{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
905 visninger | Oprettet:

Miljøtræning - gode råd {{forumTopicSubject}}

Jeg vil til at træne "farlige" ting med min hoppe i håb om at forberede hende lidt til dyreskue næste år. Hun kan nemlig godt være en lidt nervøs og temperamentsfuld hoppe.

Det hele skal udmønte sig i at jeg gerne skulle kunne mønstre hende, mens folk render rundt med plastikposer, paraplyer mv. og hun stadig går fint.

I dag prøvede vi med en paraply og hun var bare helt kold i røven.

Derfor søger jeg ideer til hvad jeg kan udsætte hende for?

Selv har jeg tænkt på:
- Plastikposer
- Blafrende tæpper
- Evt. plastflasker på en snor
- Gå over presening, tæpper osv.

Samtidig er der nogen som har en ide til hvordan jeg bedst lærer hende at gå hen over en presening? Syntes det er lidt svært at gribe an.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Miljøtræning - gode råd
  • #1   27. jun 2017 Nu ved jeg ikke om hun er typen der er bange for sprayflasker og vand i det hele taget, men det kunne også bare være en god ting at træne. smiley

• #2   27. jun 2017 Signe: Det er hun ikke, desværre. Hun nærmere blevet en lille vandhund så længe det ikke er vandpytter ??
    Vi står nemlig lige ud til Odense Å så der sopper vi en gang i ugen.

• #3   27. jun 2017 Hvis hun ikke er vandt til det så er barnevogne godt at træne også dem er der mange af på dyrskue:-)

• #4   27. jun 2017 Tina: Vi møder en del på tur og hun går helst udenom. Men jeg kan ikke lige se hvordan jeg som sådan kan træne det smiley kender desværre ikke nogen med en barnevogn jeg kan bruge.

• #5   27. jun 2017 https://www.facebook.com/pg/%C3%98rvads-Lano-1729227700639446/videos/

ved ikke om linket virker, men måske der kunne være lidt til inspiration.
    min er den unge fjordhest, han var 6 måneder og vi tog selvfølgelig hensyn til hans alder.
    men jeg har idag en mega sej to års hingst, som i år var med på Roskilde dyrskue og virkelig bare var nem og ikke blev bange for noget. smiley

• #6   27. jun 2017 CA-foto: Der er i hvert fald noget ideer i den video jeg kan bruge smiley mange tak.

• #7   27. jun 2017 Bare udsæt hende for ALT du kan komme i tanke om, både ting hun kan risikere at opleve i den virkelige verden, og ting som hun nok aldrig kommer til at se igen smiley jo mere hesten er trænet i nye og farlige ting, jo nemmere vil den have ved at reagere hensigtsmæssigt på nye ting ude i byen, hvadenten den er trænet i disse specifikke ting eller ej smiley

• #8   27. jun 2017 Med hensyn til at gå over pressing, så har jeg bare ladet hesten stille og roligt komme og snuse, mens jeg har den i longe, så hvis den hopper, så hopper jeg ikke med, hvis man kan sige det sådan. Og så har jeg godbidder ud på pressingen, så oplevelsen med den bliver en god og positiv ting for den smiley

• #9   27. jun 2017 Blafrende balloner, det virker til at du allerede er godt i gang, og med godt resultat.

Det med 'prinshenning' på jorden. Måske man skal dele det op i mindre bidder. Så fra at forvente at hesten går over den, jamen så skal den blot gå tæt på, godbid, så en hov på, godbid ovs.

Hvirdan reagerer hun på den?

• #10   27. jun 2017 TurboHesten: jeg har ikke haft hende over en i nu, da jeg ikke helt har fundet ud af hvordan jeg skal gribe det an. Vil ikke presse hende til noget hun ikke kan håndtere og så give hende en dårligt oplevelse.

Men generelt reagere hun væsentlig mere på skiftende underlag end ting i luften. Derfor er det en god ting hun lærer at gå over smiley

• #11   27. jun 2017 Du kunne med presseningen gøre sådan at den i starten er meget smal at gå over, så det ikke virker som en så stor mundfuld for den, og så lave den bredere og bredere smiley

• #12   27. jun 2017 I mange lokalområder er der Facebook grupper for heste folk og hundefolk og.. (indsæt selv flere ideer)
    Hvis du fx mangler barnevogne, babyer, hunde med videre, så fortæl, at du gerne vil have at din hest ser x.
    Gå tur på marken eller andet trygt sted. I starten med god plads mellem hest osv. Senere tættere på, omend jeg selv ville holde tingene på min venstre side, så jeg stod mellem hest og hund/barnevogn mv.

Jeg har selv hund, og jeg er lidt ligeglad om jeg kører 10 minutter for at gå tur et nyt, smukt område eller om jeg hjælper med min hund andre mennesker i deres træning.

Du kan sikkert godt skaffe folk der er med på ideen

• #13   27. jun 2017 Ting der kommer nede fra jorden af.. Feks bold, balloner, tov rundt om benene.. Disse ting skulle jeg have trænet Rocky lidt mere i.. Jeg er dog begyndt på det nu smiley

Mvh TT

• #14   27. jun 2017 Barnevogn og trampolin med hoppende børn på! (Nogle af de ting min hest reagere på, som jeg træner når det er muligt :-))

Kommentér på:
Miljøtræning - gode råd

Annonce