{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.302 visninger | Oprettet:

Overvægtig {{forumTopicSubject}}

Hej Hg folk!

Jeg har et spørgsmål til en god "træningsprogram" eller vægt tab til islænder.

Har en islænder som har lige nok til siderne og gerne skulle tabe sig, men problemet er at med ridning kan vi ikke ride for meget da vi er ved at bygge tillid og bånd op efter han har haft en meget dårlig oplevelse under rytter ( ved træner)
Og dette gør jo så til at vi tager den med ro når vi rider, så det bliver maks til 20 min ad gangen for at bi beholde den gode stemning og oplevelse.

Men hvordan kan jeg ellers få ham på rette spor igen?
Vi rider hver anden dag pt og regner med at "skrue" det op til hver dag lige så snart han er blevet mere cool med tingene.

Tak for hjælp på forhånd!

Sure og negative, nedladende kommentarer ses ikke i dette forum, men gerne ris og ros smiley
I orden stemning!

- Billedet er taget i oktober måned, og er derfor ikke den stand han er i nu, han er ikke VOLDSOM tyk men skulle gerne tabe sig lidt smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overvægtig
  • #1   4. feb 2016 Du kan få et slankefoder. St hippolyt Equi Gard - det går ind og øger forbrændingen. Brugte vi på min der vejede MEGET for meget da vi fik hende smiley

• #2   4. feb 2016 Okay, tak, ved du hvad prisen er?
    Og hvor lang tid brugte i det? og var det sammen med let træning?
    smiley

• #3   4. feb 2016 Hvordan er jeres forhold fra jorden? For du kan evt lege med ham på bane, gå eller cykle ture med ham og sådan smiley

• #4   4. feb 2016 Vores forhold fra jorden er godt, men han gider ikke løbe efter en eller lege for den sags skyld.. så det bliver det ikke til smiley
    Cykle tror jeg ikke jeg kan med ham, da han er en smule nervøs for nogle ting.
    Men tak for råd smiley
    Gå ture er der ikke meget motion ved, men tror jeg skal igang med longering samme tid med ridningen så hver anden dag ridning og de andre dage longering. smiley

• #5   4. feb 2016 Nå okay smiley Hvad med diverse øvelser fra jorden som forberedning til ridning? Altså diverse dressurøvelser eller praktiske øvelser osv. Evt lange liner?

• #6   4. feb 2016 Kunne være en mulighed.
    Men Langeliner kan ikke blive endnu. smiley
    Det har han ikke hoved til endnu smiley

• #7   4. feb 2016 Islændere spiser jo ik helt så meget som andre heste, derfor syntes jeg du eventuel skal kun give den er net hø/wrap morgen, middag og aften, og vis den bliver for tynd så kan du give den lidt ekstra foder. Du kan også sætte en Sliksten op, måske med mineraler

• JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.930
    #8   4. feb 2016 Aldrig sætte krybbefoder op og grovfoder ned smiley

Bliver hesten for tynd så skal den have mere grovfoder så meget den kan tåle for at forblive idealvægten.

Som start fjerner du krybbefoder og giver vitamin briketter de fået hos de fleste mærker og derudover hø eller wrap, net er en superide da den så har noget at spise så lang tid som muligt og naturligt holder forbrændingen igang smiley

Longe arbejde vil helt sikkert hjælpe jer på vej, men jeg synes nu ikke den er meget for tyk den har jo også en tyk overfrakke på smiley

• #9   4. feb 2016 Tag krybbefoderet fra ham og nøjes med vitaminer og mineraler og så godt med wrap eller hø, evt. suppler høet med godt halm så han stadig har tyggetid selvom han ikke skal have de store foderenheder smiley

• #10   4. feb 2016 Gåture er RIGTIG godt til at tabe sig - for både hest og rytter - så ud og gå, start med 1/2 time og øg så op til 2 timer i løbet af et par uger.
    Og kan du finde nogle bakker, så er det endnu bedre smiley

Mvh Charlotte

• #11   4. feb 2016 Ikke at det som sådan har noget med emnet at gøre.. Men eftersom det blev foreslået med hønet, vil jeg bare skynde mig at sige, at hvis det hænger højt er det en rigtig dårlig idé smiley Alt det de spiser skal helst placeres så lavt som muligt. Hønet i sig selv er gode, netop fordi hesten ikke spiser det så hurtigt (og den vader det ikke rundt i boksen :P), men idéen i at det skal hænge oppe er helt forkert.

• #12   4. feb 2016 Han er opstaldet, hvor der IKKE gives krybbefoder.
    Skal også sige at jeg jo har flyttet hesten fra et sted hvor han fik krybbefoder og stor mængde wrap.
    Han stod i boks, indtil idag så det vil sige en uge, og er nu kommet i løsdrift og er kommet i en løsdrift hvor hestene fodres efter huld.

Så håber det måske allerede gør noget ved at han er blevet flyttet fra det sted han var før hvor han fik ret meget mad, samt krybbefoder og ikke ret noget motion til nu hvor han ikke for krybbefoder og ikke ret meget wrap, og meget mere motion allerede.
    Men TUSIND tak for jeres råd og vejledning smiley

• #13   4. feb 2016 HM, mener det kostede en 3-400 kr, men hæng mig ikke op på det. Hun fik ikke andet motion end det hun selv lavede på folden og mener vi brugte det i 4 måneder ca. smiley

• Lene L
    Lene L Tilmeldt:
    feb 2016

Svar: 2
    #14   27. feb 2016 Prøv med halm også giv den kun godbidder det hjælper

• #15   27. feb 2016 Lene: halm er ikke noget en hest bør spise. Og du kan altså ikke gå fra foder til bare at give godbidder. Hesten skal jo stadigvæk have noget at leve af.

• #16   27. feb 2016 Longering med dobbelte liner smiley så får du tilliden ind i ham samtidig med en god gang træning smiley 2 fluer med et smæk smiley

• #17   27. feb 2016 Longering er ret hårdt for hesten hvis den er overvægtig, så det ville jeg vente med, lange gå ture er langt bedre smiley

• #18   27. feb 2016 Sørg for at give den noget hø med meget lidt næring i. Hø der er skredet godt igennem er mindre næringsholdig end hø der ikke er.

Mvh TT

Kommentér på:
Overvægtig

Annonce