{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
409 visninger | Oprettet:

Sommer tip {{forumTopicSubject}}

Hejsa Hg! jeg ville lige give et lille sommer tip som jeg er blevet vildt glad for her på det sidste! Jeg sveder helt vildt i mine ridehansker om sommeren! så jeg tænkte kunne man ikke bruge nogle cykel handsker? og det virker perfekt! man har selv "fingrene" fri og der hvor tøjlen ligger er der handske så man ikke for slid mærker der brænder og sviger mellem fingeren! man sveder slet ikke i dem for der kommer altid lidt luft til fingrene. Håber i kunne bruge det lille tip og god sommer når den kommer engang smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sommer tip
  • #1   13. jul 2016 Tak for tippet Anna. Det er da genialt! smiley

• #2   13. jul 2016 Et tip her fra smiley
    Drop ridehandskerne. Får du vabler, brandmærker eller andet ved dine fingre.
    Så tænk på hvordan hesten har det. Den har ikke beskyttelse i dens mund. Så hvorfor må du have beskyttelse på dine fingre? smiley

• #3   13. jul 2016 Bettemus: Thjaa det er jo sådan set ikke helt fair! Men når hesten fungere bedst med bid så ved jeg snart ikke.

• #4   13. jul 2016 Bette: True alligevel. Men cykelhandsker er nu alligevel også meget gode som mugehandsker, for der synes jeg nogen gange, at jeg får vabler smiley

TS: Tror ikke det er det hun mener. Tror hun mener, at man holder for stramt på hesten.

• #5   13. jul 2016 ja det skal ma passe på med! smiley

• #6   13. jul 2016 Anna:
    Jeg er ligeglad om du rider med kandar. Bid. Sidepull eller bidløs.
    Hvis du får vabler af tøjlen så er det ikke handsker der er løsningen smiley

• #7   13. jul 2016 Tja Bette, jeg rider altid med handsker. Ikke fordi jeg får vabler, men fordi det er en vane og jeg holder bedre på tøjlen af den grund.
    Jeg besluttede mig så for at skridte en tur uden sadel en dag, og gad ikke tage handsker på. Turen endte med at jeg røg af, og i et forsøg på at holde fast fik jeg slidt hænderne godt og grundigt indenvendig... Det hedder handsker fremover igen smiley

• #8   13. jul 2016 Ballonfisken:
    Det skal man også være meget velkommen til. Siger ikke man ikke skal ride med handsker.
    Men hvis det er for at undgå vabler og brandmærker af ridningen så er der noget galt smiley

• #9   14. jul 2016 Sådan helt ideelt og teoretisk, så burde man ikke få gener af at ride uden handsker, nej. Men jeg oplever at det altså hænder, at hesten nogle gange strækker hovedet, at man skal korte tøjlerne ind, jamen at tøjlerne generelt kommer til at bevæge sig da jeg ikke rider med én fast tøjlelængde med det samme jeg sætter mig op smiley
    Jeg har da før redet uden handsker og sikkert også uden problemer, men fordi tøjlerne simpelthen kommer til at bevæge sig uanset hvad (uden det er fordi man hiver og slider hesten i munden), så er det ikke behageligt for mig slet ikke at have nogen beskyttelse. Måske er det bare noget jeg har vænnet mig til, eller mine fingre er sarte smiley Men jeg holder også bedre på tøjlen som Ballonfisken gør.

• #10   14. jul 2016 Bettemus:
    Du skal vist lige have en lille lektion i dermatologi (læren om huden)
    Når huden er varm og fugtig, f.eks. af sved, er den ekstra sart. Derfor kommer der lynhurtigt vabler og gnavesår og det har ikke nødvendigvis noget at gøre med hvor hårdt et tryk den bliver udsat for, men derimod friktionen. Denne friktion kan man nedsætte ved at bruge handsker. Ingen mennesker har helt samme styrke i huden da det afhænger dels af arvelige faktorer, men også miljøet. Så en person som f.eks. vasker hænder mange gange om dagen, kan godt have en sartere hud, end en som ikke gør.
    Hud på slimhinder, som i hestens mund, indeholder lang mere collagent bindevæv som er stærkere end stål og er indhyllet i slim som smører ved friktion. Derfor kræver læsioner på slimhinder enten vedvarende tryk som forhindrer blodgennemstrømningen, eller direkte traumer. Slimhinder heler i øvrigt lynhurtigt op, hvis der ikke ligefrem er tale om vævsdød.
    Hestens lader, hvor biddet ligger, har kun et tyndt lag hud over knoglen og den er fyldt med sensoriske nerver. Derfor er hesten følsom overfor pres fra biddet, og jo større flade man kan fordele dette pres over, jo blidere indvirken fra biddet.
    Nåh, jeg kom vist lidt udenfor emnet - ikke sådan at have ferie smiley
    Godt tip i øvrigt smiley

• #11   14. jul 2016 Gitte: spændende.. det giver jo mening.. smiley

Kommentér på:
Sommer tip

Annonce