532 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Skævt bækken - what to do? Skævt bækken - what to do?

Hej alle!
Jeg er desværre i den trælse situation, at jeg har et lidt skævt bækken. Dette er blevet forværret over den sidste periode, jeg hver gang jeg er færdig med at ride, ligger min sadel en del til højre.. Jeg har derfor også svært ved at ride hesten i den venstre volte, og balancen er næsten ikke eksisterende for hverken hest eller jeg i venstre.
Er der nogen der har forslag til hvad man kan gøre? Jeg har i forvejen til kiropraktor, som retter mig ud hyppigt, så det er mere svar i form af fx special-underlag og ligende. Ellers bare del ud af jeres erfaringer? Har snart for ondt af hestene til at jeg synes jeg vil ride dem mere..
Vh Selma smiley

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skævt bækken - what to do?
  • #1   30. dec 2016 Gå til fys også. Dine muskler er ikke ens i begge sider, så det kan en fys hjælpe med.

• #2   30. dec 2016 Ride fys smiley
    Døjer selv med skævt bækken. Går til almindelig fys, når kroppen trænger og så er min svigerinde ridefys, så hun retter mig op på hesten, når vi rider tur sammen smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.680
    #3   30. dec 2016 fys, også sørg for at få strukket ud.

kiropraktor er fint, men hvis man ikke selv hør noget for at afhjælpe (træning, ændre holdning, strække ud mm), så vil problemet komme igen og igen.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.680
    #4   30. dec 2016 Også husk også at få hesten tjekket for skævheder smiley

• #5   30. dec 2016 Jeg har samme problem, bare i modsatte side. Jeg har svært ved at sidde lige på højre volte og kan heller ikke rigtig træde ned i stigbøjlen. Det er tydeligt at det påvirker ridningen ..
    I en periode hvor jeg trænede i fitness lagde jeg mærke til, at forskellen begyndte at udligne sig lidt. Jeg trænede bare en blanding af cardio og styrke træning. Det var ligesom om min muskulatur blev mere lige, og det opvejede lidt for de skævheder der kunne være i skelettet.

• #6   30. dec 2016 Du er nød til at fjerne problemet, du kan ikke skifter underlag eller andet da det kun vil symptom behandle og du stadig vil trække skævt i hesten pga. dit bækken.

Du er nød til at blive rettet hver gang problemet opstår med det samme, og så få trænet en lige muskulatur til at holde det på plads. Du kan formentlig ikke træne denne muskulatur op udelukkende ved ridning, men vedligeholde den ved at ride. Få kontakt til en fysioterapuet der kan hjælpe med at vise hvad du skal have trænet for at prøve og holde bækkenet på plads. Desuden er der vel en årsag til du gentagende gange bliver skæv? Måske en overspændt muskulatur i den ene side som trækker det skævt?

• #7   30. dec 2016 Jeg vil foreslå kranio sakral terapi og skånsom træning til musklerne omkring bækkenet. Kiropraktik kan godt være meget hårdt og voldsomt ved ledene, hvis det gentages uden succes.
    Jeg har selv kæmpe problemer med skæve hofter og korsben. Men har nu ikke været skæv de sidste 5-6 måneder smiley

• #8   30. dec 2016 Få fat i en dygtig Fys til både dig og din hest smiley

• #9   30. dec 2016 Jeg har skævt bækken, fordi jeg har dobbeltsidet hofteskrede (er blevet opereret, men der er stadig små fejl)
    Jeg har fået undervisning af Karin Bræmer Hoffmann fra Letridning, som gav mig nogle øvelser, der gør at jeg sidder bedst muligt for hestens skyld smiley

• #10   1. jan 2017 Jeg vil anbefale dig at få en fys. ud og se dig ride - gerne en som både er heste og menneske fys. eller en ridefys, så de kan hjælpe dig til at finde nogle ting du måske skal gøre anderledes i din ridning for at hjælpe dig og hesten bedst muligt smiley
    Jeg har selv haft Karin Wyrtz ude til et lignende problem, og det kan varmt anbefales smiley

Kommentér på:
Skævt bækken - what to do?

Annonce