{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
940 visninger | Oprettet:

Starte forfra "Grundridning" {{forumTopicSubject}}

Min drøm er gået i opfyldelse smiley Jeg står og skal have et par heste da vi har købt gård smiley
MEN jeg har altid kun redet på "rideskole niveau" og vil derfor gerne "starte forfra" hvor jeg får min Grundridning på plads på et ordentligt niveau .. Hvad ville i gøre, købe en hest der kan det basale eller finde en garvet dygtig dressur hest?? Og kan i anbefale en dygtig underviser
På forhånd tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Starte forfra "Grundridning"
  • #1   2. jul 2016 Det kommer helt og aldeles an på dine ambitioner.

Det er da fuldkommen ligemeget at hesten kan gå en stabil LA hvis ikke det er noget du kommer til at bruge - dvs. så fungerer den jo alligevel ikke som lærepony.

Så jeg ville overveje hvad dine ambitioner er - vil du ud at starte stævner og have en lærepony? Eller er du mere skovtursrytter? Skal du bruge det til noget, at det er en garvet dressurhest?
    Hvad har du BRUG for - og kig så efter, om hesten kan udfylde det smiley

Jeg ville fx. ikke købe en dygtig lærepony til dressur, for det er ikke noget, jeg vil have brug for. Til gengæld ville jeg kigge efter en god stabil "skovturshest", da det er dér jeg rent faktisk vil få brug for dens erfaring og ikke i sandkasseridning.
    Så bare for at komme med en eksempel; jeg kan sagtens sige hvad JEG ville lede efter, men det er ikke lig med at det også er den hest, DU har brug for.

• #2   2. jul 2016 Jeg ville også sige at du skal gå ud fra hvad dine ambitioner inden for ridningen er. For hvis du alligevel ikke vil op i det høje dressurklasser/springklasser eller hvad du nu er til, så hjælper det intet at købe en hest der ligger der, for så fungerer den ikke som lærerpony i forhold til hvad du gerne vil smiley
    Så ja, lav en liste eller noget, over hvad du gerne vil og ud fra det, hvad din hest skal kunne smiley

• #3   2. jul 2016 hvis det var mig, ville jeg finde en gammel lærehest der har kunnet en del og kan finde sig i de fejl der laves. selvom en yngre hest nu er sjovere.
    ....og i øvrigt tillykke.

• #4   2. jul 2016 Hvis du vil ride på stævneniveau, så ville jeg købe en rutineret erfaren stævnehest, ældre hest, som er rutineret på gerne +M-niveau, hvis pengepungen er til det smiley

Og så ville jeg finde en berider, som er god til at underviser - her er det lidt mere svært, fordi du skal finde en du forstår og "svinger med". Så her vil jeg anbefale dig, at tage ud og kigge på undervisere i dit nærområde. Det er helt normalt, at man får lov til at komme og se dem undervise, før man selv booker en tid.
    Og jeg ville kigge på, hvorvidt jeg synes det er sympatisk ridning, og hvor god til at forklarer teorien bag, berideren er. Se gerne flere ekvipager, så du kan se "den røde tråd" i træningen.

Skaf dig en hestetrailer sammen med hestene du køber - gode undervisere er populærer, og noget man kører efter, de kommer ikke til dig ude på gården smiley
    Beregn mellem 250-400 kr pr 1/2 time, og læg budget efter at ride minimum en gang om ugen.

Mvh Charlotte

• #5   2. jul 2016 Tusind tak for jeres gode råd smiley Jeg Har ikke det store konkurrence gen, men kunne godt tænke mig og stille op i de mindre klasser måske smiley Jeg tænkte bare at hvis jeg køber en dressur hest der kan meget, er det jo kun mig som skal lære noget, hvorimod hvis vi begge ikke kan særligt meget, ville det jo nok ikke være de store succes oplevelser.. Puhaa det er virkeligt svært smiley men jeg skal ihvertfald finde en god underviser smiley

• #6   2. jul 2016 Jeg startede "forfra" med grundridning som 36 årig - havde redet siden jeg var 13 år, men først startet med dressur som 30 årig.

Men det var først da jeg fandt "min berider" at jeg begyndte at forstå hvad dressur går ud på. Min berider er meget pædagogisk, er rent faktisk også uddannet folkeskolelærer, og hun og jeg forstår hinanden, og har den samme holdning til træning og dressur.

Jeg startede med at ride ved hende på min gamle vallak, som jeg havde redet dressur på i 4 år, og hvor jeg havde fået undervisning af forskellige berider og andre dygtige ryttere.
    Men helt reelt havde jeg ikke forstået særligt meget - så min berider startede mig op forfra, da jeg startede ved hende.

Hun har taget mig fra at ride en LA1 til 58% på den gamle vallak, til nu hvor jeg på mine nuværende to heste på 8 og 9 år rider MB til c-stævner.

Så brug lidt tid på at finde en som er god til forklare så du forstår.

Der ud over kan jeg anbefale at læse teoribøger - jeg er glad for Hasse hoffmanns bog samt Kyra K's bog.
    Og så kan man også finde en masse gode videoer på fx youtube, som kan inspirerer en.

Mvh Charlotte

• #8   20. jul 2016 Nej det er ikke Ina Zetterstrøm - min berider heddet Lene Viuff smiley

Men dejligt at hører, at der findes flere "min berider" derude i landet - de er svære at finde, men fantastiske at træne hos smiley

Mvh Charlotte

Kommentér på:
Starte forfra "Grundridning"

Annonce