{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
790 visninger | Oprettet:

utryg ved sin hest... {{forumTopicSubject}}

hej alle sammen smiley
Jeg er desværre gået hen og blevet lidt utryg ved min unghest.
Det startede med at han bukkede mig af på tur. Simpelhent fordi han blev for ''glad''. Derfor turde jeg ikke ride tur længere på ham.( Har dog fået redet to ture på ham efter det!) Så jeg gik over til kun at gå tur med ham (jeg red selvfølgelig stadig dressur på bane) En dag vælger han så at løbe fra mig på tur. Det skete helt ud af det blå. Han gik fra rolig til BANG og løbe fra mig. Det skal lige siges der kom en traktor bagfra. Men vi har altså gået ved siden af traktorer før uden en reaktion. Samtidig med han springer frem og løber væk, sparker han bagud. Jeg kunne se hans baghove, de var rigtig tætte på mit ansigt. Han løber ud på en mark. Han er ret tændt nu og løber rundt. Jeg får indfanget ham. Men han løber så fra mig og sparker bagud igen. Den her gang rammer han mig i ryggen og jeg bliver kylet mod jorden. Jeg får et chok og begynder at græde. Mest af alt fordi jeg nu ved, at jeg sikkert bliver bange for ham nu. Han betyder så meget.

Vores årgang har lige været en tur i Berlin i sidste uge. Den her uge har jeg så ikke rigtig fået taget mig sammen til at komme ud til ham.. Jeg har totalt mistet lysten! Så han har ikke været trænet med i 14 dage nu ca.

Hver gang jeg trækker med ham, er jeg bange for han lige pludselig løber og jeg bliver sparket smiley
I morgen får vi en professionel horsemanship træner ud og hjælper mig.

Jeg har så endelig lidt lysten til at komme ud og træne lidt jordtræning med ham i dag. Men så er spørgsmålet, hvad skal jeg lave? Jeg ved heller hvor meget jeg ''tør'' lave med ham. Da hvis han ikke vil mere, er jeg bange for han vælger at løbe.. Jeg ved godt jeg bare kan vente til i morgen, men da det er noget tid siden jeg har jordtrænet med ham. Er det måske godt jeg ved hvordan han er inden i morgen. Så Hun kan hjælpe mig bedst muligt!
Jeg er så træt af den her situation, da han er den sødeste, roligste og mest dejlige pony smiley Så jeg er simpelhent så ked af det her! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  utryg ved sin hest...
  • #1   20. sep 2015 øv øv lyder som om turen gik præcis lige som min anden tur da jeg fik min. Han bukkede mig også af, og løb videre efter, hvor jeg desværre også fik en ordenlig forskrækkelse og ikke kom på tur lige umiddelbart efter smiley har du prøvet at have en ældre og rolig hest med? jeg kan desværre ikke svare på hvad du kunne lave med ham idag, det er noget jeg helst ser du burde tage op med dit mod, hvad tør du selv? hvor ligger din og hestens grænser lige nu? du kunne vel også bare tage ud og nusse godt og grundigt om ham? smiley

  • #2   20. sep 2015 Ja det bare så øv!
    Ditte hans 20 årige foldveninde var med smiley


  • #3   20. sep 2015 hmm ja så har jeg ikke lige noget smiley jeg kom ikke ud og ride tur 1 helt år efter, og fik så mange andre nedture at jeg endelig bare ville af med ham. Men sjovt nok er jeg møg stædig, så mit knækkede mod kunne ikke gøre noget, trods piskesmæld, dårlig ryg og dårlige knæ, så kom jeg op igen, og idag rider vi fint tur i alle gangarter smiley tror generelt bare at min trængte til at få sat grænser af, en gang for alle smiley

  • #4   20. sep 2015 ja min skal også have lært hvor grænsen er! smiley


  • #5   20. sep 2015 men håber på det kommer til at gå den rigtige vej, og ikke ender så langt ud som for min og jeg, held og lykke smiley

  • #6   20. sep 2015 Mange tak! Håber også det lykkes for bag alt det her, ER han bare drømme ponyen!

  • #7   20. sep 2015 Jeg synes du skal overveje godt og grundigt hvorvidt du magter at håndtere en unghest. Ungheste er det mere uforudsigelige end voksne heste er og derfor går det ikke man bliver bange for dem, da det så bliver en ond cirkel!

  • #8   20. sep 2015 Jeg vil kæmpe videre med ham uanset hvad. Jeg ved det kan lykkes, jeg skal bare tage mig sammen. Jeg får også meget hjælp med ham smiley Men ja jeg ved godt jeg er for ung og uerfaren. Men har man sagt A må man også sige B!

  • #9   20. sep 2015 Fornuftigt med prof hjælp. Husk på. Det ikke med livet som indsats du skal sige B. Dette er dit liv, din fremtid du pt gambler med, når hesten laver sådanne ting. Igen heste er flugdyr. Og det kan altid gå galt. Men lyder til her, at den tydeligt ikke har jordforbindelse og du ikke har dens respekt og tillid. Farlig kombi. Perfekte pony eller ej.

    Se hvad du får af redskaber, og om de hjælper jer på vej. Men de farlige situasioner du her skriver, kunne have kostet ikke mindst dig livet. Men løs hest i trafik kan også koste andre livet. Så indtil der bygget bånd og styr på håndtering, så vil jeg klart sige træn ikke alene og ikke i nærheden af trafik.

    Håber det bedste for jer.


  • #10   20. sep 2015 Bare fordi man har sagt A behøver man ikke sige B. Dit og hestens ve og vel kommer i første række og ingen af jer skal komme noget til smiley

  • Martin W
    Martin W Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #11   20. sep 2015 du skal fryse ham ude af flokken næstegang han laver numre og være beredt på om det så tager 5 døgn skal du ikke opgive, spær ham vejen af så han ikke kan komme til de andre heste i folden, kun når han sænker hovedet og smasker skal du tilgive ham, lige nu tror han at han er førerhesten, den plads skal du genvinde, kan kun ske ved at du sætter ham på plads, som beskrævet.

Kommentér på:
utryg ved sin hest...

Annonce