utryg ved sin hest... {{forumTopicSubject}}
hej alle sammen
Jeg er desværre gået hen og blevet lidt utryg ved min unghest.
Det startede med at han bukkede mig af på tur. Simpelhent fordi han blev for ''glad''. Derfor turde jeg ikke ride tur længere på ham.( Har dog fået redet to ture på ham efter det!) Så jeg gik over til kun at gå tur med ham (jeg red selvfølgelig stadig dressur på bane) En dag vælger han så at løbe fra mig på tur. Det skete helt ud af det blå. Han gik fra rolig til BANG og løbe fra mig. Det skal lige siges der kom en traktor bagfra. Men vi har altså gået ved siden af traktorer før uden en reaktion. Samtidig med han springer frem og løber væk, sparker han bagud. Jeg kunne se hans baghove, de var rigtig tætte på mit ansigt. Han løber ud på en mark. Han er ret tændt nu og løber rundt. Jeg får indfanget ham. Men han løber så fra mig og sparker bagud igen. Den her gang rammer han mig i ryggen og jeg bliver kylet mod jorden. Jeg får et chok og begynder at græde. Mest af alt fordi jeg nu ved, at jeg sikkert bliver bange for ham nu. Han betyder så meget.
Vores årgang har lige været en tur i Berlin i sidste uge. Den her uge har jeg så ikke rigtig fået taget mig sammen til at komme ud til ham.. Jeg har totalt mistet lysten! Så han har ikke været trænet med i 14 dage nu ca.
Hver gang jeg trækker med ham, er jeg bange for han lige pludselig løber og jeg bliver sparket
I morgen får vi en professionel horsemanship træner ud og hjælper mig.
Jeg har så endelig lidt lysten til at komme ud og træne lidt jordtræning med ham i dag. Men så er spørgsmålet, hvad skal jeg lave? Jeg ved heller hvor meget jeg ''tør'' lave med ham. Da hvis han ikke vil mere, er jeg bange for han vælger at løbe.. Jeg ved godt jeg bare kan vente til i morgen, men da det er noget tid siden jeg har jordtrænet med ham. Er det måske godt jeg ved hvordan han er inden i morgen. Så Hun kan hjælpe mig bedst muligt!
Jeg er så træt af den her situation, da han er den sødeste, roligste og mest dejlige pony Så jeg er simpelhent så ked af det her!
nov 2009
Følger: 118 Følgere: 216 Heste: 9 Emner: 100 Svar: 1.832
jan 2013
Følger: 19 Følgere: 16 Heste: 2 Emner: 31 Svar: 262
Ditte hans 20 årige foldveninde var med
nov 2009
jan 2013
nov 2009
jan 2013
nov 2004
Følger: 165 Følgere: 286 Heste: 7 Emner: 151 Svar: 1.349
jan 2013
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.442
Se hvad du får af redskaber, og om de hjælper jer på vej. Men de farlige situasioner du her skriver, kunne have kostet ikke mindst dig livet. Men løs hest i trafik kan også koste andre livet. Så indtil der bygget bånd og styr på håndtering, så vil jeg klart sige træn ikke alene og ikke i nærheden af trafik.
Håber det bedste for jer.
nov 2004
Følger: 165 Følgere: 286 Heste: 7 Emner: 151 Svar: 1.349
sep 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
utryg ved sin hest...