{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
845 visninger | Oprettet:

Genoptræning af hest. {{forumTopicSubject}}

Hej. Andre som er igang med genoptræning af hest, som IKKE har været skadet? smiley

Jeg er gået igang med trunten igen, og pt Longere vi, bomarbejde, gå ture, løbe ture, op og ned af bakke, miljøtræning osv.
Vi er begyndt at ride, men sys personligt det er sjovest fra jorden at bygge muskler på smiley
(+ jeg selv for meget motion, haha)

Nogle flere forslag?
UDEN indspændings Metoder.

Mvh. K&K smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Genoptræning af hest.
  • #1   25. mar 2016 Jeg har lige fået min nye hoppe hjem i dag, der har gået som avlshoppe, så hun skal også "genoptrænes". Har tænkt mig at køre samme taktik som dig

• #2   25. mar 2016 Ja jeg og Tindur gik i gang i februar med "genoptræningen" efter han havde to måneders ferie. Jeg startede ud med at skridte i 20 minutter på asfalt i tre dage, så 30 minutter tre dage , så 45 minutter tre dage og til sidst en time tre dage. Så begyndte vi at trave i ridehuset 2 x 2 minutters intervaller i tre dage og så 4 x 2 minutters intervaller i tre dage og så begyndte vi så småt på galoppen som vi begyndte på i Forrige uge. Denne uge har vi påbegyndt den seriøse træning hvor han virkelig får begynde at bruge sig. Så det er først her nu han sveder af hårdt arbejde smiley og snart to måneder siden vi startede op smiley dengang jeg havde en skadet hoppe og begyndte genoptræningen af hende lærte dyrlægen mig at hvis en hest ikke havde stået skadet behøvede den max to uger genoptræningen i skridt (på hårdt underlag) før man kunne begynde på den seriøse træning. Dog har jeg altid sikret mig for jeg vil på ingen måde være skyld i at min hest får skader og slitage. Så jeg brugte en måned smiley

Mvh TT der altid går med livrem og sæle.

Pst. Tre dage er en uge hos os da vi kun træner tre gange ugentligt som er hver anden dag (man, ons, fre) smiley

• Sanne C
    Sanne C Tilmeldt:
    aug 2014

Følger: 10 Heste: 1 Svar: 29
    #3   26. mar 2016 Hej K og K
    synes du skal have ros for din måde at genoptræne ! Det er ifølge hestedyrlæge Christina fra Århus den helt rigtige metode smiley jeg er netop også gået igang på samme måde.

• #4   26. mar 2016
    Så længe den ikke har stået stille pga. en skade, så tager jeg det bare stille og roligt og mærker mig frem. Går ikke efter et bestemt skema. Det er for overgearet.

• #5   26. mar 2016 Bare det at gå i longe, bygger deres muskler. Specielt hvis man starter med at lære hesten at den skal søge ned og frem. Kapriole.dk på youtube har tre videoer, hvor de rigtig fint viser hvordan man arbejder i longen (UDEN indspænding).

• #6   26. mar 2016 Tak smiley

Min hest søger allerede frem og ned uden indspænding. Så ellers tak smiley

• #7   26. mar 2016 TT, Hahaha se billedet jeg har vedlagt. Der er min hest ved at stejle bagover.
    Jeg kan ikke få hende til at skridte så længe. Og slet ik på asfalt, for hendes hove er ødelagte. smiley
    Hun galoperer allerede osv. Jeg lytter bare til min hest, finder ud af hva den kan holde til, og tager den der fra smiley

• #8   26. mar 2016 Tak, Sanne C smiley

Kommentér på:
Genoptræning af hest.

Annonce