{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
669 visninger | Oprettet:

Hvor tit rider du ? [debat] {{forumTopicSubject}}

Hej hej smiley

Jeg ville gerne starte en lille debat om hvor tit du/i rider og hvor lang tid. Hvad er jeres mening? Skal hesten have fri min. 1 gang om ugen? Eller, bare kom med jeres mening smiley

Jeg rider Confetti hver dag, det er yderst sjældent hun får fri! Der var engang hun fik fri et par gange om ugen, men ikke længere smiley Jeg rider hende meget pga hendes temperament, jeg har nemlig fundet ud af at hun nemmere kan hidse sig op hvis hun får fri. Så den står på 40-60 min ridning hver dag smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor tit rider du ? [debat]
  • #1   26. mar 2007 Men hun får somregel fri hvis jeg skal en noget og ikke kan nå at ride :b

• #2   26. mar 2007 hverdag, i ca 3 kvarter, hun har en fri dag hvor jeg slet ikke rider hver 14 dag, men en dag hvor vi bare hygger de uger hun ikke har fri..

• #3   26. mar 2007 rider vel 45 - 60 min. hvis det er dressur, alt efter hvordan han er at ride.

Jeg rider pt. max 6 dage i ugen, da jeg arbejder fast hver fredag og lørdag, så fredag er der ikke tid til ridningen. Det er nok også sundt nok for ham smiley

• #4   26. mar 2007 Jeg rider en gang om ugen smiley men når hun kommer hjem, skal jeg tit at ride næsten hver dag smiley

• #5   26. mar 2007 ronni: rider jeg stortset hverdag, måske en fridag ind imellem han er lige nem at ride om han har fri eller ej..
    naomi: rider helst hverdag, men ellers kommer hun i longe..
    bonnie: lige nu halt smiley men ellers 6-7gange i ugen, tit en fri dag i ugen da hun ikke er helt rutineret endnu smiley
    perle- 5-7gange i ugen ellers rider min mor, bror eller andre hende hehe xD

• #6   26. mar 2007 Skralle får fri 2 gange om ugen ca hvor han kommer i solarium og får lidt massage smiley det er meget forskelligt hvor meget jeg rider men ikke under en halv time da vi skridter i 15-20 min smiley

• #7   26. mar 2007 Lige som C & M

• #8   26. mar 2007 rider hverdag men en af dagene skridter jeg så uden sadel eller bare skridt i 15 min

• #9   26. mar 2007 Jeg skridter også nogle gange en tur, for li'som at komme lidt væk fra al den dressur smiley

• #10   26. mar 2007 rider stort set hver dag, hun får fri dagen før og efter undervisningsdagen, med mindre det er enormt godt vejr, så tager jeg en tur på hende, men ikke noget krævende...

Jeg rider ikke dressur hver dag, hun er alt for træt dagen efter til at træne hårdt, så ca en gang om ugen springer jeg og så hver anden dag laver jeg noget andet sjov, turridning, longering eller hva jeg nu lige har lyst til, men hver anden dag står på seriøs dressurtræning

• #11   26. mar 2007 Rider 5 gange i ugen på 7 dage d;

• #14   26. mar 2007 Jeg rider stort set hver dag.
    Tate får en fridag en gang imellem.
    Vi rider ca en times tid om dagen.

• #15   26. mar 2007 Frits blev redet stort set alle dage tror jeg. Han kunne så lige få en fridag hver 14.-21.dag eller lign, hvis en af os ikke havde tid. Det havde han bedst af, han er en meget aktiv og energisk hest.. Og nu var det jo ikke sådan at vi øvede hård dressur eller spring hver dag. Det var nok ca halvdelen af gangene, og de andre gange var så hyggelige rideture, hvor vi tit lavede lidt sjove og anderledes ting, så han også fik udfordringer på den måde :o)

Men jeg mener at hestene har godt af at blive brugt meget og nok næste hele ugen, så længe det altså ikke er det samme der bliver terpet hver eneste dag :o) De fleste heste nyder jo at blive brugt og få rørt sig, og opleve nye ting..
    Med ældre og meget unge heste er man jo så nødt til at indrette sig efter at der er visse begrænsinger for deres kondition, hvad de kan holde til, og for de unge hvor lang tid af gangen de kan koncentere sig :o)

• #16   26. mar 2007 Rider hver dag, men de kan da godt få en fri dag i gang om ugen, eller hveranden uge. smiley hehe
    min er også bedst hvis hun rides hver dag.

rider alt fra ½ time til 2 timer.

de to timer er dog kun hvis vi er ude på en langt tur, fx i sommer perioden hvor det er mega godt vejr xD

• #17   26. mar 2007 jeg rider Robin hver dag .. En enkel fridag sker da. men det er ikke tit, han har helt fri smiley

• #18   26. mar 2007 Rider Mickey 6 dage i ugen. Mandag, Tirsdag, onsdag, torsdag er det omk 1 time. Fredag og søndag rider jeg mellem 60 og 90min alt efter hvordan han er og om lørdagen har han som regel fri hvis jeg ikke skal til stævne weekenden efter.

• #19   26. mar 2007 Jeg rider dressur undervisning 2 gange om ugen, og jeg springer hver anden uge.

Men nu får vi lavet ridebane om et par måneder max, så skal jeg ride i hvertfald hver anden dag smiley

• #21   26. mar 2007 pt. rider jeg 2 gange ugentligt.. ½ times undervisning på hende om onsdagen, og så typisk en gang i weekenden, når jeg rider i weekenden, kan det være ½-1 time, eller op til 2-3 timer, hvis vi rider i skoven (det sker ikke så tit) men når vejret bliver bedre, skal jeg nok til at ride hende 3 gange ugentlig... syntes det er vigtig hun har meget fri, så jeg ikke ødeløgger hendes ryg...

• #23   26. mar 2007 Meget forskelligt. Afhænger af hvor meget jeg skal læse! men satser på min. 4 gange i ugen. Men nu skal han jo heller ikke gå stævner eller noget. Hvis vi rider længe, er det fordi vi har skridtet meget, arbejder vi hårdt rider vi ikke så længe!

• #24   26. mar 2007 Jeg rider Lusen 5 gange i ugen :b Han har en halvpart 2 gange i ugen, og det er jeg rigtig glad for smiley Hun stopper bare d. 1 juni, og så har jeg ham hele sommerferien selv, men efter sommerferien lejer jeg ham ud i en halvpart igen, da jeg skal starte på gymnasiet smiley

Men jeg rider kun 30-45 min. om dagen, da jeg ikke selv kan holde til mere og Le-cis blvier bøvlet at ride hvis man trækker det for langt ud smiley

• #25   26. mar 2007 Jeg rider for det meste lidt hver dag, det er meget forskelligt hvor lang tid det er. Det kommer an på hvordan det går, og om vi er ved at lave noget nyt.
    Laver også meget arbejde fra jorden af, løsspringer, og går ture i naturen.. Gør meget ud af, at min træning skal være rimlig varieret. Ellers kommer hesten (og mig..) nemt til at kede sig.

Jeg ser intet problem i at ride sin hest hver dag. Men dog syntes jeg også at musklerne skal have en pause engang i mellem, f.eks ved at skridte en tur, eller lave noget arbejde fra jorden.

• #27   26. mar 2007 Tja, når hun ikke er halt så rider jeg vel 30-45 min stortset hver dag, men hun har somregel fri 1-2 gange i ugen, men ikke fast.

Kommentér på:
Hvor tit rider du ? [debat]

Annonce