Changement-trænings-tips {{forumTopicSubject}}
Hejsa!
Min hest og jeg er så småt begyndt at øve lidt changementer. Dog har vi lidt det problem, at ingen af os er særligt erfarne på det område... Når jeg beder ham om at skifte, "løber" han tit bare mod den side jeg vil bytte til, (hvis jeg f.eks vil skifte fra kontra på langsiden løber han ind mod midten), og jeg kan derfor ikke få ham til at skifte på lige spor. Der udover løber han også et godt stykke inden changementer kommer. Dog er der også nogle gange, hvor det kommer næsten med det samme...
Vi plejer at øve det sådan at vi rider kontra ned ad langsiden og så prøver at bytte.
Jeg skal selvfølgelig have trænet det med min underviser, men ville rigtig gerne have nogle små tips til hverdags træningen også
Er der nogen som kan hjælpe?
apr 2006
Følger: 8 Følgere: 743 Heste: 11 Svar: 346
http://www.hestegalleri.dk/blog/traening-af-changementer---del-2/239
mar 2007
Følger: 87 Følgere: 80 Heste: 6 Emner: 27 Svar: 754
mar 2007
Følger: 87 Følgere: 80 Heste: 6 Emner: 27 Svar: 754
jul 2017
Følger: 14 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 8
jul 2014
Følger: 60 Følgere: 49 Heste: 1 Emner: 95 Svar: 215
Og at indøve changement kan gøres på mange måder, det er dog vigtig at hesten har balance og styrke hertil. Den kan indøves med f.eks en bom liggende på jorden, eller hvor rider en volte tilbage rider kontra det stykke af langsiden og skifter i hjørnet.
God fornøjelse, og husk en god underviser indover!
aug 2013
Følger: 27 Følgere: 26 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 4
maj 2004
Følgere: 76 Heste: 19 Emner: 255 Svar: 2.024
Mht at han løber, gentagne halve parader, til tempoet kommer ned (tålmodighed) bliv så vidt muligt i galoppen og rid dig ud af problemet Håber det hjælper dig lidt på vej
Changement-trænings-tips