Nervøs ny hest Nervøs ny hest
Jeg fik i går en ny pony hjem. Han blev taget rigtig godt imod af de andre heste, og jeg kunne sagtens stå i stalden alene med ham.
Men i dag kunne jeg dårligt få ham ind fra fold, og da jeg kom ind i stalden blev han enormt urolig, og måtte give op at strigle ham, da jeg var ved at blive mast.
Jeg er godt klar over at alt er nyt, og det selvfølgelig tager tid for at han falder til og vender sig til mig og de nye omgivelser.
Men da jeg selv er en temmelig nervøs person, og også har generel angst, har jeg meget svært ved ar håndtere det.
Er lidt bange for at jeg kommer til at blive bange for ham og måske min angst kunne smitte af, og gøre ham endnu mere utryg.
Er det eventuelt noget jeg kan gøre for at hjælpe på situationen? Har ikke lyst til at sætte mig op på ham lige nu, har nemlig også brug for at få noget gensidig tillid imellem os, da jeg nok lige så meget som ham, har brug for en vis tryghed.
Havde ham lidt løst i en roundpen i dag, og brugte kun lyde, men er stadig lidt bange for om han evt. Har følt sig jaget og derfor blevet endnu mere nervøs. Jeg trak rundt med ham i skridt på ridebanen derefter, men der blev han også bange og rendte væk fra mig.
Og må indrømme, at når jeg føler mig ude af kontrol på den måde bliver jeg enormt utryg og ved simpelthen ikke hvad jeg kan lave med ham uden vi risikere at få en dårlig oplevelse.
Han er sådan en sød og venlig pony, og da jeg prøvede ham også iskold at ride på! Vil nødigt risikere at gøre ham mere nervøs fordi jeg selv kan være det.
jan 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Heste: 3 Emner: 6 Svar: 92
jeg syntes du har taget den helt rigtige beslutning med ikke at sætte sig op før hesten og dig har vennet jer lidt til hinanden og til stedet i står opstaldet.
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 104 Heste: 6 Emner: 236 Svar: 5.157
apr 2009
Følger: 45 Følgere: 74 Heste: 2 Emner: 130 Svar: 1.241
okt 2006
Det er så ærgeligt hvis man går hen og bliver bange for dem
apr 2009
okt 2006
Jeg ville nok stadig lige give den nogle dage endnu. Ellers så er jeg næsten dagligt i Holbæk og ville godt kunne give dig en hånd, hvis der er behov for det.
jun 2010
Følger: 31 Følgere: 51 Heste: 4 Emner: 86 Svar: 474
Da jeg flyttede min hest i sidste måned, ventede jeg til de var blevet lukket ind, før jeg lavede noget med hende. Så var der ro og andre heste i stalden, så var det ikke lige så skræmmende for hesten at skulle strigles, som når den blev trukket ind alene
Ellers hør om der ikke er nogen du kan mødes med, og så arbejde med hesten mens de også har deres heste inde
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1641 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.477
Hvis du ønsker et godt forhold til din hest så lad han få mindst en uge at falde til ro på og lære dig at kende sammen med andre heste. Så kan du så småt begynde at træne ham
Jeg fik mine hjem for over fire uger siden hvor den ene var helt ny (Rocky) han var for første gang ude at gå en lille tur i går
Så husk at tage hensyn til at han er på et nyt sted
Mvh TT
apr 2009
Forventer heller ikke meget af ham vil jeg mene, men ville nu gerne kunne strigle ham..
Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.922
Måske tiden løser det, måske ikke, men gør det ikke det så må du se om du kan få styr på din angst og usikkerhed, om jeg evt. Har ret vil det hurtigt vise sig hvis en person der ikke er usikker håndtere den og problemet ikke viser sig, så ved du hvor udfordringen ligger, jeg håber meget for jer begge at det "kun" er pga af det nye liv den reagerer
jul 2007
Følger: 232 Følgere: 229 Heste: 2 Svar: 4
Nervøs ny hest