1.506 visninger
|
Oprettet:
Hest i ridning {{forumTopicSubject}}
Hej hg.
Jeg står med en rigtig sød hest, som ikke er redet siden oktober, dog er han holdt lidt igang med gåture, skridture og sådan.
Jeg har så overvejet at sende ham i ridning en lille måned, for ligesom og få ham genoptrænet og få ham trænet i at gå i trailer. Jeg ønsker en der ligger maks 1 time fra Ølgod området, da jeg meget gerne vil værre med på sidelinjen.
-Hvilke steder kan i anbefalde? (Har selv kik på stald KKS i Varde)
mar 2010
Følger: 66 Følgere: 77 Heste: 7 Emner: 717 Svar: 3.863
mar 2013
Følger: 16 Følgere: 26 Heste: 4 Emner: 42 Svar: 1.069
mar 2010
Følger: 66 Følgere: 77 Heste: 7 Emner: 717 Svar: 3.863
Man skal jo regne med at det er fuldpas, og så skal hun da også lige have lidt for de mange timer hun lægger i det
Vil ikke sige det er den "dyre ende"
Men jeg vil i hvert fald klart anbefale hende
mar 2013
-Tænker bare en berider må have mere erfaring en en der ikker uddannet.
-Ingen tvivl om hun er dygtig, er også stor fan af hende.
jun 2008
Følger: 278 Følgere: 884 Heste: 7 Emner: 292 Svar: 2.113
Men ellers vil jeg varmt anbefale Silvia Damgaard der holder til på Dalby rideklub i Kolding. Ifølge krak er der cirka en time og 10 minutter, men jeg havde 2 timer med trailer, og havde den der i 3 uger, og den var i topform da den kom hjem, og havde fået en masse muskler og smidt sommermavsen
mar 2013
-Jeg er ikke modig nok til genoptræningen, da han er en frisk hest med tempremang og han vil meget gerne frem. Men efter han er redet et par uger er han total cool.
jul 2010
Følger: 78 Følgere: 155 Heste: 3 Emner: 172 Svar: 1.036
Jeg har flere kurser bl.a. I hestens Biomekanik og træning derved. Jeg er dog fra Odense, men kan henvise dig til nogen af mine elever, så kan de fortælle om deres erfaringer med mig. Ellers kan du se mere på min hjemmeside og FB http://www.nemmehjemmesider.dk/side/tilbagetilhesten/index.asp?loadContent=200661
Angående om det skal være berider eller ej, så er beridere i min optik uddannet til "samlebåndsarbejde" jeg har fulgt flere på sidelinjen og set deres arbejde og jeg synes det er for hårdhændet til min smag. Der er selvfølgelig undtagelser. Der findes så mange kurser og dygtige undervisere, der kan gøre folk som ikke er uddannet mindst lige så kloge, hvis ikke mere.
Men jeg går ind for positiv forstærkning og at lære hesten at bevæge sig selv korrekt ud fra dens muskelsætning, knogler, led, skader mm. Så om sige at komme i selvbæring og have lige meget vægt på for og bagpart, så man har en hest det holder i mange år.
jun 2008
Følger: 278 Følgere: 884 Heste: 7 Emner: 292 Svar: 2.113
Forstår godt hvorfor så
mar 2013
Fordi jeg ikke selv klare det, er fordi vi ej har mulighed for at køre ud at få hjælp, når han ikke er helt tryg ved traileren. Det er bare rarest at få noget hjælp, til det man syntes giver problemer.
-Tror det bliver Stald KKS, det er muligt at ride undervisning hos hende efter, han har været i ridning der, og hun har massere af erfaring med hollandsk varmblod. Er der nogle der kender til hende? Har kun hørt positivt.
apr 2008
Følger: 26 Følgere: 62 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 568
jan 2013
Følger: 51 Følgere: 53 Heste: 1 Emner: 4 Svar: 138
Hun er en dygtig rytter, men jeg sender ikke min hest hen til hende.
mar 2013
mar 2013
-Jeg hørre selvfølgelig også hende jeg sender ham i ridning hos. :9
jan 2015
Følger: 3 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 85 Svar: 2.122
Sådan en hest skal jo i regulær genoptræning i 6-8 uger, før den er klar til noget som minder om lidt koncentreret seriøs ridning, hvis man vil undgå skader.
Så jeg ville kigge efter et af de steder, som tager heste i genoptræning fremfor i "ren ridning".
Hvad en hest kan efter 4-5 ugers ridning, når den vel og mærke ankommer i form til det, det kommer jo også an på hvad niveau hesten er på/hvor meget den skal lærer. Er den på lc-niveau kan man måske forvente lidt sidebevægelser og lidt bedre galopanspring. Går den mb kan man måske forvente 3-4 changementserier, og starten til galoppiurette.
Men var han min, så sendte jeg ham i genoptræning, og ikke i ridning.
Mvh Charlotte
mar 2013
Han tager løbeture det har han gjordt hele vinteren, mine står ikke inde hele vinteren, langt fra. -Men det klart han ikke har gået ude 24/7
-Og han er sendt i genoptræning/ridning. Stalden har erfaring med dette.
jan 2015
Følger: 3 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 85 Svar: 2.122
Fold er uden tvivl sundt for hestene, men når jeg ser hvor lidt mine laver på folden i dårligt vejr, så er det ikke = at være i form til seriøs træning.
Jeg siger ikke, at det er "dumt" at sende sin hest ud i genoptræning - tværtimod er det jo et langvarigt "kedeligt" skridtarbejde på hård bund i 3-4 uger, før man kan begynde at ligge trav på. Og kombineret med en frisk hest, så er det forståeligt at mange med heste som skal i genoptræning sender dem "i byen".
At sende en hest ud hvor de er erfarne med genoptræning, gør jo også at man kan mindske risikoen for skader betydeligt.
Problemet med hestene er jo, at led, ligamenter og sener svækkes af stilstand, mens hesten rimelig hurtig kommer i kondition. Derfor bryder så mange heste ned i en genoptræningsperiode, fordi man bliver utålmodig og hesten virker "klar".
Mvh Charlotte
Hest i ridning