er gået helt død i ridningen... {{forumTopicSubject}}
hej HG.
ved ikke om i har nogle råd, hvis i har stået i lign. situation?
sagen er den, at pga. min hest har stået mindre skadet et par gange i år, har jeg ikke rigtig fået gang i træningen. plejer at starte stævner m.v. og det er desværre kun blevet til 1 i år
nu er vi så flyttet, og jeg har derfor fået hesten hjem og stå. super dejligt! MEN... jeg har stadig ikke lyst til bare at ride, selvom hun står lige udenfor døren.. jeg har ikke ridebane/ridehus, men har en fold jeg kan tøffe rundt på, og så ellers ride tur. der er et sted 2,5 km herfra som har et ridehus, som jeg skal have spurgt om jeg må leje mig ind hos. men argh, hvad gør man lige?
jeg er ikke gået død i det med hest i det store hele, for jeg nyder at gå og passe dem, fodre, muge osv... kan bare ikke få mig taget sammen til at sadle op og ride afsted (vejret hjælper så heller ikke synderligt på det..)
hvad gør i, når i mister gejsten lidt? og er det til at komme igang igen nærmest?
maj 2013
Følger: 17 Følgere: 22 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 679
maj 2008
Følger: 41 Følgere: 53 Heste: 1 Emner: 213 Svar: 1.845
maj 2008
mar 2007
Følger: 13 Følgere: 46 Heste: 4 Emner: 21 Svar: 178
maj 2013
Følger: 17 Følgere: 22 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 679
maj 2008
og vil også bare ønske at der ikke var så vådt da det gør folden glat, og hun skøjter rundt. SÅ tror at jeg nok bare må vente til vejret bliver bedre og så sige at i år har været et pause år for os begge. ??
nov 2012
Følger: 33 Følgere: 33 Heste: 4 Emner: 126 Svar: 2.001
maj 2008
Blogger
Følger: 74 Følgere: 268 Heste: 3 Emner: 83 Svar: 1.985
Du kan gå ture i naturen, eller du kan begynde at lave lidt dressur fra jorden. Kan din hest nogle øvelser fra ryggen, så kan du prøve og se om de også virker fra jorden - super udfordrende! Ellers er der også løsspringning, hvis du har mulighed for dette.
Lange liner er også en mulighed.
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 104 Heste: 6 Emner: 236 Svar: 5.172
sep 2015
Følger: 14 Følgere: 4 Emner: 19 Svar: 111
nov 2009
Følger: 60 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 163 Svar: 1.346
Så ser jeg lidt videoer af youtube af andre folk, der rider, og så får jeg selv helt lyst. Alting er også nemmere, hvis du har en god ven eller veninde, der kan tøffe med dig!
jan 2013
Følger: 6 Følgere: 7 Heste: 1 Emner: 39 Svar: 154
Jeg har købt mig en springhest for 1 år siden, som jeg er ved at omlægge til dressurhest - og ja, jeg havde nok undervurderet opgaven lidt! Det er skide hårdt og svært! Jeg får (køber) rigtig meget hjælp til ham via undervisning 2-3 gange om ugen. Samt min ridelærer rider ham ind i mellem. Jeg elsker at få undervisning og vi udvikler os rigtig rigtig meget hvilket er helt fantastisk!
Men når det så er sagt, så er jeg inde i en periode (har varet i 2 mdr. ca.), hvor jeg har rigtig svært ved at ride selv! Jeg føler at når jeg rider alene, så giver jeg for nemt op, det bliver ikke så seriøst som jeg gerne ville, osv. Jeg har det fint med at ride selv, hvis der er andre i hallen der rider, men synes det er rigtig svært for tiden og ride alene. Det irriterer mig hel vildt. Jeg ved ikke hvorfor jeg har det sådan og hvad jeg gør ved det, men frygter lidt at det bliver værre nu her hvor vi går den mørke og kolde tid i møde (vi har ridehus osv., så det er ikke pga. vejret som sådan)
er gået helt død i ridningen...