{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
334 visninger | Oprettet:

hjælp tilridning..!!!!! {{forumTopicSubject}}

nogen der kan hjælpe mig med at få tilredet en pony.
jeg har brug for nogle råd til om hvordan vi kan træne ham på. vi har fået han sadel og trense vant
men når jeg sætter mig op på ham så vil han ikk gå og vi kan bare ikk på ham igang igen. nogen der har råd hvordan vi få ham til at gå. også gerne nogle råd til noget andet til tilridningen.

mange vrinsk fra team skoven

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp tilridning..!!!!!
  • #1   22. apr 2007 Du kan skrive privat smiley

• #2   22. apr 2007 brug pisk, det er som regl, den man bruger først, self. ikke hårdt eller klasker hårdt eller noget.

• #3   22. apr 2007 ¤Simone ¤

hvad mener du skal jeg skrive til dig eller hvad ...?

• #5   22. apr 2007 AS .

ja men den gider heller ikk gå der

det er godt nok en fiks ide den har fået der hehe

• #8   22. apr 2007 AS .

jeg har også en til at hjælpe mig men uanset hvor meget vi prøver så rokker han sig ikk

| Hestehaven |

det kan jeg da prøve tak

• #10   22. apr 2007 Kristine F

mange gange tak men jeg roser ham også under turene men det er som om det ikk virker men jeg kan da prøve det en gang til vis han vil gå hehe smiley

• #12   22. apr 2007 IKKE longere en unghest !

• #13   22. apr 2007 Hvorfor må man ikke longere en unghest?

• #14   22. apr 2007 Kristine F:

det netop det at man ikke skal bruge ben de første gange i tilridningen.. en pisk er det mest normale. men det r´finder du nok ud af engang..

• #15   22. apr 2007 Kristine F:
    det kan godt være du bliver fristet til at bruge vold, når du har en pisk i hånden, men det er der nogle der godt kan styre..

• #16   22. apr 2007 Til at starte med vil jeg foreslå bare at sidde på ryggen af hesten og få nogle til at trække den rundt, PÅ BANEN.. det vil nok være det sikreste smiley når den acceptere rytteren og nemt skridtes rundt kan man begynde at bruge benene lidt!!

• #17   22. apr 2007 Lyt til Kristine F...

BRUG IKKE PISK.. Den hører ingen steder hjemme.

• #21   22. apr 2007 Fordi det slider meget på de muskler de ikke har. Og fordi du på den måde lærer unghesten at mennesker er sådan nogle man skal flygte fra.

• #23   22. apr 2007 Man kan da fint longere end unghest, Candy er redet til i longe, og hun nyder det virkeligt, hun er utrogliig stabil på benene og intet er gået i stykker fordi hun går i longe, hun er gennem snart et år blevet longere flere gange i ugen.

• #24   22. apr 2007 Jeg mener at det kan være en STOR hjælp at bruge pisken når man tilrider. Den kan man lære hesten betydningen af inden man kommer på ryggen af den. Hvis hesten ved at en berøring med pisken betyder at man skal gå frem, vil det være meget nemmere at lære den hvad det betyder når man lægger benene til hvis det bliver gjort samtidig med berøringen af pisken. Når hesten har lært hvad benene betyder kan man så lade pisken blive i stalden.

• #26   22. apr 2007 Jeg vil selvfølgelig lære den betydningen af pisken i forbindelse med at den blev trukket og sammen med stemmen. Ved bare af erfaring at de af vores ponyer der er tilkørt og derfor kender pisken er meget nemmrer at få til at forstå benene når de bliver kombineret med pisken.

• #28   22. apr 2007 Man kommer ikke langt uden pisk når man kører... Til stævner SKAL den ALTID være i hånden. Det er ens eneste mulighed for "fysisk" kontakt til hesten når man sidder et par meter bag den i en vogn.. Hvis der skal støttes lidt på den ene eller anden side, så er det med pisken.

• #29   22. apr 2007 tak alle sammen

• #30   22. apr 2007 slap af alle sammen.. det her handler da ikke om det er korrekt eller ikke korrekt at bruge pisk til ungheste.. det handler om at Team skoven ikke kan få sin hest til at gå når den først er stoppet. Så tag det roligt..
    Til team skoven, vil jeg sige at: hvis den stopper så start med at klemme med benene og lok den fremad med tøjlen, hvis du forstår.. Hvis den så er ligeglad så er den tydelighvis bare skide stædig. hehe.. det hjælper ikke at få en til at gå på jorden, har prøvet det. ellers så lige så snart den stopper, så drejer du bare lidt i tøjlen så den hele tiden er opmærksom på tøjlen, hvis den så stopper så drej den ca 90 grader samtidig med at du klemmer MEGET eller prikker til den med hælene, TAG IKKE SPORE PÅ de første par månede.. Hvis den så stadig stopper, så kan det være nødvendigt at tage en pisk med.. Og her snakker jeg ikke om afstraffelse, men et hjælpemiddel.. Altså bare et eller to små dask hvis den ikke vil, samtidig med at man klemmer og drejer..

lang besked men håber du kan bruge det smiley

• #31   22. apr 2007 Julie - Team Charme
    Er rimlig chokeret over dit råd.
    "hvis den stopper så start med at klemme med benene og lok den fremad med tøjlen, hvis du forstår.. Hvis den så er ligeglad så er den tydelighvis bare skide stædig"
    - Er vi ikke enige om at vi taler om en <i>unghest</i>? Hvordan havde du nogensinde forestillet dig, at hesten ville reagerre på schenklen, når den ikke har lært den endnu B-)? Det samme gælder hjælpen af pisk.

Jeg tilslutter mig helt klart Kristine F's råd, om jordarbejde først, og derefter forsøger man sig med ridningen. Det vil gøre dit problem SÅ meget lettere! Og ikke mindst lettere for hesten.

• #32   22. apr 2007 på et eller andet tidspunkt lære heste jo at når man klemmer med bennene så betyder det frem.. og det kan man sku ikke lære den fra jorden..
    men jeg tror det var en skrivetorsk det med at den bare var stædig.. hehe.. men endnu en gang du kan bare ikke lære en hest fra jorden at når man klemmer med benene så betyder det frem.

• #33   22. apr 2007 Kan du begrunde hvorfor man ikke kan det? xD

For det er faktisk ikke umuligt. Hvis du forestille dig, at hesten kan føres i grimen, den stoppe og den kan bakke. Det kan man NEMT føre over til sin ridning.

Du får ganske enkelt en til at hjælpe dig fra jorden af, som kan føre hesten. Rytteren sidder på hesten, giver hjælpen til at gå fremad, og derefter føre hjælperen hesten fremad. Snart vil hesten opfatte, at så snart du giver signalet, skal den gå fremad!

Ganske simpelt smiley

• #35   23. apr 2007 Jeg ville starte med at træne start og stop fra jorden indtil den reagere med det samme for meget små signaler.. Start= føre tøjlen lidt frem og du begynder at gå stop=et let tag i tøjlen og du stopper... lav rigtig mange start-stop med den.. gerne for hvert skridt i starten..
    Bagefter gør du det samme fra ryggen.. og husk når du giver den signal til at gå, så ikke tage i tøjlen samtidig.. glemt alt om hvor den holder hoved..
    Husk at være konsekvent, når du beder den om at stoppe så hold igen indtil den stopper og samme sekundt den reagere giver du efter.. det samme med schenkel/start fra jord.. hold trykket/trækket ind til den går frem, så snart den flytter benet frem stopper du signalet..
    Jeg mener så godt at en pisk kan bruges under tilridning hvis hesten har meget svært ved at forstå schenklen.. men det kræver at hesten kender pisken og ved at det betyder gå når du ligger den på bagparten (aldrig slå) så kan den bruges til at forstærke schenklen..
    Min unghest er tilredet på den måde, hun havde også svært ved at forstå schenklen i starten, men nu reagere hun på det mindste tryk med schenklen eller tag i tøjlen..

Kommentér på:
hjælp tilridning..!!!!!

Annonce