{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  changement hvornår?
  • #2   19. okt 2015 Det er meget forskelligt hvornår folk indlære hesten det... Nogen vælger at indlære changementerne inden kontra, og andre indlære kontra først..

Men et råd er i hvertfald at indlære det inden hesten bliver ALT for stærk i sin kontra smiley

• #3   19. okt 2015 Tak for svaret smiley
    Har nemlig en 4 års som jeg øver changementer med, for han startede nemlig selv med at gøre det, så derfor er jeg begyndt at bede ham om at gøre det smiley

• #4   19. okt 2015 Til spring heste er det jo ønskeligt at de "gør det selv", for at lette arbejdet på spring banen..

Det er lidt noget andet med dressur hestene.. Så Synes det er fint at når den selv er begyndt at ligge an til det, at du så sætter kommando på - så det er DIG der gør det, og den ikke bare gør det fordi det er lettere end hvad du lige laver (tænker det er fordi du leger med kontra??).. (hvis det vel og mærke er en dressur hest altså)

• #5   19. okt 2015 Det er dressur ja smiley
    Nej galopere retvent galop og rider skråt igennem og laver et changement smiley

• #6   19. okt 2015 Mine ungheste var "gamle" før de begyndte på Ch-træning.

Den sorte på 8 år som var "hurtigst"/ havde den bedste styrke og galop var 6 år før vi begyndte med ch'er. Det tog laaaaang tid før han blev stabil og god til dem - som min berider siger var han lidt langsom til det. Til gengæld lovede hun også, at når de først røg ind på lystavlen hos ham, så ville han hurtigt gå serier - og det fik hun ret i smiley Og nu er han begyndt at være så hurtig bagtil, at hun er rimelig sikker på han kommer til at gå 2'ere på sigt. Han går MA til stævner.

DV'eren har en stor og lidt langsom galop, så det har taget tid at styrke ham i galoppen. Han blev 7 år før vi gik i gang med ham. Til gengæld lærte han ch'er efter et par gange, og laver dem store flotte og gennemsprungne. Og nu et par måneder efter er han begyndt at kunne Ch'er med 5 trin imellem, så 4'rene kommer snart. Han går MB til stævner.

Min berider er meget traditionel uddannet, så derfor har vi aldrig "brugt" de ch'er hestene har tilbudt som unge, men bare taget dem op i skridt, og sprunget an i galop igen.

Eneste problem er jo som Sandie skriver, hvis hesten finder ud af, at den kan slippe for kontra ved at changere. Især på diagonalen, hvor hesten jo skal gå en del kontra samt overgange til skridt i de små la-klasser.

Men ellers ville jeg bare nyde, at den gerne vil skifte smiley

Mvh Charlotte

• #7   19. okt 2015 Er du sikker på han ikke gør det fordi han ikke har styrke nok? smiley

• #8   19. okt 2015 Har altid fået afvide at en hest ikke skal lære changementer før den kan gå kontra, og at man aldrig skal indlære changementer på diagonal, netop for hesten ofte kommer til at tænke at volte skift er lig changement, yderligere er det sværer at få et rent changement når hesten ikke har nogen barriere at støtte sig til smiley
    Men hvornår de skal lære det er jo forskelligt for hest til hest smiley

• #9   19. okt 2015 Som Sandie siger, er det forskelligt, hvornår man gør det. Jeg har selv haft en hest, som ville ligge at changere af sig selv, og så er det faktisk bedst ikke at gøre det smiley Jeg gik i stedet i gang med at øve en masse kontra, og så kommer charangementerne, når han får styrken til at bære kontraen bedre, end han gør. Dog er det heller ikke smart, at de bliver alt for stærke i kontra, inden charangementerne påbegyndes smiley Men det er lidt en vurderingssag med de enkelte heste, hvornår det er bedst at begynde smiley

• #10   19. okt 2015 Tak Charlotte smiley
    Han kan gå kontra galop på lige spor og 20 meter volte, og da han så viste interesse for at skifte er jeg begyndt at ligge det lidt på også smiley
    Han udvikler sig hurtigt, og når han viser vilje og interesse ser jeg ingen grund til at blive ved med at holde ham tilbage og lave baby ridning smiley

• #11   19. okt 2015 Nu har min underviser som også er berider set mig gøre det, og hun ville nok tage fat i mig hvis det var forkert.
    Personligt vil jeg helst lære ham at changcere først og kontra bagefter har nu haft to andre heste hvor jeg ikke kunne komme igennem med et changement, da de var for stærke i kontra, men det jo forskelligt fra hest til hest og der vil jo være forskellige meninger, mit spørgsmål var jo bare hvornår i lære jeres heste det. Og ikke hvordan og hvornår jeg skulle smiley

• #12   19. okt 2015 Plejer først at lære mine heste at chancere når de har redet de LA-klasser de skulle, og skal videre til M. (Når de er 6 år)
    Det passer meget fint for mine heste!

• #13   19. okt 2015 Du øver forhåbenligt ikke kontra på en 4 års?

• #14   19. okt 2015 Se ovenstående

Kommentér på:
changement hvornår?

Annonce