Skævt bækken - what to do? Skævt bækken - what to do?
Hej alle!
Jeg er desværre i den trælse situation, at jeg har et lidt skævt bækken. Dette er blevet forværret over den sidste periode, jeg hver gang jeg er færdig med at ride, ligger min sadel en del til højre.. Jeg har derfor også svært ved at ride hesten i den venstre volte, og balancen er næsten ikke eksisterende for hverken hest eller jeg i venstre.
Er der nogen der har forslag til hvad man kan gøre? Jeg har i forvejen til kiropraktor, som retter mig ud hyppigt, så det er mere svar i form af fx special-underlag og ligende. Ellers bare del ud af jeres erfaringer? Har snart for ondt af hestene til at jeg synes jeg vil ride dem mere..
Vh Selma
mar 2011
Følger: 57 Følgere: 201 Heste: 9 Svar: 2.040
feb 2008
Følger: 20 Følgere: 28 Heste: 2 Emner: 57 Svar: 292
Døjer selv med skævt bækken. Går til almindelig fys, når kroppen trænger og så er min svigerinde ridefys, så hun retter mig op på hesten, når vi rider tur sammen
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.680
kiropraktor er fint, men hvis man ikke selv hør noget for at afhjælpe (træning, ændre holdning, strække ud mm), så vil problemet komme igen og igen.
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.680
dec 2006
Følger: 46 Følgere: 64 Heste: 2 Emner: 499 Svar: 5.525
I en periode hvor jeg trænede i fitness lagde jeg mærke til, at forskellen begyndte at udligne sig lidt. Jeg trænede bare en blanding af cardio og styrke træning. Det var ligesom om min muskulatur blev mere lige, og det opvejede lidt for de skævheder der kunne være i skelettet.
jan 2008
Følger: 68 Følgere: 82 Heste: 6 Emner: 136 Svar: 2.557
Du er nød til at blive rettet hver gang problemet opstår med det samme, og så få trænet en lige muskulatur til at holde det på plads. Du kan formentlig ikke træne denne muskulatur op udelukkende ved ridning, men vedligeholde den ved at ride. Få kontakt til en fysioterapuet der kan hjælpe med at vise hvad du skal have trænet for at prøve og holde bækkenet på plads. Desuden er der vel en årsag til du gentagende gange bliver skæv? Måske en overspændt muskulatur i den ene side som trækker det skævt?
mar 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Heste: 2 Emner: 11 Svar: 124
Jeg har selv kæmpe problemer med skæve hofter og korsben. Men har nu ikke været skæv de sidste 5-6 måneder
nov 2013
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 6 Svar: 243
okt 2010
Følger: 27 Følgere: 195 Heste: 2 Emner: 35 Svar: 783
Jeg har fået undervisning af Karin Bræmer Hoffmann fra Letridning, som gav mig nogle øvelser, der gør at jeg sidder bedst muligt for hestens skyld
dec 2007
Følger: 150 Følgere: 175 Heste: 3 Emner: 55 Svar: 2.083
Jeg har selv haft Karin Wyrtz ude til et lignende problem, og det kan varmt anbefales
Skævt bækken - what to do?