491 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

opsprings bom afstand pony- skyder skulder opsprings bom afstand pony- skyder skulder

Hej alle sammen.

Jeg rider en Islænder som har det med at løbe når jeg springer.

vi har snakket lidt om, at bruge en opspringsbum, men vi ved ikke hvad afstanden skal være. vil tro hun er omkring 130.135.

har også et problem med, at hun skyder rigtig meget skulder på højre volte, i anspringet. Hun går i rigtig galop, men snyder hjørnet rigtig meget.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Vand under køkkenvask 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  opsprings bom afstand pony- skyder skulder
  • #1   2. jun 2017 Ville blive på dressurbanen lidt endnu og så få styr på dressuren først, både skulderen men også de halve parader og stopsignalet.

Er det en grundbom eller galopbom du tænker når du skriver opspring?

• #2   2. jun 2017 det kæmper vi også rigtig meget med.

altså vi har altid en grundbum foran springet. tror det er en galopbum. min en af personalerne kaldte den bare for en opspringsbum. smiley

• #3   2. jun 2017 Vil sige 2,10 alt efter størrelse ..

Men igen.. en bom hjælper ikke hvis den bare løber.. det er dressur der skal til.

• #4   3. jun 2017 Tindur har en galop afstand (bommen) på 2,14m dette når han galoperer stille og roligt. Han er ca 160 stg.Men hvis de sætter tempoet op vil jo afstanden ændres på bommen. Jeg ville øve på at ikke få aktiveret flugtinstinktet på den. Simpelthen bare skridte igennem støtter, stoppe op lige efter støtten og så lægge en bom, skridte over osv. At lære hesten at slappe af omkring springene. Så ville jeg øve en masse halve parader så hesten lyttet til mig. smiley Når hesten er cool så start med trav, så galop smiley det tager tid at træne de i at flugtinstinktet ikke skal aktiveres.
    Tindur er i træning nu, i at blive indsprunget. Her har det været rigtig vigtigt for mig at hans flugtinstinkt ikke blev/bliver aktiveret smiley

Mvh TT

• #5   3. jun 2017 hvis jeg prøver at lave halvparader i galoppen mod springet, falder hun i trav.

hun elsker at springe, og det er kun i galoppen jeg har problemer. hun springer rigtig godt når vi en sjælden gang i mellem, får en afstand der passer.
    det er bare rigtig svært at se den, når hun jorde sådan.

tror ikke at det er flugtinstinktet der bliver "tændt", tror det er fordi hun bliver så ivrig, men jeg bliver rigtig utryg når hun gør det, og så kan jeg slet ikke se afstanden. smiley

Kommentér på:
opsprings bom afstand pony- skyder skulder

Annonce