737 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Udstyr til jordtræning Udstyr til jordtræning

Efter et kursus fornylig kunne jeg godt tænke mig at gøre jordtræning en større del af hverdagen - nu har jeg noget at gå igang med. Derfor søger jeg også lidt det korrekte udstyr til det - herunder i første omgang en rebgrime og et horsemanship torv med noget tyngde i, evt. sådan en stick også til senere.
Men jeg har søgt rundt og synes der er så meget forskelligt. Kan ikke finde hoved og hale i hvad der er god og skidt i kvalitet osv. Så derfor søger jeg nogle, som kan pege mig i den rigtige retning?

Hvad kan i anbefale? Hvad ville være smart af mig at gå efter til en start? Meget gerne smid links til forskellige steder, hvor det kan købes smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Kitchen clogged 750 kr.
  • Flyt tørretumbler 450 kr.
  • Reparation af kabelfejl på robotplæneklipper 1.300 kr.
  • Furniture Assembly 2.200 kr.
  • Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • rep. af hul i vandrør 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udstyr til jordtræning
  • #1   21. jan 2018 Til at starte med ville jeg bare bruge almindelig grime og træktov. Eventuelt lidt kegler/bomme og en longepisk/almindelig pisk til at lære hesten at flytte sig efter anvisning. Jeg brugte klikker, og så er man jo allerede igang.

• #2   21. jan 2018 Selv har jeg sådan et slags træktov, da det er rart at det er langt og bruger nogle gange lædersnippen i enden til trailerlæsning. Jeg købte det godt nok et andet sted, men tror dette er noget af det billigste du finder smiley

http://hesteskoen.net/produkt/langt-horsemanship-traeningsreb-32m-laeder-snip-enden/

De har også rebgrimer men dem kan du ellers købe alverdens steder og der tror jeg ikke der er så stor forskel i kvaliteten smiley

• #3   22. jan 2018 Vil også sige, prøv med en almindelig grime i første omgang og se om det er noget for jer smiley
    Ellers har jeg hørt meget godt om rebgrimer.dk, men har dog aldrig selv handlet der..

• #4   22. jan 2018 Tak for jeres input. Ved det er noget for os, og at vi kan starte i grime, men synes rebgrime ser nemmere ud at arbejde med, så tænkte vi ville prøve det. Grimen fungerer fint til longeringen smiley

• #5   22. jan 2018 Mit lange tov er hjemmelavet og derfor billiger. Købt 4 m tov og sat karabinhage i. Rebgrimen har en anden effekt på hesten. Kender du en der arbejder med horsemanship så få vedkommende til at vise dig forskellen. Der er ikke noget i vejen for at arbejde med almindelig grime. Fordel ved stic til træning kan være farven som er mere i øjenfaldende for hesten. En alm "pind" med snor eller longepisk kan også gøres mere synlig. For udfordringens skyld har jeg arbejdet med halsrem, det virker altså også.
    Det behøver ikke at koste en formue at komme i gang.

• #7   23. jan 2018 Lige til at starte med vil jeg sige, at jeg synes godt du kan kaste dig ud i at bruge rebgrime fremfor en almindelig, især når du har været på kursus. Den almindelige grime kan ofte være ligesom en sovepude, og den er slet ikke præcis i punkttryk, som en rebgrime er.
    Det man skal være bevidst om i brugen af rebgrimer er, at de er meget mere kraftfulde, og man skal derfor være mere "gentle" i hånden, når man bruger den. Derfor må man heller aldrig binde en hest fast i en rebgrime, da hesten "går i stykker" for rebet gør.

Jeg kan anbefale det her træningstov, på 3,7 m: https://www.barefoot-danmark.dk/produkter/45-horsemanship-reb/505-barefoot-energy-horsemanship-tov/
    Jeg er også rigtig glad for at have et rebtov i longeringslængde, men det kommer jo også lidt an på hvad man vil lave.

Af rebgrimer foretrækker jeg noget a la denne her type: https://www.klassisk-dressur.dk/produkt/rebgrime-mutifarvet-sort-eller-helt-roed-rebgrime/
    Altså rebet skal ikke være for tykt og knuderne ikke for store.

Held og lykke med træningen smiley

Kommentér på:
Udstyr til jordtræning

Annonce