg spørge helt præcis hvad du gjorde af træning og hvor lang tid?
Jeg har haft min i 3 år og har kæmpede med vægt og muskler lige siden jeg fik ham og der sker desværre ikke så meget selv om jeg træner ham min 5 gange om ugen..
mar 2008
Jeg var kun 14 år gammel og ikke særlig erfaren, så jeg havde ikke nogle planer eller programmer.. Han var blevet mishandlet, han blev skræmt af alt og alle, så jeg fokuserede primært på hans psyke og vægt.
Men som sagt er akademisk ridekunst super godt
Nu ved jeg ikke hvor du bor, men jeg fik hjælp fra Enggården i Hornbæk. Det er en rideskole som udelukkende bruger akademisk ridekunst
mar 2008
Det er deres facebook side (:
Tror stadig deres hjemmeside er under opbygning..
mar 2008
Det er åbenbart også deres fb side xD
Muskel opbygning hest