{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.746 visninger | Oprettet:

Træne om natten... :-P {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.
Hvor mange af jer ville tage ud i skoven og træne om natten? smiley
Jeg har det bare så skidt over at jeg ikke får trænet Tindur i morgen før smeden kommer, så jeg overvejer faktisk om jeg skal stå op i nat og træne smiley gør det nok ikke.. Men har så ondt i røven over at han skal stå stille til på fredag smiley
Hvis I har trænet om natten.. Hvad har I trænet? smiley

Mvh TT

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Træne om natten... :-P
  • #2   6. sep 2016 Jeg har kun skoven pt smiley

• #3   6. sep 2016 Jeg tror helst ikke at jeg ville ride i skoven om natten, ved dog ikke om der sker noget, men ville nok være ret nervøs for om der skete noget når det er mørkt osv smiley

• #4   6. sep 2016 Der jeg har betænkeligheder er hvis der er vådt og jeg ikke kan se det.. smiley træls at komme galoperende og han glider.. Jeg må nok hellere blive i sengen..hmmm smiley han kan jo sagtens se..synes faktisk det er rigtig dejligt at ride hvor man ikke selv kan se..man bliver forbundet til hesten på en anden måde smiley

Mvh TT

• #6   6. sep 2016 Jeg ville ikke træne min hest om natten. Det kan godt være den ikke nødvendigvis sover, men den har stadig en døgnrytme.
    Hesten skal nok overleve en ekstra fridag. Min kommer først ud at lave noget igen på mandag, fordi jeg har lange studiedage, og eksamensforberedelser efterfølgende og weekenden er booket med arbejde - og min hest er nok ærlig talt ligeglad. Den nyder et par ekstra dage på folden med dens venner.

Jeg har før redet kl 6 om morgenen, men ville nok egentlig heller ikke ride meget tidligere.

• #7   6. sep 2016 Jeg ville personligt heller ikke gøre det, da jeg ville være bange for at der var noget farligt, jeg ikke kunne se (eksempelvis hvis det er vådt).
    Men jeg vil også lige sige, at det er skønt, at du tænker så meget på din hest, at du vil stå op midt om natten blot for at den ikke skal stå stille smiley Dog tror jeg ikke den ville blive ked af et par ekstra fridage :))

• #8   6. sep 2016 Min veninde og jeg drømte om en natridetur da vi var på efterskole. Da der var lockout og der kun var forstanderen til at holde øje med os måtte vi dog ikke. Det blev til en morgentur fra omkring 5 til 8. Det var møghyggeligt og super flot smiley Vi red langs stranden og bare rundt omkring smiley Men om vinteren i mørke ville jeg nok droppe en skovtur.

• #9   6. sep 2016 Direkte om natten var det nu ikke, men på vinterferie i Norge som barn red vi guidet tur i skoven mens det var mørkt smiley vi havde pandelamper på og det var helt eventyrligt i sneen smiley

I dk har jeg kun redet ved landevej i mørke og altid med pandelampe på.

Hvis du ultra gerne vil træne Tindur, så er det da bare at komme i gang. Du kender jo skoven så du må have en ide om hvor der kan risikerer at blive glat smiley

• #11   6. sep 2016 Hvad forbindes med "nat"? I sidste uge red vi skovtur 05.30 - lige til solopgangen smiley det var en dejlig tur!

På en ridelejer stod vi op klokken 3 for at ride en laaaang solopgangstur hele banden.

Jeg tænker ikke så meget over hvornår jeg træner hestene - de er vant til at jeg kommer dumpende meeeeget tidligt om morgenen. Sådan er det bare at have et a-menneske som mulemor smiley

• #12   6. sep 2016 Jeg har trænet sen aften i mørket, uden de helt store problemer smiley

Med mine Islændere, red jeg ofte rundt i skoven om vinteren i totalt mørke, med en pandelygte, også helt uden problemer smiley

profilbillede
  • #13   6. sep 2016 Altså der er jo ret mørkt i skoven om natten så ville nok ikke gøre det...
    Men der sker jo ikke noget ved at den står stille to dage hvis du ikke har mulighed for at ride torsdag..?

• #14   6. sep 2016 Hmm.. alle dem der siger, at de er bange for at ride om natten pga mørket - hvad gør I så om vinteren ? Jeg er med på at være mere forsigtig, men pga studie/arbejde, så er det få gange om ugen, at jeg kan træne i de lyse timer om vinteren.

Jeg ville ikke være bekymret for at gøre det smiley

Jeg har selv været på morgenture/solopgangsture med min hoppe - inkl om sommeren, hvor solen stod op kl 4.30.....

En hel anden ting er, at jeg slet ikke synes det er noget problem at hesten får en ekstra fridag + at jeg ikke ville orke at stå op midt om natten for at træne smiley

• #15   6. sep 2016 Tja det eneste problem jeg kan se i det er hvis du ikke kan se noget farligt som ligger på jorden. Også skal man måske ikke ride helt vildt hårdt når det er nat, da hesten jo også har en døgnrytme smiley

Jeg har før redet tur ved 1-2 tiden om natten og kom hjem igen ved omkring 7.30 tiden igen, tror jeg smiley det var sammen med nogle veninder, hvor vi havde aftalt at ride ned til vandet og se solopgangen. Der var dog overskyet den dag... Vi red en vej hvor der var lygtepæle næsten hele vejen og var selvfølgelig udstyret med reflekser og lys smiley

• #16   6. sep 2016 Silverflake: Når jeg ikke har mulighed for at ride i de lyse timer så rider jeg kun i ridehuset hvor der er lys smiley

• #17   6. sep 2016 jeg har flere gange redet om natten, og det er gået fint (vi havde lys med)
    jeg kunne sagtens finde på det igen, men det kommer også meget an på hesten smiley

• #18   6. sep 2016 Jeg har redet kl. 02 om natten, massere af reflekser osv da det var ude i naturen er der ridehal, jamen så det jo fjong smiley

• #19   7. sep 2016 jeg har redet mange gange kl. 1-2 om natten, intet problem i det, jeg lader hesten gå i tempo den føler sig tilpas i.

• #21   7. sep 2016 F&F - kl 3.30. Er natten for mig og der jeg vurderede at stå op og ride smiley havde det været en af de varme netter uden dug havde jeg taget afsted.. Men jeg har lige stået op smiley

Mvh TT

• #22   7. sep 2016 Jeg ville ikke gøre det, i hvert fald ikke alene. For lad os sige at han bliver bange for et eller andet og du ryger af, så er det altså svært for folk at finde dig, hvis du har brug for hjælp. Men jeg er også "opdraget med" at man altid fortæller en anden når man rider ud, og hvor lang tid man regner med at ride, så hvis man ikke er hjemme igen omkring det tidspunkt, så er der nok nogle der skal ud og lede, og hvis man vil ride længere, så ringer man lige til personen og giver en ny tid.

• #23   7. sep 2016 Hvis det er privat skov, er der begrænset adgang. fra kl 6.00 til solnedgang.

Offentlig skov må du færdes i døgnet rundt.

• #26   7. sep 2016 Det ville jeg ikke gøre. Det er ikke sundt, hverken for din eller hestens døgnrytme :3

• #27   7. sep 2016 Jeg må også erklære mig enig, nattesøvnen er for dyrebar, for ens restitution, til jeg vil træne på det tidspunkt af døgnet.

I min verden, så tager hesten ikke skade af en lille ferie i ny og næ, sådan en, har jeg observeret kan have en positiv effekt på hestens arbejdsmotivation. Så jeg vil ikke have dårlig samvittighed over det, hvis jeg var dig. vi andre nyder også et par dages fri en gang i mellem.

• #28   7. sep 2016 jeg har ofte redet om natten, både tur og i rídehus, det har aldrig været problem.
    faktisk har det oftest været både hyggeligt roligt og ualmindeligt smukt (tur), jeg har gjort det både sommer og vinter, og jeg gør det gerne igen.
    Dog har det aldrig været fordi jeg har haft ondt af at min hest skulle stå stille, men udelukkende fordi jeg har haft lyst til en ride tur.

• #29   7. sep 2016 Selvom den faste søvnrytme er vigtig - så tvivler jeg stærkt på, at Tindur får varige mén af en ridetur om natten i ny og næ.

De sikkerhedsmæssige årsager mht. skoven, dem kender du bedst selv smiley
    Held og lykke med projektet!

• #30   7. sep 2016 Dingle - har Endomondo så hvis der skulle ske noget bliver jeg hurtigt fundet plus at det er skoven lige bagved vores ejendom så jeg skal ikke ride ret lang på vejen, og så rider jeg på en fast lille rute i skoven smiley men jeg har ikke redet i nat.. Jeg kan måske nå at træne ham nu før smeden kommer smiley

Mvh TT

• #31   7. sep 2016 Har redet tur fra kl 00 til 1:30

• #32   7. sep 2016 Har selv prøvet at ride om ''natten'' smiley Om vinteren red vi afsted med reflekser , lys og pandelamper. Syntes faktisk det var ret fedt for vi oplevede hestene og naturen på en anden måde, end når det er lyst smiley Tror dog ikke jeg ville turde at ride alene i mørket XD

• #33   8. sep 2016 Mht døgnrytme, så sover heste jo ikke natten igennem på samme måde som os. De sover i "stumper"

Vi har gps tracking på en af hestene på min hests fold lige pt, og hun går faktisk mest aften/nat og min observation er også, at de hellere sover en god formiddagslur i solen smiley

Ens egen døgnrytme, må man selv vælge om er for kostbar og selvfølgelig, hvis man står et sted hvor "stalden" lukker kl 23 eller lign skal det selvfølgelig respekteres.

• #34   9. sep 2016 førhen red Jeg ofte ture sent om aftenen og kom nogengange først hjem ved 12 tiden.. Jeg havde en pandelampe og en masse refleksudstyr på og pony var ligeledes pimpet med både rødt lys og reflekser.
    Det var nogle super hyggelige ture både i skov og på de små veje. herude kører de dog ekstremt stærkt om natten på de "store" veje, så jeg havde ikke så mange ruter jeg kunne ride på, hvor jeg følte mig sikker smiley

pony var også helt vild med vores ture. Vi red i alle gangarter og hun slappede bare af og nød turene smiley

• #36   9. sep 2016 Lisette - det er sikkert rigtig nok smiley men der er mange mørke timer, og jeg rider max 2 så mon ikke han ville have nået at restituere sig alligevel? smiley

Mvh TT

• #38   9. sep 2016 Nu var det jo heller ikke for at jeg skulle fastlægge træningen kl. 03.30. Ugentligt, men som en ting der måske skete 3x årligt smiley så jeg tror ikke han ville tage ret meget skade.. smiley

Mvh TT

• #40   15. sep 2016 Tænker det kommer an på din hest, jeg har to og den ene ville dø hvis han skulle i skoven midt om natten, hvor hoppen er mere kold, så hende ville jeg godt kunne tage ud.

Kommentér på:
Træne om natten... :-P

Annonce