{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
857 visninger | Oprettet:

Løsarbejde {{forumTopicSubject}}

Hej:)
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at begynde på løslongering og generelt bare løsarbejde med min hest. Derfor vil jeg gerne have en underviser der kommer ud, der kan hjælpe os med netop det, kender i nogle?
Eller har nogle tips til en begynder? smiley
Jeg bor på sydsjælland.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løsarbejde
  • #1   7. aug 2017 Ingen underviser men smider gerne et par råd ind da jeg selv arbejder med det og har gjordt det i nogle år nu. smiley
    Desuden er jeg lige startet op med den lille af min smiley

1. Indlær alle signaler med tov på først. Så kan du guide hesten meget bedre indtil pisken er nok i sig selv. Tænker f.eks. På indkald og vendinger samt stop og bakke, og hvad man ellers kan komme på smiley

2. Hvis din hest smutter fra dig, så aldrig gå efter den for at genoptage kontakten. Hesten vil se det som at det er en okay adfærd og så kan du bøvle med det i meget lang tid.
    Hvis hesten smutter så driv i stedet lidt på den. Ikke jage med den, men hold den igang, smutter den i skridt kan du med fordel bede den sætte i trav, men brug en kommando og ikke jag den afsted, du skal ikke virke sur, bare bestemt. Efter en halv eller el omgang kalder du hesten ind. Kommer den sp roser du den og forsætter fra hvor hesten smuttede. Kommer den ikke så driver du på den igen. Du bestemmer fart og retning.
    Så du faktisk bare genoptager træningen og derved viser at det ikke var okay at smutte. Og så kan du tage den ind når den igen har fokus på dig.
    For det er faktisk ikke mere end det når en hest smutter. Den taber fokus. Ved lige at drive på den ber du om at få fokus tilbage igen smiley

https://www.facebook.com/Showhesten/videos/637703036376844/
    Her er en video hvor min hest smutter på et tidspunkt (jeg er ude og lave show) så kan du måske se hvad jeg mener smiley

3. I starten kan det være en fordel at gå meget baglæns foran hesten (du går baglæns, hesten går forlæns) på den måde syntes jeg det er nemmere at få og holde hestens opmærksomhed. Jeg bruger set specielt meget ved indkald. Der fløjter jeg og bakker en smule. smiley

Mangler du inspiration til øvelser kan du tjekke DHE-Løsarbejde klasserne. (Findes på youtube) evt søg på zentaur (hende der laver klasserne)

Her har jeg fundet inspiration og har snuppet en 1. Plads i letklassen, og den mindste af mine er ved at lære programmet til let smiley

Har du nogen spørgsmål er du meget velkommen til at skrive smiley

• #2   7. aug 2017 Tak for svar:)
    Hun går netop væk, da der er en græskant om hele banen, som er væsentligt mere spændende end mig:)

• #3   7. aug 2017 Uhh. Græs er en kæmpe udfordring. Min er ret veltrænet men bliver græsset for langt kan jeg heller ikke holde hende motiveret. Og i starten før hesten overhovedet har forstået princippet, så dur det ikke. Så må du sætte midlertidigt hegn op inde i midten eller lade hestene græsset ridebanen ned eller sådan noget.

Hvis du forsøger med en hest der allerede render efter græsset, så får du kun en stresset hest ud af det. Der skal du have hesten til at forstå hele princippet, før du kan begynde at forlange den skal kunne arbejde på græs smiley

Kommentér på:
Løsarbejde

Annonce