{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.028 visninger | Oprettet:

er gået helt død i ridningen... {{forumTopicSubject}}

hej HG.

ved ikke om i har nogle råd, hvis i har stået i lign. situation?

sagen er den, at pga. min hest har stået mindre skadet et par gange i år, har jeg ikke rigtig fået gang i træningen. plejer at starte stævner m.v. og det er desværre kun blevet til 1 i år smiley

nu er vi så flyttet, og jeg har derfor fået hesten hjem og stå. super dejligt! MEN... jeg har stadig ikke lyst til bare at ride, selvom hun står lige udenfor døren.. jeg har ikke ridebane/ridehus, men har en fold jeg kan tøffe rundt på, og så ellers ride tur. der er et sted 2,5 km herfra som har et ridehus, som jeg skal have spurgt om jeg må leje mig ind hos. men argh, hvad gør man lige?

jeg er ikke gået død i det med hest i det store hele, for jeg nyder at gå og passe dem, fodre, muge osv... kan bare ikke få mig taget sammen til at sadle op og ride afsted (vejret hjælper så heller ikke synderligt på det..)

hvad gør i, når i mister gejsten lidt? og er det til at komme igang igen nærmest? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  er gået helt død i ridningen...
  • #2   17. sep 2015 For mig hjælper det at tage en lille pause fra det med ridning, så går man ikke med dårlig samvittighed, og så kommer lysten lige så stille tilbage. ::)

• #3   17. sep 2015 hehe det er lige præcis sådan jeg har det også. Især når man er vant til at have alting på et sted... det havde været noget andet hvis jeg havde haft en trailer m.v. for så kunne jeg have deltaget i noget undervisning og haft nogle stævner at stile mod. men det er der først råd til om et halvt års tid >:(

• #4   17. sep 2015 rikke: hvor længe har du haft pauser så ad gangen? smiley

• #5   17. sep 2015 Jeg har ofte sådanne perioder hvor jeg ikke gider at ride, men synes det er noget så hyggeligt at pusse, strigle etc... Det er som regel fordi at det enten går dårligt eller fordi at jeg simpelthen mangler noget diversitet i min ridning. Jeg rider rigtigt meget dressur - både fordi det er der min hest er mest udannet, men også at det er der klubbens faciliteter er bedst. Jeg plejer at spørge mine rideveninder om vi ikke skal lave noget sjov! For jeg synes ikke man kommer ud af den 'dårlige' periode medmindre at man gør ridningen til noget man glæder sig til!

• #6   17. sep 2015 Da jeg havde hest tog jeg 3 uger hvor jeg betalte en anden fra at ordne alt det med hesten altså det hele så jeg havde helt fri, så kom jeg til at savne det noget så frygteligt. dog blev jeg nød til at sælge min hest grundet økonomien. . smiley

• #7   17. sep 2015 Jeg har bare ikke nogen ride veninder nu hvor den står hjemme ?? men du har ret i det med at man skal gøre det til noget sjovt. bare ikke så nemt med det pisvejr vi har pt. for er der noget jeg ikke gider, så er det at ride/træne i regnvejr/blæsevejr smiley min hest er lidt for livlig til at jeg vil ride blandt biler m.v. Når der er dårligt vejr.

og vil også bare ønske at der ikke var så vådt da det gør folden glat, og hun skøjter rundt. SÅ tror at jeg nok bare må vente til vejret bliver bedre og så sige at i år har været et pause år for os begge. ??

• #9   17. sep 2015 Jeg ville bare tage en pause fra ridningen og så gå ture eller lign i stedet og så hygge om den, evt noget tricks eller jordarbejde generelt smiley

• #10   17. sep 2015 tricks og jordarbejde udover longe, siger mig INTET! Og hesten gider heller ikke rigtigt det tricks værk. selvom det kunne være sjovt at lære dem lidt.

• #11   17. sep 2015 Du kan longere, hvor du den ene dag fx. fokuserer på bomarbejde. Den anden på stilling og bøjning osv. osv.
    Du kan gå ture i naturen, eller du kan begynde at lave lidt dressur fra jorden. Kan din hest nogle øvelser fra ryggen, så kan du prøve og se om de også virker fra jorden - super udfordrende! Ellers er der også løsspringning, hvis du har mulighed for dette.
    Lange liner er også en mulighed.

• #12   17. sep 2015 Jeg har også haft sådanne perioder, flere gange. Hver gang har jeg tvunget mig selv til at tage ud og ride minimum hver anden dag, og så bare gerne noget som en tur, hvor der ikke bliver forlangt noget af hverken hesten eller jeg selv. Selvom det kan være svært, så efter nogler uger/måneder går det over, og jeg glæder mig igen smiley

• #13   18. sep 2015 Det sker nogle gange for mig at jeg ikke rigtig gider mine kaniner. smiley Det jeg plejer at gøre er enten at gå på youtube og se på kaniner, kaningodbidder og søde kaniner til salg. Det gør at jeg får sygt meget lyst til at købe en kanin, og så indser jeg at der er en dejlig en lige udenfor. Eller er der den hårde måde hvor man giver sig selv 5 min. til det man vil, og så er det igang med arbejdet. Det plejer at blive sjovt når man er igang. smiley

• #14   18. sep 2015 Hvis der er noget, der virkelig kan få mig ud at ride ... Så er det, hvis jeg har købt noget nyt udstyr til hesten eller til mig selv smiley !
    Så ser jeg lidt videoer af youtube af andre folk, der rider, og så får jeg selv helt lyst. Alting er også nemmere, hvis du har en god ven eller veninde, der kan tøffe med dig!

• #15   22. sep 2015 Tja, jeg kender godt følelsen!
    Jeg har købt mig en springhest for 1 år siden, som jeg er ved at omlægge til dressurhest - og ja, jeg havde nok undervurderet opgaven lidt! Det er skide hårdt og svært! Jeg får (køber) rigtig meget hjælp til ham via undervisning 2-3 gange om ugen. Samt min ridelærer rider ham ind i mellem. Jeg elsker at få undervisning og vi udvikler os rigtig rigtig meget hvilket er helt fantastisk!
    Men når det så er sagt, så er jeg inde i en periode (har varet i 2 mdr. ca.), hvor jeg har rigtig svært ved at ride selv! Jeg føler at når jeg rider alene, så giver jeg for nemt op, det bliver ikke så seriøst som jeg gerne ville, osv. Jeg har det fint med at ride selv, hvis der er andre i hallen der rider, men synes det er rigtig svært for tiden og ride alene. Det irriterer mig hel vildt. Jeg ved ikke hvorfor jeg har det sådan og hvad jeg gør ved det, men frygter lidt at det bliver værre nu her hvor vi går den mørke og kolde tid i møde (vi har ridehus osv., så det er ikke pga. vejret som sådan)

Kommentér på:
er gået helt død i ridningen...

Annonce