{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
462 visninger | Oprettet:

Kapsun. Hvordan? {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg har en 2 års, som jeg så småt er begyndt at longere. Har brugt kapsun 2 gange og ved det virker bedst for ham.

Men mit problem, er at den ryger meget ned over næsen og ringen på siden af hovedet næsten rammer øjet. på ham på modsatte side af den volte han går på. som vises på billedet.

Mit spørgsmål er så, hvor meget må en kapsun spændes, så den ikke gør dette?

ps har aldrig arbejdet med kapsun før, derfor jeg spørger, vil nødig have han kommer til skade. den er nok for løs, men tør jo ikke spænde den hvis man ikke må det, derfor håber jeg der er nogen af jer der kan hjælpe smiley

på forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kapsun. Hvordan?
  • #1   27. sep 2017 Har din kapsun en kæberem?
    Kæberemmen gør at den ikke drejer rundt smiley
    Ligesom denne:
    /Users/signeolsen/Desktop/Fiaterre-PR-e1490689210384.jpg

• #2   27. sep 2017 Kan ikke se billedet, og ja den har
    En kæberem, men ved ikke hvor meget den må spændes smiley

• #3   27. sep 2017 Kapsunen må i princippet spændes ind så meget du har lyst til..der er ingen "regler". Andet end at din hest nok vil føle voldsomt ubehag, hvis den er spændt alt for stramt selvføgeligt.
    Men ellers tænker jeg det er ret nemt? Sæt kapsunen på din hest, tag fat i kapsunen og se hvor meget den glider rundt.
    Glider den rundt, så spænd den mere ind - og kan intet lade sig gøre, skal du nok have fat i en anden slags med anden pasform - kæberem er dog yderst nyttigt hvis den heller ikke skal glide op i hestens øje.

• #4   27. sep 2017 Prøver lige igen:

profilbillede
  • #5   27. sep 2017 Min kapsun er spændt ret meget ind, men han kan stadig spise godbidder.

Så spænd du den bare lidt mere.

• #6   28. sep 2017 Min kapsun er ikke mere spændt end ethvert andet næsebånd, dvs to fingre under. Og min glider ingen steder.

• #7   28. sep 2017 Ligner at du har en nylon-kapsun. Gå ud og køb en rigtig en i læder, de sidder MEGET bedre! smiley

• #8   28. sep 2017 Næseremmen må ikke spændes mere end, at hesten kan åbne munden og justere tandsættet/kæben. Så hellere spænde kæberemmen lidt mere. Men der er mange lorte kapsuner derude, som aldrig vil sidde godt uanset, hvad man gør smiley

• Mette S
    Mette S Tilmeldt:
    jan 2015

Følger: 8 Følgere: 7 Svar: 84
    #9   28. sep 2017 Du må ikke spænde kapsunen mere end du kan få to fingre på højkant mellem næseremmen og næseryggen ellers forhindre du hesten i at justere kæben og fremmer spænding fremfor afspænding.
    Jo længere du når i træningen desto bedre bliver din pony til at placere sig, så trækket i kapsunen bliver mindre (sådan groft ridset op)
    Dertil kan det være du skal forsøge dig med en cavasson istedet for. Der findes flere og bedre modeller at vælge imellem smiley

Kommentér på:
Kapsun. Hvordan?

Annonce