{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
282 visninger | Oprettet:

gammel og balance?? {{forumTopicSubject}}

hei jeg er mia s søster maja jeg har en traver som er lidt op i alderen hun er 18 eller 19 år.. jeg har problemer med galopen og jeg ved jo godt at traver KAN.. havde svær med galopen.. men jeg skal træne hendes balance og jeg ville høre om der er nogle der har en god ide til hva man kan gøre, bare undtagen longsering...( : så skriv meget gerne.. knuzz maja

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gammel og balance??
  • #1   8. apr 2007 jeg vil sige at du skal longser´hende/ham.. men det vil du ikk.. hvorfor..?

så kan du jo blive ved med at galopere til hun har balancen

• #2   8. apr 2007 til tina>jeg ville gerne longser hende det skal jeg også til.. men jeg ville bare høre om der er mere der kan styrke hende balance( :
    jeg får undervisning og min ridelære at hun har dårlig balance så sådan jeg har forstået det så hjælper det vist ikke ret mege...

• #3   8. apr 2007 Når du har fået hende/ham til at galopre er det os en god ide' at ride med en hånd og bare side helt avslabet det styrker nemlig galoppen Rigtig meget.

• #4   8. apr 2007 Hej, jeg er også ved at prøve at se, om jeg kan få min hest til at få bedre balance i galoppen.

Jeg går bla. mange ture i naturen, og op og ned af bakker, for at styrke dens bagpart.

Så rider jeg igennem kegler, mm. for smidighedensskyld, og lader den gå en cikel om mig, imens den galopere. Efterhånden som den for bedre balance, gør jeg lige så stille volten mindre og mindre.

Hilsen Zandra

• #5   8. apr 2007 Hvis man vil have hesteni ballance med sig selv, bære sig selv er der kun en vej frem - det er en underviser der ved hvad det vil sige at ride heste der er ude af ballance og kan overføre det til dig fra jorden.
    Hesten skal lære at arbejde, bruge sig selv bagfra og være selvgående i alle 3 gangager før den kan gallopere uden ballance problemer.

Du starter i skridt, inden for hovslaget med den, går den skævt eller vælter ud der, starter du HER - ikke noget med at det er kedelgit, det tager tid at opbygge muskler. Skridt inden for hovslaget i volter og lign og flyt hesten lidt for benene.
    Når den mestrer den overfører du det til traven, store volter, langsider, slangegange (volteskift), inden for hovslaget med 1 mio små temposkift og skridt-trav, trav skridt overgange for at styrke ballancen stille og roligt.

Efter en tid, vil hesten så ligge sig til på biddet, og gå stabilt rundt uden at skøvle på nogen måde i skridt og trav, så bygger du galloppen på. Her er det vigtigt du gør følgende:

- KUN store volter på 20 meter eller støre og den første tid næsten ingen volter (det har den ikke ballance til)'
    - Rid frem, når hesten mister ballancen og er ved at falde i trav
    - STØT og HJÆLP den rundt i hjørnet, og skid hul i hvor hovedet befinder sig i hjørnet.
    - Træn den svage galopsside mere end den stærke
    - Rid mange øgninger på langsiden for at få den til at
    - Hav en meget kompetent dressurunderviser der ved hvad han/hun laver

Når hesten kan gå dette i galloppen bygger du slangebuer på, for at teste om hesten rent faktisk kan ballancere, kan den gå slangebuerne problemfrit er ballancen i galop ved at være der.

Alt dette er brugt på min 10 år gamle vallak med store ballanceproblemer, der skøjter rundt til tider i galop med hjælp fra en meget dygtig og kompetent underviser med mange års erfaring.

Kommentér på:
gammel og balance??

Annonce