{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.095 visninger | Oprettet:

Vis din hest! (om natten?) {{forumTopicSubject}}

Nu da jeg ved vi alle sammen sidder og her og stener på hestegalleri, tænkte jeg, at jeg ville få en lille hygge-snak i gang!

Vis mig din hest og skriv lidt om jeres måde at træne og ride på smiley

Jeg ved godt, at man kan gå ind på hestene fra profiler, men tænkte alligevel det ville være hyggeligt smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vis din hest! (om natten?)
  • #1   31. dec 2013 Min kære lille Emmeli hvor skal jeg begynde smiley hun er jo min ridelære smiley hun kan alt og forhåbelig lære hun klidshovedet her rigtig dressur

profilbillede
  • #2   31. dec 2013 Oasis og jeg arbejder meget med at kunne ride afslappet, uden stress og jag smiley Derudover bruger vi meget tid på at strigle og hygge smiley Vi arbejder også med jordtræning og tricks :o)

profilbillede
  • #3   31. dec 2013 Jeg tror jeg har set Oasis på et hestetræf i Charlottenlund? Kan det passe?:D

• #4   31. dec 2013 Min pony Macy, vi skal til at lære lidt respekt (unghoppe, lidt temperamentsfuld) og så skal vi begynde tilridningen i 2014 smiley

profilbillede
  • #5   31. dec 2013 Tulle smiley
    Vi rider mest dressur, her i ferien har vi dog mest hygget, har hun ikke rigtigt gidet dressur så har vi lavet noget andet. Jeg laver gerne jordarbejde med hende i weekenderne, vi er senest begyndt at bakke gennem bumme lagt ud som et L det er møg svært at komme rundt i knækket der nede. Hun er min part, Ejer springer hende, på billedet er jeg ved at gøre klar til at springe. Jeg varmer typisk op for ejer, jeg rider som sagt helst dressur da jeg er blevet bange efter jeg skvattede af

profilbillede
  • #6   31. dec 2013 Årrrh, hvor er Marcy dog smuk smiley <3 smiley wowwwwww
    Hehe, hvor er hun skøn smiley hvad laver i udover det? smiley

• #7   31. dec 2013 Min dejlige dreng Myggen smiley Han blev 3 i år, så vi ''hygge'' rider lidt smiley bare sådan at man måske kun har redet i 5 min men han har gået såååå godt, så han får fri nu hehe smiley Han skulle gerne holde i mange år, og alt til sin tid smiley

profilbillede
  • #8   31. dec 2013 min smukke part Frede, vi er et springteam, men vi laver også en masse horsemanship og rider en masse ture og dressur og andet hygge smiley min lille hyggefis smiley

sidste dag med ham i morgen smiley

• #9   31. dec 2013 min smukke part Frede, vi er et springteam, men vi laver også en masse horsemanship og rider en masse ture og dressur og andet hygge smiley min lille hyggefis smiley

sidste dag med ham i morgen smiley

profilbillede
  • #10   31. dec 2013 Det ved jeg ikke, han er købt af en travbane, så det kan jo godt være :o)

• #11   31. dec 2013 Myggen ser sød ud! Held og lykke med tilridningen! smiley
    Hvorfor sidste dag Maja og de to guldbamser? smiley

• #13   31. dec 2013 http://hest2.webgallerier.dk/galleri/708/628/471/3536597-dansk-varmblod-cille

http://hest2.webgallerier.dk/galleri/673/628/471/3362372-dansk-varmblod-cille

Cille er min 4 årige springhest. Vi arbejder på en HEL masse, ja der er altid noget at tage fat i med sådan en ung én. Vi træner masser forskellige ting i både spring og dressur, og glæder mig til det nye år hvor vi skal ud og starte en masse stævner! Efter en lidt sløv stævneperiode her sidst på året, kan jeg næsten ikke vente smiley

• #15   31. dec 2013 meeeget smuk hest! Tyk er han da i hvert fald ikke? smiley

• #16   31. dec 2013 Haha skide godt billede af din fjortrold smiley

• #17   31. dec 2013 Vi træner også op til nogle shows, men hun har ikke så meget respekt for mig lige fortiden, så de arbejde vi meget på. Prøver at forstå hende, og hendes specielle temperament smiley Og mange tak, hun er køn smiley

profilbillede
  • #18   31. dec 2013 min egen hest Maia (kaldes tut) ja.. vi laver det samme som med Frede, og lidt xtra da det jo er min egen smiley

profilbillede
  • #19   31. dec 2013 Min? Jooow smiley Ej, han har faktisk tabt sig i efteråret heldigvis. I sommers var han tyk smiley Alt det sommergræs, puhaaaa smiley

• #20   31. dec 2013 har to andre heste parter men kender dem ikke godt nok til det her

• #21   31. dec 2013 Og dette er Lille pigen Azalie smiley Hun blev 4 i år og det vi træner lige nu er ''Hold op med at være hidsig'' smiley Hun er meget varm og kan være ret ustyrlig, det er vi ved at få lagt lidt låg på smiley hun er blevet meget god med hun har sine dage smiley

profilbillede
  • #22   31. dec 2013 Mit lamadyr, som hedder Mindes Sheriff.
    Han er 5 år gammel, og jeg har selv tilredet ham. Vi rider både med bid, men også uden. Jeg kan godt lide og træne tricks, og hygge som lidt afveksling i træningen, da Sheriff virkelig keder sig i dressur. Det interessere ham overhovedet ikke, og da jeg ikke er tilstrækkelig dygtig nok, til og kunne gøre det spændene for ham, så rider vi kun dressur 1-2 gange om ugen, resten spring, hygge, tur, osv smiley Yes yes, det var vidst det

profilbillede
  • #23   31. dec 2013 Min dejlige pony! smiley Han er er 4 år, men tager alt super super cool. Han har ikke sprunget så meget men da jeg er spring rytter er min plan at lave ham til spring pony. Indtil videre klare han det super godt og er begyndt at springe meget sikkert. Så er meget tilfreds med ham. smiley

profilbillede
  • #24   31. dec 2013 Hun ser virkelig vidunderlig ud! Jeg kender det med heste med specielt temperament! Jeg trænede en gammel part der var blevet håndteret forkert, det var godt nok svært at få tillid til hinanden :')

• #26   31. dec 2013 Dette er så min anden pony Pepito som også er spring pony. Selvom det IKKE ses på billedet. smiley Han er dog på prøve hos en liget pt. da han er tilslag. smiley

profilbillede
  • #27   31. dec 2013 Ååårh skønne heste i har jer :')))))

• #29   31. dec 2013 Sikke da en fin blis han har smiley

• #31   31. dec 2013 Hun er speciel, men der er begyndt at komme unghest over hende. Hun bliver 3 i 2014 smiley Men dejlig er hun

profilbillede
  • #32   31. dec 2013 Hun ser virkelig skøn ud smiley

• #33   31. dec 2013 Taak, lige hende og hendes bedste veninde, de er u adskillige:)

profilbillede
  • #36   31. dec 2013 Jasmin er min helt egen hyp jeg fik i maj sidste år.

Hun er paint/frederiksborger af hvad vi ved, og flaskeføl...

Hun er en sær skid, til tider en fandens kælling hvilket pt. har gjort jeg lidt har mistet "lysten" til at gide andet end bare at nusse og trække ture - og til andre tidspunkter er hun helt fantastisk og virkelig en bedsteven.

Vi træner ikke på nogen speciel måde.. Men vi skal snart. Jeg skal bare have styr på mit temperament, og så starter vi som vi gjorde i starten. Nus, snak, bestemt, men rolig og bare nyde stilheden og tiden... smiley

Det vi gør pt. er bare at ride ture.. Og når vi finder en ny rute end sjælden gang i mellem.. Så er det et hit. Og det er SÅ dejligt at mærke på hende, fremfor, for 7 måneder siden hvor hun var helt umuligt at få til at gå 10 meter fra gården, og når vi så kom på ny tur flippede helt skråt. Så vi træner med ture, at det er helt okay med nye ture, for de samme ture bliver kedelige i længden. ;o)

Jeg ville ikke bytte hende for noget, og hun skal ende hendes dage her ved mig. Om det så betød hun kun var 12 eller om hun var 30.. Hendes sidste dage er her.

Hun har ændret sig meget siden vi fik hende. Både til det gode og til det dårlige, men sådan er det når man har gået med køer hele sit liv, og sit eget føl, og pludselig skal ind i en hesteflok.. Men hun har stadig sine momenter hvor gamle hende kommer frem. Og jeg håber vi inderligt en dag kan smide hende sammen med kun 2 andre heste, og så hun bliver noget nemmere og tilfreds igen.

120 kg har hun haft tabt sig, og blevet til vores ønske ride hest - og den mest coole hest. Hun tager alt i stiv hov og er overraskende dygtig til at mærke på hvordan folk har det med ridning. Hun kan mærke hvis man virkelig vil ride for lysten og er glad, eller hvis det er et irriterende barn der kommer op og skal have en tur - bare fordi. Der er tydeligt forskel at se på en 3 årig pige, som er SÅ glad for bare at nusse og se heste, og strigle, og så pludselig få lov til en tur, og en 6 årig pige som udtrykker hun bare vil galoppere med det samme. Og det samme med mig, når jeg er i mine dårlige dage, vil hun helst ikke have mig på ryggen. Når min mor er oppe er det altid hyggeligt og min mor er SÅ glad bagefter. Og Jasmin teer sig som om min mor er handicappet, lam og ikke istand til noget. Er SÅ stolt af hende!

profilbillede
  • #37   31. dec 2013 Min dejlige pony. smiley

profilbillede
  • #38   31. dec 2013 I kan bare få dette billede med på vejen også smiley

Det er min 'lille' fjollehyp Odin (Bassen/Tykke) :'D smiley
    Jeg rider primært dressur på ham og træner op til LA klasserne i dressure til næste år smiley Og vi er da nået op fra LC1 til LB2 på under ½ år smiley Og han kan nærmest alle øvelserne i daglig træning heh smiley
    Ellers springer vi også en smule.. Og træner en masse bidløst og tricks! smiley
    Dog er vi kommet ind i en dårlig periode smiley

profilbillede
  • #39   31. dec 2013 Det her er Donna. En pony som blev min her i September efter et år med helpart og et år med halvpart. Hun er en blanding af en Frieser/Islænder smiley

Jeg er primært hygge/skovtur/mild dressur rytter, så det er det vi rider smiley

profilbillede
  • #40   31. dec 2013 Min Galina har jeg haft siden hun blev født. Jeg købte moren, en rumænsk slagtehest i forfærdelig stand, i et forsøg på at redde hende - efter to måneder lå der pludselig et føl på folden. Ingen havde set det komme, selv ikke dyrlægen der handelsundersøgte hoppen! Til april er det 5 år siden at lille Galina kom til verden. Desværre stod moren ikke til at redde og måtte aflives, det var rigtig hårdt, men hun efterlod mig heldigvis en lille ny og rask udgave af sig selv smiley

Galina er en rigtig hoppe med sine egne meninger, hun er en klog lille pony, super nysgerrig og meget kælen - og så eeeelsker hun mad!
    Jeg har tilredet hende i westernridning i år, lige pt. har hun voksepause, men vi går snart igang med træningen igen, og skal til stævne til maj smiley

profilbillede
  • #41   31. dec 2013 Jackie; 2,5 år gammel.

Bliver mest brugt til hygge og basisting pt. Men skal tilrides forår/sommer 2015, som 4-års i akademisk dressur. Evt. jagt.

profilbillede
  • #42   31. dec 2013 Min pony Masca, 13 år. Bliver brugt til groundwork og turridning. Forhåbentlig snart jagt, når jeg overkommer min frygt for spring smiley

profilbillede
  • #43   31. dec 2013 For jer en sent nat emne , for mig morgen haha

Jeg har en fjordpige på prøve. hvis hun gå igennem handelsundersøgelse i beg. af Januar køber jeg hende omgående
    Den sødeste og rarste hest jeg kunne ønske mig

Hun har taget en del ture ud i naturen i prøveperioden hver gang med et godt reoltat. Total trafiksikker og glad går hun der ud af

Når nu hun bliver min skal hun forsat give os oplevelser uden i naturen og starte til LC distance i April
    Og sådan vil hendes liv blive i fremtiden
    En masse hygge og strigleture bliver det til med hende og hende ven
    Vh og Godt nytår
    Annette

profilbillede
  • #44   31. dec 2013 Ja, herfra må det også blive morgen.
    Min pony Sorteper var så heldig at havne hos et par hestekyndige som lagde tid og arbejde i ham, og lyttede til ham - Altså os smiley

Efter at være blevet solg til hestehandler og solgt som værende fire år (kun 3 i virkeligheden) til et par piger som nok ikke har gået på rideskole mere end et år (fodrede med havregryn, og red på en 4'års som de var for store til samt en 3'års (i virekigheden kun 2 år)) - Så fik min mor og Keppie (ejer af stalden) dem overtalt ti lat sælge ponyerne. Jeg ved ikke med Speedy, måske er han blevet ødelagt af alt for stor belasting i en alt for stor alder og aflivet (håber jeg næsten - stakkels pony), men sorte kom i hvert fald ud i stalden i en alder af 4 år.
    På et tidspunkt købte min mor ham af Keppie, fordi hendes drenge ikke havde lys tti lat ride, men jeg self. gerne ville.

han er en utrolig følsom herre. Vi har lagt en hel lille formue i at få ham rettet af kiopraktor og fysoterapeut. Første gang kiopraktoren kom var han så låst, at hun ikke kunne gøre noget. Sorte flegnede ud hvis hun begyndte at pille ved det mindste. Så ondt havde han altså haft i flere år - I kan ikke forestille jer hvor dårlig samvittighed man så går med. Vi havde bare sat os på listen fordi han var uvillig til at gå i højre galop, og heller ikke virkede glad (forståeligt nok). Så kom fysoterapeuten på banen og fik løsnet lidt op, så kiopraktoren kunne løsne lidt, så fysoterapeuten havde adgang til mere, så kiopraktoren kunne rette hans hofte (Den var skæv og 'låste' når han galoperede) og sådan skiftedes de til at komme, og ´løsne op så den anden kunne give adgang til mere.

Og så var der problemet med dyrlæger. Han har nok været ude for den der "Han er så lille at vi bare kan holde ham" så han var redselsslagenover for dyrlæger. Han kunne sågar kende lyden af bilen når den kom. Han vidste hvem der var dyrlæger og kunne lygte det på lang afstand - Så stak han af.
    Når han skulle vaccineres var de nødt ti at bedøve ham (Det vil sige en dosis til en stor hest i skulderen) for at kunne ramme, og det samme med tandpleje.
    Så den stod på guffer fra dyrlægen hver gang en besøgte stalden. I starten turde han ikke engang nærme sig dem selvom de holdt armen frem med godbidder.

Men han har det heldigvis godt nu, og er også blevet opereret fra arvæv efter kastrationen.

Han har lært mig så meget om at lytte til hestens signaler, for hvis man overskred hans grænser, så eksploderede han. Ikke af ond mening men fordi man pressede ham ud i noget ubehageligt.
    Han har virkelig været en god lærer, og den bedste et barn kunne ønske sig. Han er det modsatte af en rideskole hest. Han er rolig, men hvis han bliver forvirret/får ondt smider han dig af eller begynder at småstejle.

Jeg er blevet utrolig følsom over for hestens reaktioner på grud af ham, og har lært at de ikke er lege tøj.

http://hest.webgallerier.dk/galleri/fuldskaerm/665/3321294-anden-saerlig-race-sorteper

• #46   31. dec 2013 Min part, Trond smiley

Han er mest en hyggepart, da han kun var tidredet før jeg kom smiley
    Men vi er begge helt nye inden for dressur...
    Men her i januar prøver vi at få en ny springtræner ud for at se om han har springtalent:-) heldigvis kan jeg godt springe lidt smiley

profilbillede
  • #47   31. dec 2013 Lullermus: Er billedet taget på Skårup? smiley

• #48   31. dec 2013 Min lille elskling Nátttröll.
    Vi træner lidt i alt, haha. Han har ikke kunnet rides pga skift af bid efter jeg fik ham hjem.
    Så han har gået med hovedtøj når jeg har jordtræning med ham. Altså tricks, longe , respekt osv.
    Samt en hel masse hygge.
    Igår var jeg på ryggen af ham for første gang i snart to måneder. Han var så sød og gjorde intet. Så nu skal jeg til at træne som jeg plejer, samt ride ham lidt, så han bruger hans mind på det. Og træne ham lidt anderledes (en form for tilkørsel uden vogn. Har glemt hvad det hedder) så han kan blive mere selvstændig.
    Og udover det går vi en masse ture ud i landet, for at styrke ham lidt der også :33

profilbillede
  • #49   31. dec 2013 Min søde traver Zygor på 7 år smiley Vi træner tricks og jordtræning og tilvænning til ting der er farlige og så skal han omskoles fra travhest til ridehest smiley

profilbillede
  • #50   31. dec 2013 Min dejlige Chika http://www.hestegalleri.dk/galleri/storbilledevisning/249168-tinker_chika_cherie#/15
    Vi rider dressur, træner tricks.
    Hun er 13 år, og lidt meget for tyk da hun skal have føl til sommer. smiley

• #51   31. dec 2013 Min hest Kasper. En overskøn fjordhest på 11 (snart 12) år.
    Vi rider bid- og bomløst og jordtræner en hel del. smiley

profilbillede
  • #52   31. dec 2013 Pt. Træner "tærte" og jeg at hun skal blive mere selvstændig i springningen igen.. Hun var været helt nede i kulkælderen i springning og havde mistet helt modet for godt 2 år siden efter trænerskift.. Så arbejder stadig på at få min "gamle" hest tilbage... Håber at 2014 bliver vores år! smiley

profilbillede
  • #53   31. dec 2013 Min smukke dreng, Laphino. Jeg har lånt ham af et stutteri og står for hans videre uddannelse, inden for dressur og måske spring smiley

Jeg fik ham hjem d. 21, så har ikke forfærdelig meget at skrive ^^

profilbillede
  • #54   31. dec 2013 Min dejlige dreng Avalon, han er oprindeligt springpony og det rider vi også lidt men han går mest dressur på LA plan. Har haft ham i lidt over halvandet år nu og har haft mange gode oplevelser med ham smiley

profilbillede
  • #55   2. jan 2014 Min skønne, skønne ox araber hingst, Shaklan Ibn Saskatoon. Pt. træner vi lang og dyb, så han kan få bygget sine muskler rigtigt op igen. Vi har haft en lille pause, men det kommer hurtigt smiley Han bliver sprunget af en uddannet træner, og vi regner med, at han snart skal ud og gå lidt stævner.

profilbillede
  • #57   2. jan 2014 Wow nogl fine hypper i har jer:oooooooe

• #59   7. jan 2014 Min fantastiske hest Anita.. smiley

Vi har hende faktisk stadig på prøve, men vi har først mulighed for at få hende hjem i februar..

Kommentér på:
Vis din hest! (om natten?)

Annonce