1.622 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Ride med brækket hånd Ride med brækket hånd

jeg var så uheldig at vælte med hestevogn for en uge siden. Jeg har haft ondt i hånden siden og fik det igår undersøgt. De mistænker et brud på en lille og meget skrøbelig knogle bag ved tommelfingeren og hele min arm fra håndled til albue er nu i gips. Jeg skal have taget røntgen igen om en uge - 14 dage hvor jeg får 100% svar på om den er brækket.

Jeg må gerne bruge mine fingre, men ikke mit håndled, hvilket jeg heller ikke kan pga gipsen.
Sagen er den at jeg har meldt mig til stævne i næste uge, som for mig er rigtig vigtigt. SÅ vigtigt at jeg overvejer at ride på trods af min skade. Især fordi jeg ved jeg ville fortryde at jeg ikke kunne starte hvis nu de ikke finder er brud ved næste røntgen .
Men jeg kan ikke finde ud hvor smart det er. jeg ved godt det ikke er jordens bedste ide men jeg ved bare hvor meget jeg ville ærgre mig hvis jeg ikke har redet og der så ikke er et brud.. smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.
  • skifte ventilator 750 kr.
  • Opsætning af lille vitrineskab 750 kr.
  • Fjerne ukrudt, klip græs og græs kanter 2.500 kr.
  • Garderobe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ride med brækket hånd
  • #1   22. jun 2016 La da vær ` smiley

Uanset hvor vigtigt det stævne måtte være, er det vel mere vigtigt at du skåner dit håndled i en sådan grad, at du ikke risikere en varig skade på det for resten af dit liv.
    Det er skisme lidt bedre at holde det i ro, og lade det hele.

• #2   22. jun 2016 Det er nemlig en knogle der styre bevægelsen i håndleddet så det er derfor jeg er lidt bange for at ride... smiley

• #3   22. jun 2016 Lad være - jeg taler af bitter erfaring..

• #4   22. jun 2016 Du vil være mere træt af at tage til stævne og få en varig skade af det.
    Intet stævne er mere vigtigt end et godt helbred som er smertefrit.
    I værste fald kan det jo ende med du ikke kan holde ud til at ride eller bruge den hånd p.g.a. store smerter.
    Men det er dit liv og helbred, hvis du mener at det er værd at tage chancen gør du jo det, selvom vi andre vil fraråde dig det.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.680
    #5   22. jun 2016 Jeg har lidt den holdning, at er man skadet, og trodser sin skade, så bør man selv betale hele behandlingen efterfølgende hvis skaden forværres af aktiviteten..

men det er jo op til dig selv hvad du vil. så du må selv vurdere om du vil misse et stævne og få et funktionelt håndled eller ride stævne, og måske døje med håndledssmerte mange år efterfølgende.

• #6   22. jun 2016 Hvorfor er stævnet vigtigt for dig? Hvis det er et spørgsmål om uddannelsen af din hest, så find en anden, som kan starte stævnet på din hest. Er det "kun" vedrørende dig selv, så drop stævnet og fokusér på at få din hånd i orden igen. Uanset om hånden er brækket eller ikke, så er der jo sket overbelastning af sener/led, som også har brug for ro til at hele op. Som jeg læser det, så fokuserer du kun på, om der er brud eller ikke. Det andet er mindst lige så vigtigt at give ro, da du ellers kan risikere mén, som vil hæmme dig fremover.
    God bedring smiley

• #7   22. jun 2016 Lad vær...
    Selvom at det kan være svært at holde sig fra at ride, så lad vær og hold den i ro!
    Det ville så trist hvis du ikke ville kunne bruge din hånd bagefter.... smiley

• #8   22. jun 2016 Lad være. Stævnet virker vigtigt nu, men når du sidder med en varig skade, så var det slet ikke så vigtigt alligevel.

• #9   22. jun 2016 Don't do it smiley

Det er så, SÅ dumt at trodse lægens ordre når der rent faktisk er en grund til at man har fået det råd man har. Det er ikke for sjov at du ikke må bruge dit håndled osv - og hvordan vil du overhovedet ride et tilfredsstillende stævne med armen i gips uden at kunne bevæge det ene håndled?

Nej, jeg ville så kraftigt anbefale dig at lade være, som nævnt så KAN du forværre det og det er altså ikke altid man bare lige kan få det rettet og så er alt fjong igen smiley

• #10   22. jun 2016 Jeg trodser publikum og siger: Do it.. Har selv redet med brækket håndled (to steder) og gips. Intet problem, hvis hesten er let på tøjlen. Men hvis du har VIRKELIG ondt, at du ikke kan holde det ud. Så må du blive hjemme.. Go for it, hvis du bare selv er klar over konsekvenserne smiley

• #11   22. jun 2016 Stemmer i. Lad være
    Er et stævne risikoen for at få varige men af din skade?

• #12   22. jun 2016 Tja, jeg kender en som brækkede håndleddet og alligevel deltog i en baby jagt (50 eller 70 cm) og hun endte med at brække ryggen (hun kom sig heldigvis) og man kan jo ikke lade være med at tænke om det måske kunne være undgået hvis hun ikke havde redet med et brækket håndled.

Ryttere har det med at overse deres egne skader, men var det hesten, så ville det jo være klart at man ikke deltog smiley

• #13   22. jun 2016 Jeg har besluttet mig for at lade være. Jeg har været inde og læse om skaden og den knogle de mistænker er brækket er en af de knogler der bestemmer din bevægelighed i hånden, jeg tør derfor ikke trodse lægen da risikoen for at min bevægelighed er nedsat efterfølgende er for stor.. smiley

• #14   22. jun 2016 Lyder som en fornuftig beslutning smiley

• #15   22. jun 2016 fornuftig beslutning og den rigtige. Men indrømmer gerne jeg hører til dem der kan finde på at ride med brækkede knogler. derfor sørger jeg altid for at brække noget der gør det umuligt for mig at sadle og og overhovedet komme op på hesten ?? ej spøg til side. klog beslutning

• #16   22. jun 2016 God beslutning!

Hvis man ikke passer så, så kan man risikere varige skader/mén. Det ville være super ægerlift oga et stævne.

Hellere være lidt for forsigtig end at risikere dit helbred smiley
    Så super god beslutning ! smiley

• #17   23. jun 2016 Jeg kunne også godt finde på at ride selvom jeg havde brækket hånde, men må nok se i øjnene at gipsen begrænser min bevægelighed så meget at det ikke ville være fair overfor min hest når vi rider dressur på LA niveau smiley

Kommentér på:
Ride med brækket hånd

Annonce